NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Μ. Κόντος, Inform: Με ιλιγγιώδεις ρυθμούς ο ψηφιακός μετασχηματισμός

Μ. Κόντος, Inform: Με ιλιγγιώδεις ρυθμούς ο ψηφιακός μετασχηματισμός

Ο Μανώλης Κόντος, Managing Director της Inform, ενός οργανισμού που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1897, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τον ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα - τον οποίο χαρακτηρίζει ως «το πιο δύσκολο εμπόδιο» - σημειώνοντας πως «η πανδημία ανέδειξε την αξία της τεχνολογίας της πληροφορίας».

Δώστε μας μια εικόνα από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρει η Inform Λύκος και το πώς έχει εμπλουτίσει και «μετασχηματίσει» τις δραστηριότητες της μέσα στα τελευταία χρόνια.

Η Inform, με παρουσία 120 χρόνων στην αγορά, σίγουρα αποτελεί μια από τις μακροβιότερες ελληνικές επιχειρήσεις, που, παρά την ηλικία της, διατηρεί επιχειρηματικό σφρίγος, δυνατά αντανακλαστικά και δυναμικό προφίλ.

Η εταιρεία τολμά και κοιτά στο μέλλον και υλοποιεί επιχειρηματικές λύσεις για έναν, όπως λέει στο μήνυμα της, νέο κόσμο. Προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέµενης αξίας, όπως ηλεκτρονικοί διαδραστικοί λογαριασµοί, ηλεκτρονική τιµολόγηση, ηλεκτρονική διαχείρηση εγγράφων και ροών, hybrid mail, λύσεις αυτοματισμών όπως RPA (Robotic Process Automation), καθώς και Digital Onboarding είναι οι τομείς στους οποίους εστιάζει.

Η Inform τοποθετεί τη δραστηριότητά της στο ευρύτερο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού και περιλαμβάνει λύσεις CCM (Customer Communications Management), ECM (Enterprise Communications Management), Digital Banking, AR commerce. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην ηλεκτρονική διαχείριση δεδομένων (Distribution of Digital Documents, Distribution of Paper Documents), την ηλεκτρονική παράδοση εντύπων καθώς και την ασφαλή διαχείριση εντύπων και πληροφοριών.

Η µετάβαση από τη φυσική παράδοση στην ηλεκτρονική παράδοση και την ηλεκτρονική διαχείριση δεδομένων και εντύπων, δημιουργεί νέες ευκαιρίες για την Inform, που θεωρείται πλέον ως στρατηγικός προµηθευτής τραπεζικών και τηλεπικοινωνιακών οργανισµών καθώς και του ιδιωτικού ή του δημοσίου τοµέα, με τις λύσεις που παρέχει.

Πώς επηρεάστηκε η λειτουργία της επιχείρησης από την πανδημία και το lockdown και ποια είναι η κατάσταση που διαμορφώνεται σήμερα;

Η πανδημία δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει τον οργανισμό μας, όπως και όλους τους τομείς κοινωνικής και επαγγελματικής δραστηριότητας. Αυτό επέφερε επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων μας, με την επικοινωνιακή διαχείριση κρίσεων και την επιχειρηματική συνέχεια να έρχονται σε πρώτο πλάνο. Ταυτόχρονα, τα σκήπτρα συνεχίζουν να κρατούν, όσον αφορά στις προτεραιότητες των επιχειρήσεων, η ψηφιακή μεταρρύθμιση, η αυτοματοποίηση και η κοινωνική ευθύνη. Τα τρία αυτά στοιχεία αποτελούν και τον οδηγό λειτουργίας και δραστηριοποίησης της Inform, όχι μόνο σε επίπεδο εσωτερικής λειτουργίας, αλλά και σε επίπεδο προσφερόμενων υπηρεσιών. H εταιρία μας, διαχρονικά, χαρακτηρίζεται από την ταχύτητα αντίδρασης αλλά και την έγκαιρη προσαρμοστικότητα σε νέα δεδομένα. Ευνόητα, η κουλτούρα και οι αξίες μας διοχετεύονται από τις ομάδες μας και στις εφαρμογές που παρέχουμε στους συνεργάτες – πελάτες μας.

Ποια είναι σήμερα η διεθνής παρουσία της Inform Λύκος; Σε ποιες χώρες δραστηριοποιείστε και τι ποσοστό της συνολικής δραστηριότητας σας έχει προέλευση «εκτός συνόρων»;

Η Inform έχει η ίδια παρουσία με παραγωγικές μονάδες σε Ελλάδα, Ρουμανία και Αλβανία. Επιπρόσθετα, μέσω του ομίλου στον οποίο και ανήκει, την Austriacard Holdings, μπορεί να προσφέρει - όπως και έμπρακτα κάνει - τις υπηρεσίες της σε πραγματικά παγκόσμιο επίπεδο μέσω της φυσικής παρουσίας του στις εξής χώρες: Ελλάδα, Αυστρία, Η.Π.Α. Ρουμανία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Νορβηγία, Τουρκία, Πολωνία, Σερβία, Ιορδανία, Ντουμπάι, Ανδόρα αλλά και στην Λατινική Αμερική, με την πλειοψηφία των πελατών μας να είναι από το εξωτερικό.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι συνεχίζουμε να επενδύουμε και να αναπτυσσόμαστε και σε νέες δραστηριότητες αλλά και σε νέες αγορές γεωγραφικά.

Ο κορονοϊός έφερε ακόμη περισσότερο στο προσκήνιο τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ανάγκη επιτάχυνσης του. Ποια η κατάσταση που διαμορφώνεται σήμερα στην χώρα μας, όσον αφορά στο digital transformation οργανισμών και επιχειρήσεων; Ποιες οι ανάγκες και οι ενδεχόμενες δυσκολίες;

Τα τελευταία χρόνια, η φράση «ψηφιακός μετασχηματισμός» (digital transformation) ακούγεται και εφαρμόζεται ολοένα και πιο έντονα σε επιχειρήσεις και οργανισμούς, αφού η εποχή μας είναι digital. Για την ακρίβεια, διανύουμε μια μεταβατική περίοδο.

Με τις τελευταίες εξελίξεις παγκοσμίως, η μετάβαση σε πιο ψηφιοποιημένα περιβάλλοντα και τρόπους εργασίας, ακολούθησε την εκ βάθρων αλλαγή της καθημερινότητας στους ίδιους ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Το πιο δύσκολο εμπόδιο τελικά είναι ο ανθρώπινος παράγοντας και η εν γένει νοοτροπία μιας εταιρείας που απαρτίζεται από αυτόν. Η αντίσταση στην αλλαγή, μέχρι και το 2019, ήταν δεδομένη. Το τελευταίο διάστημα και μέσα στο 2020 επιταχύνθηκε η μετάβαση, κυρίως λόγω Covid 19.

H πανδημία ανέδειξε επίσης την αξία της τεχνολογίας της πληροφορίας, καθώς πολλοί άνθρωποι και εταιρείες άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι έχει να τους προσφέρει πολλά.

Η Inform Λύκος δραστηριοποιείται και στις εκτυπώσεις ασφαλείας. Ποιες οι νεότερες καινοτομίες που υπάρχουν στον συγκεκριμένο τομέα, τα «trends» αν θέλετε; Ποια από αυτά μπορούμε να δούμε να εφαρμόζονται στην χώρα μας;

Το μόνο που μπορούμε να πούμε για αυτόν τον τομέα είναι η αναγνώριση και η αυθεντικοποίηση εγγράφων μέσω κινητών τηλεφώνων.

Η τεχνολογία που υπάρχει σήμερα στα κινητά τηλέφωνα (ποιότητα κάμερας, RFID, πρωτόκολλα επικοινωνίας κ.α.) μας δίνει την δυνατότητα να αναγνωρίζουμε ευαίσθητα χαρακτηριστικά που υπάρχουν εκτυπωμένα πάνω στα έγγραφα ασφαλείας. Αυτό, σε συνδυασμό με ειδικά λογισμικά, μας δίνει την δυνατότητα να αυθεντικοποιούμε οποιοδήποτε έγγραφο ασφαλείας με αξιοπιστία, εξ αποστάσεως.

Στην Ελλάδα, τέτοιου είδους τεχνολογίες μπορούν να εφαρμοστούν για την αυθεντικοποίηση προϊόντων φόρου (π.χ. καπνικά και αλκοολούχα), σε εισιτήρια εισόδου σε μουσεία - μέσα μαζικής μεταφοράς - πλοία κ.α, σε πτυχία ανώτερης εκπαίδευσης και φυσικά σε όλα τα κρατικά έγγραφα ασφάλειας.

Ένας άλλος τομέας, για τον οποίο είστε και ιδιαίτερα γνωστοί, είναι οι ψηφιακές εκτυπώσεις. Βάσει της ανάγκης για ψηφιακό μετασχηματισμό, για περιορισμό της κατανάλωσης πόρων αλλά και περικοπής εξόδων, ποιο είναι το μέλλον των εκτυπώσεων; Είναι εύκολο να μεταβούμε σε paperless δραστηριότητες εταιρειών και οργανισμών;

Με την εξέλιξη και τον ψηφιακό μετασχηματισμό που επιχειρούν όλες οι επιχειρήσεις, η πρόβλεψη μας είναι ότι θα υπάρξει μια σταδιακή μείωση του όγκου των εκτυπώσεων λογαριασμών στη μορφή που τους ξέρουμε. Από την άλλη, δεν θεωρούμε ότι η ανάγκη αυτή θα εκλείψει αλλά θα μετασχηματιστεί με πιο targeted και προσωποιημένη επικοινωνία που εμείς, με την τεχνολογία και τεχνογνωσία που διαθέτουμε, μπορούμε να παρέχουμε. Θεωρώ ότι η μετάβαση σε paperless δραστηριότητες είναι μια τάση που θα συνεχίσει να αποτελεί προτεραιότητα και σε αυτή την μετάβαση όλων των επιχειρήσεων. Η Inform είναι αρωγός, αναπτύσοντας customized λύσεις για πελάτες της, ώστε να μπορέσουν να κάνουν επιτυχώς αυτή τη μετάβαση.

Όσον αφορά στις επενδύσεις και προσλήψεις, πώς προχωρούν τα συγκεκριμένα θέματα για την εταιρεία σας, εν μέσω πανδημίας; Ποιοι οι επόμενοι στόχοι για την Inform Λύκος; Υπάρχουν νέες αγορές ή τομείς που στοχεύετε;

Είμαστε ένας οργανισμός ο οποίος, από την απαρχή δημιουργίας του το 1897, χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι είναι «ανήσυχος» σε επίπεδο δραστηριοποίησης και αναζήτησης νέων πεδίων επένδυσης. Δεν θα μπορούσαμε να επιβιώσουμε όλο αυτό το διάστημα, και με ιδιαίτερη επιτυχία, αν η κουλτούρα μας δεν οριζόταν από αυτό το πνεύμα προόδου, επαναπροσδιορισμού και προσαρμογής σε επερχόμενα δεδομένα.

Η πανδημία δεν μας πτόησε καθόλου σε αυτό το επίπεδο – το αντίθετο μάλιστα. Εντατικοποιήσαμε τις προσπάθειες μας για τη δημιουργία νέων λύσεων, ανάπτυξη μεριδίου αγοράς και εισόδου σε νέες αγορές. Προσαρμοστήκαμε άμεσα σε νέες μεθόδους εργασίας, για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια όλων των ανθρώπων μας, και επίκεντρο της προσοχής μας έγινε η αδιάκοπη λειτουργία και προσφορά νέων λύσεων στους πελάτες μας, ακριβώς για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Το digital onboarding για το digital banking και η υποστήριξη όλων των contactless payment solutions είναι τρανά παραδείγματα εφαρμογής των νέων επενδύσεων μας.

Προφανώς, οι νέες επενδύσεις δημιουργούν ανάγκες για νέο στελεχιακό δυναμικό, εκπαίδευση/αναβάθμιση του υπάρχοντος προσωπικού. Και αυτό ακριβώς πράξαμε. Εισήλθαν νέα στελέχη στον οργανισμό μας, με ιδιαίτερη εμπειρία στις νέες τεχνολογίες, δημιουργήσαμε νέα τμήματα καινοτόμων τεχνολογιών και εν τέλει δομήσαμε ένα ενδελεχές πλάνο επένδυσης σε ανθρώπινο δυναμικό για τα επόμενα χρόνια.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr