NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Κάρολος Τσιλιγκριριάν, GIM: Το digital marketing είναι πια ανάγκη

Κάρολος Τσιλιγκριριάν, GIM: Το digital marketing είναι πια ανάγκη

Ο Κάρολος Τσιλιγκριριάν, CEO του digital agency «GIM Greek Internet Marketing», μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr, με αφορμή τις ενέργειες που έγιναν και συνεχίζονται να γίνονται από τον ίδιο και την ομάδα του μετά την εμφάνιση του Covid-19, προκειμένου να παρέχουν γνώσεις σχετικές με business strategy και digital marketing solutions.

Μιλήστε μας για την GIM Greek Internet Marketing, τους λόγους που σας οδήγησαν να την ξεκινήσετε πριν από 10 χρόνια και τις υπηρεσίες που παρέχετε.

Η GIM γεννήθηκε το 2009 ως εξέλιξη της αγάπης μου για την τεχνολογία, την κατασκευή και την προώθηση ιστοσελίδων. Μέχρι τότε έφτιαχνα ιστοσελίδες ως χόμπι και μελετούσα μανιωδώς οτιδήποτε σχετικό με το internet marketing από πρωτοπόρους όπως ο Mark Joyner και ο Corey Rudl.

Αυτή τη στιγμή, η GIM, έχοντας περάσει από πολλές φάσεις εξέλιξης, εξειδικεύεται στο digital marketing για επιχειρήσεις που επιθυμούν μετρήσιμα αποτελέσματα βασισμένα σε επιστημονική μεθοδολογία και όχι πειραματισμούς. Αυτό περιλαμβάνει έρευνα, «done for you» υπηρεσίες όπως social media marketing, Google Ads, SEO αλλά και consulting. Σε μικρό βαθμό, ασχολούμαστε και με την κατασκευή e-shops.

Δώστε μας μια εικόνα από τις ενέργειες που πραγματοποιήσατε, από τον Μάρτιο του 2020 και την εμφάνιση του Covid-19. Ποιες ήταν αυτές και τι ανταπόκριση είχαν από το κοινό;

Μας αρέσει πολύ η αμφίδρομη επικοινωνία με τον κόσμο και η έρευνα. Αυτό που συνειδητοποιήσαμε πολύ γρήγορα όταν ήρθε ο Covid-19 στη ζωή μας, ήταν πως οι συνήθειες μας θα αλλάξουν για πάντα και ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα επιταχυνθεί.

Η Ελλάδα δεν ήταν έτοιμη για κάτι τέτοιο, όποτε αυτό ήρθε με πολλή βία και αναστάτωσε πολλές ζωές. Αυτό που σκεφτήκαμε ήταν να συλλέξουμε όλες τις πληροφορίες που μπορούσαμε για τις τάσεις στην αγορά, να σκεφτούμε τι είναι αυτό που μπορεί να βοηθήσει μια μικρομεσαία επιχείρηση να κάνει πιο εύκολα τη μετάβαση στο digital και στο remote work, και σε συνδυασμό με το expertise μας στο digital marketing να διοργανώσουμε ένα ωφέλιμο δωρεάν webinar.

Το webinar αυτό είχε πολύ μεγάλη επιτυχία, το παρακολούθησαν εκατοντάδες άτομα και έλαβε πολύ θετικά σχόλια. Η αλήθεια είναι πως αυτό που μας άρεσε περισσότερο ήταν η αγάπη του κόσμου και η ευγνωμοσύνη. Είναι κάτι που γέμισε πολύ τις μπαταρίες μας μέσα στο lockdown και εμψύχωσε όλη την ομάδα.

Εκτός από το πρώτο αυτό webinar, διοργανώσαμε αλλά τρία δωρεάν webinars και μέσα στον Σεπτέμβριο θα διοργανώσουμε ένα ακόμα με θέμα το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ποιες είναι οι υπηρεσίες που αναζητούν πλέον οι δυνητικοί πελάτες σας, μετά την εμφάνιση του Covid-19;

Πρωταγωνιστής στην μετά Covid-19 εποχή είναι σίγουρα το ηλεκτρονικό εμπόριο. Όσες εμπορικές επιχειρήσεις δεν έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα, κάνουν αγώνα δρόμου για να αποκτήσουν. Δυστυχώς, όπως πολλά πράγματα στην Ελλάδα, αυτή η προσπάθεια γίνεται συνήθως στο πόδι, χωρίς έρευνα και καθοδήγηση. Πολλές φορές, ο επιχειρηματίας βασίζεται στη γνώμη των γνωστών του και επιλέγει συνεργάτες με βάση το ποσό φθηνοί είναι και ποσό κοντά στην έδρα του. Τουλάχιστον οι μισοί πελάτες έρχονται σε εμάς αφού έχουν απογοητευτεί από κακές επιλογές του παρελθόντος.

Αυτό που αναζητούν οι περισσότεροι είναι έναν αξιόπιστο και αποτελεσματικό συνεργάτη που να μπορεί να στήσει επιτυχημένα την online υποδομή (site, e-shop, application) και στη συνέχεια να κάνει digital marketing. Ο σύγχρονος επιχειρηματίας αναγνωρίζει πως το digital marketing είναι πια ανάγκη και πως μια ομάδα έμπειρων ειδικών είναι πολύ ισχυρό εργαλείο στα χέρια του.

Είστε επιχειρηματίας με μια διαδρομή 10 ετών. Θα θέλαμε να μας πείτε πως αντιμετωπίζετε αυτή τη δύσκολη περίοδο;

Στο ξεκίνημα του lockdown προσπαθούσα να εκτιμήσω ποσό μεγάλη θα είναι η επίπτωση στον τρόπο εργασίας, στους πελάτες και στο cash flow. Πολύ γρήγορα, τα πράγματα άρχισαν να ξεκαθαρίζουν και να διαφαίνεται πως η επίπτωση θα είναι θετική και πως χρειάζεται ενίσχυση των προωθητικών ενεργειών, όχι άμυνα.

Μια από τις βασικές προτεραιότητες ήταν να κρατήσω ενωμένη την οικογένεια της GIM και να έχουμε όλοι θετική ψυχολογία και αισιοδοξία. Το remote work για μας δεν ήταν καθόλου πρόβλημα, το αντίθετο μάλιστα! Πολλά μέλη της ομάδας το βρήκαν σταδιακά πολύ απελευθερωτικό και αξιοποίησαν την παραπάνω ευελιξία.

Έχοντας περάσει πολλές αρνητικές καταστάσεις τα τελευταία χρόνια, πιστεύω πως το growth mindset, η πειθαρχία και ο διαλογισμός βοηθούν πολύ στο να έχει κάποιος καθαρό μυαλό και χαμηλά επίπεδα στρες. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να παίρνεις καλύτερες αποφάσεις και να μην επηρεάζεσαι πολύ από τις εξωτερικές συνθήκες. Η γρήγορη προσαρμογή είναι επίσης αναγκαία. Ευτυχώς, αυτό είναι ένα μάθημα που έχω μάθει καλά, γιατί ξεκίνησα μέσα στην κρίση όπως και πολλοί επιχειρηματίες.

Απασχολείτε στην εταιρεία σας γύρω στους 20 εργαζομένους. Είναι δύσκολο στην Ελλάδα να βρεθεί το ταλέντο με τα απαραίτητα προσόντα στον τομέα του μάρκετινγκ;

Πριν δέκα χρόνια ήταν παρά πολύ δύσκολο. Πριν πέντε χρόνια, όταν τύχαινε να δω μια διαφήμιση στην τηλεόραση που να λέει επισκεφθείτε το site μας, ή να είμαι έξω με φίλους και να ακούω κάποιον σε διπλανό τραπέζι να μιλάει για e-shop, ενθουσιαζόμουν γιατί έβλεπα πως τα πράγματα προχωράνε.

Τώρα πια, που το internet έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, υπάρχουν πολλές σχολές και πολλά digital marketing courses, όπως αυτό που διδάσκω στην HAU (Hellenic American Union).

Είναι αρκετά εύκολο ένα agency να βρει άτομα Junior έως Mid επιπέδου. Τα πράγματα γίνονται δύσκολα όταν θέλεις πιο advanced level στελέχη. Ο λόγος δεν είναι μόνο η εμπειρία και οι δεξιότητες, αλλά και ο χαρακτήρας. Κάποιες φορές το ΕΓΩ έχει την τάση να φουσκώνει όσο κάποιος γίνεται πιο ικανός και αυτό δυσκολεύει πολύ την επικοινωνία και τις συνεργασίες.

Σε γενικές γραμμές, θα έλεγα πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλά αξιόλογα ταλαντούχα άτομα στο digital marketing.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την GIM Greek Internet Marketing, οι επόμενοι στόχοι; Και ποια συμβουλή θα δίνατε στους επιχειρηματίες τις εποχής μας;

Όσο εξελίσσεται η εταιρεία, επιδιώκω παράλληλα να διευρύνεται και ο τρόπος σκέψης μας και να καλύπτουμε περισσότερα κομμάτια από το όμορφο puzzle που ονομάζεται marketing. Αυτό μας επιτρέπει να αυξάνουμε την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών μας. Ένας άλλος σημαντικός στόχος είναι να αυξήσουμε το πελατολόγιο μας στο εξωτερικό.

Προσωπικός μου στόχος είναι να αφιερώσω ακόμα περισσότερο χρόνο σε εκπαίδευση και consulting επιχειρήσεων.

Είναι παρά πολλά αυτά που θα ήθελα να πω σε ένα συναγωνιστή επιχειρηματία. Σίγουρα το να μη σταματήσει να ονειρεύεται. Να προσπαθεί κάθε τόσο να γίνεται καλύτερος. Να απολαμβάνει το ταξίδι κάθε στιγμή. Περισσότερα στο κανάλι μας στο YouTube, στην εκπομπή Your Growth Guide!

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr