NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Λέλα Δρίτσα, Nannuka: Τα τμήματα HR ξέρουν πως ο εργαζόμενος γονέας είναι σύμμαχός τους

Λέλα Δρίτσα, Nannuka: Τα τμήματα HR ξέρουν πως ο εργαζόμενος γονέας είναι σύμμαχός τους

Η Λέλα Δρίτσα, Co-Owner και Founder της Nannuka, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για την ανάπτυξη που παρουσιάζει η γνωστή πλατφόρμα εν μέσω πανδημίας, για τις απαιτήσεις που έχουν δημιουργηθεί λόγω κορονοϊού, αλλά και για τα επόμενα βήματα, συμπεριλαμβανομένης της περαιτέρω ανάπτυξης της τεχνολογίας του Machine Learning, που αποτελεί «πυρήνα» της υπηρεσίας.

Σε τι σημείο βρίσκεται σήμερα η ανάπτυξη της Nannuka; Πόσοι επαγγελματίες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα, πόσους χρήστες διαθέτει, πόσοι βρίσκουν εργασία μέσω αυτής;

Η ιδέα και η δημιουργία της Nannuka ήρθε σε μια δύσκολη για τα Ελληνικά δεδομένα, περίοδο, το 2014 με την οικονομική αστάθεια να επικρατεί στην χώρα αλλά και στον κόσμο γενικότερα. Παρά την δύσκολη αρχή και παρά τις όποιες δυσκολίες είχαμε να διαχειριστούμε στην ελληνική πραγματικότητα, η Nannuka σήμερα είναι μια υγιής επιχείρηση, με σταθερά ανοδική πορεία τα τελευταία 2 χρόνια, μετρώντας περισσότερα από 350.000 μέλη. Το nannuka.com δέχεται περισσότερες από 1.500 αγγελίες για εύρεση φροντίδας κάθε μήνα (παιδιών, σπιτιού ή ηλικιωμένων) και βρίσκουν εργασία περισσότεροι από 12.000 επαγγελματίες (babysitter, παιδαγωγοί, δάσκαλοι, γηροκόμοι κ.α.) κάθε χρόνο.

Επηρεάστηκε η λειτουργία και οι υπηρεσίες που προσφέρετε από την πανδημία και το lockdown; Πώς χρειάστηκε να προσαρμοστείτε στις νέες απαιτήσεις;

Κατά το lockdown βρεθήκαμε, όπως όλοι, σε αχαρτογράφητα νερά. Λόγω της φύσης της υπηρεσίας υπήρξε στην αρχή της πανδημίας μια περίοδος απόλυτης αποχής των οικογενειών από κάθε τύπου βοήθειας και αυτό φυσικά, στην αρχή τουλάχιστον, επηρέασε την υπηρεσία μας. Σιγά σιγά παρατηρήσαμε όμως ότι οι οικογένειες αδυνατούσαν να συνδυάσουν την εργασία από το σπίτι με τα παιδιά στον ίδιο χώρο, καθώς επίσης πολλές οικογένειες χρειάστηκαν δασκάλους για υποστήριξη στην εκπαίδευση κατ οίκον αλλά και γηροκόμους για τους ηλικιωμένους τους που αδυνατούσαν οι ίδιοι να φροντίσουν.

Εκείνη την στιγμή δεν μπορούσαμε παρά να αντιδράσουμε άμεσα και σταθήκαμε δίπλα στις οικογένειες προσφέροντας δωρεάν όλες τις υπηρεσίες μας σε επαγγελματίες και οικογένειες, με σκοπό να βρουν φροντίδα και εργασία αντίστοιχα, χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση. Επιπλέον, με τη βοήθεια των επαγγελματιών – μελών του Nannuka δημιουργήθηκε μια ομάδα εθελοντών babysitter, παιδαγωγών, δασκάλων και γηροκόμων που ήταν έτοιμοι να προσφέρουν εθελοντικά τη φροντίδα τους στις οικογένειες των γιατρών και νοσηλευτών, που υπήρξαν οι προστάτες μας σε εκείνες τις δύσκολες στιγμές της πανδημίας.

Στο σήμερα και στο χρονικό διάστημα που διανύσαμε από την αρχή της πανδημίας, κατορθώσαμε να προσαρμοστούμε και να προσανατολιστούμε σε αναζήτηση άμεσων λύσεων. Δεν είμαστε, πλέον, το ίδιο ανοχύρωτοι απέναντι στη νέα αυτή πραγματικότητα. Οι νέες ανάγκες γεννούν νέες λύσεις. Η ανάγκη για σταθερή και ποιοτική μελέτη, γνωστικά ερεθίσματα και δημιουργική απασχόληση των παιδιών, αλλά και η ανάγκη των γονιών για λειτουργική εργασία, πρέπει να συνυπάρχουν αρμονικά, με βασική προϋπόθεση ότι τα παιδιά βρίσκονται σε περιβάλλον ασφάλειας και απολύτου εμπιστοσύνης. Έτσι, με γνώμονα την ασφάλεια, δημιουργήσαμε ακόμη μια νέα υπηρεσία, το Nanny Share - τη διαμοιρασμένη φροντίδα - τα πλεονεκτήματα της οποίας φαίνεται να αφορούν τη σύγχρονη οικογένεια, ανεξάρτητα, μάλιστα, από την παρουσία του κορονοϊού.

Ποια επαγγέλματα, από τις κατηγορίες που φιλοξενούνται στην υπηρεσία σας, παρουσιάζουν την μεγαλύτερη προσφορά και ποια τη μεγαλύτερη ζήτηση; Υπήρξε κάποια αλλαγή λόγω της πανδημίας;

Έχοντας πλέον πανελλήνια κάλυψη στις υπηρεσίες φροντίδας και λόγω της ρευστής κατάστασης που επικρατεί λόγω του Covid, η ομάδα μας διεξήγαγε έρευνα για να αφουγκραστούμε εκ νέου τις ανάγκες των οικογενειών και το πως έχουν αλλάξει οι προτεραιότητες αυτών. Έτσι, σε δείγμα 10.000 νοικοκυριών και, βάσει των αποτελεσμάτων που προέκυψαν, δημιουργήσαμε τις αντίστοιχες υποδομές για την ομαλή μετάβαση των οικογενειών στη νέα πραγματικότητα του φετινού Σεπτέμβρη.

Σχετικά με την υπηρεσία που παρουσιάζει την μεγαλύτερη ζήτηση αυτή τη στιγμή, αυτό που προέκυψε από τη μελέτη είναι πως κατά πλειοψηφία εργάζονται και οι δύο γονείς σε ποσοστό που φτάνει το 77%, καθώς οι περισσότεροι έχουν επιστρέψει κανονικά στις δουλειές τους. Αυτό έχει ως συνέπεια, το 61% των οικογενειών να αναζητά ενεργά τον κατάλληλο επαγγελματία που θα αναλάβει τη φροντίδα, τη φύλαξη αλλά και τη μελέτη των παιδιών τους, ενώ μεγάλο ποσοστό έχει ήδη βοήθεια στο σπίτι.

Μια από τις υπηρεσίες σας είναι το Nannuka@Work. Τι προσφέρει αυτό και ποια η ανταπόκριση που υπάρχει; Αυξάνονται οι επιχειρήσεις που προσφέρουν κάτι τέτοιο στα στελέχη τους;

Ως το πρώτο απόλυτα γυναικείο και mom founded startup, αναγνωρίζουμε από πρώτο χέρι τις ανάγκες μιας εργαζόμενης γυναίκας - μητέρας, αλλά κατανοούμε και τον εργαζόμενο μπαμπά και τα άγχη που δημιουργούνται. Η ανάγκη για οικογένεια και η θέληση για επαγγελματική διάκριση δεν είναι απαραίτητο να λειτουργούν ανταγωνιστικά. Γιατί μια εργαζόμενη μαμά να θεωρείται λιγότερο «μάχιμη» ή ένας γονέας μονογονεϊκής οικογένειας να έχει αυτόματα την ταμπέλα του λιγότερου αφοσιωμένου, δραστήριου ή επιτυχημένου επαγγελματικά;

Οι εργαζόμενοι γονείς που φέρνουν μαζί τους την πείρα εργασίας χρόνων, που έχουν δοκιμαστεί σε πλήθος project και έχουν συμβάλλει στη θετική απόδοση μιας εταιρίας, είναι ένα ανθρώπινο κεφάλαιο που μια σύγχρονη εταιρεία όχι μόνο δεν μπορεί να αγνοήσει, αλλά πάνω στο οποίο καλείται μάλιστα να επενδύσει.

Και πως επενδύει μια εταιρία στους υπαλλήλους της; Δείχνοντας στην πράξη ότι νοιάζεται. Κατανοώντας τις ανάγκες τους ώστε να μπορεί να τις καλύψει. Εξάλλου, η οικογενειακή (και ευρύτερα η προσωπική) ζωή των υπαλλήλων της δεν είναι αμέτοχη στην επαγγελματική τους απόδοση. Οι προσωπικές ζωές των εργαζόμενων είναι εκείνες που τους κινητοποιούν και τους δίνουν το κίνητρο να είναι δημιουργικοί στην εργασία τους.

Βλέπουμε με ανακούφιση ότι τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού ξέρουν πια πως ο εργαζόμενος γονέας δεν είναι αντίπαλος αλλά σύμμαχός τους. Τα προγράμματα πλεονεκτημάτων για τους εργαζόμενους γονείς συνεχώς διευρύνονται, προσαρμόζονται στις ανάγκες του σήμερα και στις σύγχρονες θεωρίες παραγωγικότητας, που θέλουν αποδοτικό εργαζόμενο εκείνον που ξέρει ότι η εταιρία τον νοιάζεται, επενδύει σε αυτόν και τον θέλει... όσο το δυνατόν πιο ξέγνοιαστο.

Όλο και περισσότερες εταιρείες έχουν ήδη κάνει χρήση του προγράμματος Nannuka@work και δίνουν την ευκαιρία στους εργαζόμενους τους να επιλέξουν αξιόπιστες babysitters και εξειδικευμένες παιδαγωγούς μέσα από τη βάση της Nannuka, ενώ η εταιρία τους αναλαμβάνει το κόστος.

Υπάρχει συνεργασία με την πολιτεία ή άλλες δομές / οργανισμούς για την κάλυψη αναγκών που εντοπίζονται εκεί;

Μέχρι σήμερα δεν έχουμε καταφέρει να χτίσουμε μια γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ του κράτους ή κάποιου άλλου κρατικού/δημοτικού οργανισμού και ημών. Ενέργειες που έγιναν και έδειξαν να οδηγούν σε κάποια επικοινωνία, σταμάτησαν απότομα από αντικατάσταση προσώπων ή από έλλειψη ύπαρξης αντίστοιχης δομής.

Ως υπηρεσία πρόνοιας θεωρούμε εξαιρετικά σημαντικό να βρισκόμαστε σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τις αντίστοιχες κρατικές δομές όπως αντίστοιχα συμβαίνει σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Αγγλία κ.α.) αλλά και στην Αμερική, όπου το κράτος προσφέρει τις αντίστοιχες υπηρεσίες στους πολίτες του μέσα από τις ήδη έτοιμες και επανδρωμένες πλατφόρμες, αποφεύγοντας έτσι την χρονοτριβή και τα επιπλέον κόστη. Η δυναμική της παροχής εργασίας που προσφέρουμε δεν είναι πλέον αμελητέα και αν είναι έτοιμη η πολιτεία να ανακουφίσει οικονομικά τις οικογένειες στη φροντίδα των παιδιών, είμαστε και εμείς έτοιμοι να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας για αυτό τον σκοπό.

Nannuka-epixeiro.png?mtime=20201024002638#asset:219190

Σήμερα, η Nannuka βρίσκεται, πέρα από την Ελλάδα, σε Κύπρο και Ηνωμένο Βασίλειο. Ποιες οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε στις συγκεκριμένες αγορές, όσον αφορά και στον ανταγωνισμό; Ποια η στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθεί μια startup όταν επεκτείνεται σε νέους προορισμούς;

Η πλατφόρμα της Nannuka δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις αντίστοιχες του εξωτερικού. Το άνοιγμα στη Μεγάλη Βρετανία στηρίχτηκε ιδιαίτερα τόσο από το δυνατό «babysitting DNA» της χώρας αλλά και την ενεργή ελληνική κοινότητα που υπάρχει εκεί και αυτά αποτέλεσαν τη βάση για την περαιτέρω διάδοσή της. Όταν έχεις μια καλή πρώτη ύλη, όταν έχει γίνει μια δουλειά προδιαγραφών, με προεργασία και στόχους, μπορείς στα ίσια να αναμετρηθείς με τον ανταγωνισμό, βελτιώνοντας συνεχώς τις υπηρεσίες σου κι έχοντας το νου σου στις καινούριες προκλήσεις. Δεν θέλει εφησυχασμό αλλά ούτε και δέος απέναντι στα μεγάλα μεγέθη της αγοράς. Υπάρχει χώρος για όλους.

Γενικότερα, ποια η γνώμη σας για το ελληνικό startup οικοσύστημα και τις startups της χώρας μας; Υπάρχει ανάπτυξη σημαντικής καινοτομίας και στήριξη αυτής μέσω χρηματοδοτήσεων, συμβουλευτικής κτλ;

Με χαρά και ανακούφιση παρακολούθησα την ανακοίνωση του κ. Δήμα για το Elevate Greece, που έρχεται για να προωθήσει τη δικτύωση μεταξύ των νεοφυών επιχειρήσεων, καθώς και τη δυνατότητα ανάδειξής τους σε διεθνές επίπεδο. Είναι μια εξαιρετικά σημαντική και game changer απόφαση, καθώς οι νέες επιχειρήσεις δεν θα έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν τον «πονοκέφαλο» του κράτους, αφού όχι μόνο δεν θα είναι τροχοπέδη ο τόπος τους, αντιθέτως θα είναι υποστηρικτής καθώς θα «μιλάνε την ίδια γλώσσα» και θα καταλαβαίνουν/υποστηρίζουν τις ανάγκες τους!

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για τη Nannuka; Προβλέπεται η επέκταση σας σε νέες αγορές ή η παρουσίαση νέων υπηρεσιών; Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι;

Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο επιχειρηματικά. Οι κινήσεις μας είναι προσεκτικές και αρκετά μελετημένες. Επενδύουμε κυρίως σε τρεις καίριους για εμάς τομείς:

  1. Στην περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας του Machine Learning, που αποτελεί πυρήνα της υπηρεσίας μας. Μέσω της μηχανικής μάθησης (machine learning) και της τεχνολογίας Collaborative Filtering με την οποία θα έχουμε την δυνατότητα να προβάλουμε μια ακόμη πιο προσωποποιημένη λίστα επαγγελματιών στους γονείς και αγγελιών στους επαγγελματίες κατά τη διαδικασία της αναζήτησης τους.
  2. Στην ασφάλεια των μελών μας, όπου σε συνεργασία με το development τμήμα μας αλλά και με στοχευμένες συνεργασίες με εταιρείες του εξωτερικού, δημιουργούμε διαρκώς νέες καινοτόμες υποδομές για Fraud Detection.
  3. Στην περαιτέρω ανάπτυξη του pillar των ηλικιωμένων.

Με στοχευμένες συνεργασίες για την σωστή εκπαίδευση των ανθρώπων που ασχολούνται με την φροντίδα των ηλικιωμένων, θέλουμε να καλύψουμε τις αυξημένες ανάγκες της τρίτης ηλικίας για εξειδικευμένη και αξιόπιστη φροντίδα.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr