NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Γ. Δεληκάρης, «Βιολογικό Χωριό»: Υπάρχει βαθμιαία μεταστροφή στα βιολογικά προϊόντα

Γ. Δεληκάρης, «Βιολογικό Χωριό»: Υπάρχει βαθμιαία μεταστροφή στα βιολογικά προϊόντα

Ο Γιάννης Δεληκάρης, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας «Βιολογικό Χωριό», μιλάει στο epixeiro.gr για την ελληνική βιολογική αγορά και τις δυνατότητες που αυτή προσφέρει, ως επικεφαλής μιας αλυσίδας που διαθέτει 13 καταστήματα στην Αττική και που στοχεύει ακόμη και σε επέκταση στο εξωτερικό.

Μιλήστε μας για το «Βιολογικό Χωριό». Πώς ξεκίνησε, ποια είναι τα προϊόντα που προσφέρει και το προσωπικό που απασχολεί, πόσα καταστήματα διαθέτει αυτή τη στιγμή;

Εμπνευστής και ιδρυτής, ο άνθρωπος που με απόλυτη επιτυχία έχει οδηγήσει στη δημιουργία του μεγαλύτερου ομίλου λιανικής στην Ελλάδα, είναι ο κ. Δημήτρης Κρομμύδας, όπου το 2008, διαβλέποντας την ανάγκη των καταναλωτών για βιολογικά τρόφιμα, δημιούργησε το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στην περιοχή της Βούλας Αττικής, με αντικείμενο την λιανική πώληση βιολογικών τροφίμων και λειτουργία βιολογικού κρεοπωλείου.

Η πολύ καλή πορεία του πρώτου καταστήματος έδωσε το έναυσμα για το δεύτερο κατάστημα το 2012 στην περιοχή της Ηλιούπολης, και το 2015 στην περιοχή της Γλυφάδας το τρίτο κατάστημα, και τα δυο με πολύ μεγάλη αποδοχή από τους καταναλωτές.

Η εικόνα, λειτουργία και δομή τύπου υπεραγοράς των καταστημάτων, καθώς και το μοναδικό προϊοντικό μείγμα ήταν καινοτόμα για την ελληνική αγορά βιολογικών προϊόντων και τα βασικά στοιχεία της επιτυχίας, όπου προσέδωσαν και σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα.

Σήμερα διαθέτουμε:

  • Πάνω από 7.500 κωδικούς (το μεγαλύτερο μείγμα της αγοράς),
  • Κάλυψη όλων των κατηγοριών τροφίμου (one stop shop),
  • Healthy bars με υπέροχους χυμούς, smoothies, πίτες και γεύματα για εκείνους που ακολουθούν vegan ή χορτοφαγική διατροφή, όλα βιολογικά,
  • Βιολογικά κρεοπωλεία με εξαιρετικής ποιότητας ελληνικό φρέσκο βιολογικό κρέας,
  • Συμπληρώματα διατροφής για όλες τις ανάγκες, με πλούσια γκάμα φυτικών σκευασμάτων,
  • Ευρεία γκάμα «physical» καλλυντικών (cruelty free, parabens free) για το πρόσωπο και το σώμα,
  • Εξειδικευμένο προσωπικό,
  • Αυστηρούς ποιοτικούς ελέγχους,
  • Κεντρικό Logistic και διαχείριση διανομής προϊόντων ξηρού φορτίου.

Πλέον, το «Βιολογικό Χωριό» λειτουργεί 13 καταστήματα, όλα στην περιοχή της Αττικής, και απασχολεί 110 άτομα προσωπικό, εκ των οποίων άνω του 30% είναι πτυχιούχοι ανώτατης εκπαίδευσης και εξειδικευμένα στελέχη.

Ποια η ανταπόκριση που υπάρχει από το καταναλωτικό κοινό; Θα λέγατε πως αυξάνεται ο αριθμός των καταναλωτών που επιλέγουν βιολογικά προϊόντα; Ποια είναι εκείνα που παρουσιάζουν την υψηλότερη ζήτηση; Γενικότερα, ποιο είναι το μέγεθος της αγοράς των βιολογικών στην Ελλάδα;

Η ελληνική βιολογική αγορά σε επίπεδο λιανικής αγγίζει πλέον το 1% του συνόλου της αγοράς τροφίμων, συντελεστής που υπολογίζουμε ότι τα επόμενα 3-4 χρόνια θα βρίσκεται μεταξύ 2,5-3%, αντικατοπτρίζοντας την βαθμιαία μεταστροφή των Ελλήνων καταναλωτών σε πιο ποιοτικά και εξειδικευμένης διατροφής προϊόντα. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 5%, με αρκετές χώρες, όπως η Δανία, η Σουηδία και η Ελβετία, να βρίσκονται αρκετά πάνω από το 7%.

Πέραν των προαναφερόμενων δεικτών, καθημερινά εξυπηρετούμε χιλιάδες καταναλωτές οι οποίοι έχουν μέρος η ολόκληρη τη διατροφή τους με βιολογικά προϊόντα, όπως νέες μητέρες που ζητούν το ποιοτικό τρόφιμο για το παιδί τους, νέοι και μέσης ηλικίας fitness, άνθρωποι που ακολουθούν vegan, χορτοφαγική ή plant based διατροφή, για τους οποίους διαπιστώνουμε καθημερινά ότι αυξάνονται με αριθμητική πρόοδο, επιβεβαιώνοντας την τάση των δεικτών που σας προανέφερα.

Προσφέροντας προϊόντα από διάφορα brands, πώς επιλέγετε τις συνεργασίες σας; Βλέπετε να υπάρχει κάποιο «κενό» στην αγορά των βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα, όσον αφορά στην παραγωγή που θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί στην χώρα μας;

Για εμάς, η ποιότητα και η ποικιλία αποτελεί πρώτιστο μέλημα, γι’ αυτό στα ράφια μας υπάρχουν τα καλύτερα και πιο ποιοτικά brands του εξωτερικού με τα οποία είτε έχουμε απ’ ευθείας συνεργασία, είτε μέσω των Ελλήνων προμηθευτών μας. Στον ελλαδικό χώρο έχουμε άμεση συνεργασία με αρκετές μικρές φάρμες όπου και προσπαθούμε να βοηθήσουμε τον μικρό παραγωγό να επιβιώσει και να αναπτυχθεί, αλλά παράλληλα προσφέρουμε μέσα από αυτές τις μικρές φάρμες, ελεγμένα και από εμάς, αγνά ποιοτικά βιολογικά τρόφιμα στους πελάτες μας.

Στη χώρα μας, σε επίπεδο ζωικό, από το 2012 έχει υπερδιπλασιαστεί η παραγωγή βιολογικών ζώων, κυρίως βοοειδών και προβάτων, ενώ στις φυτικές καλλιέργειες η αύξηση δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη (20%) και αφορά κυρίως την ελιά και τα δημητριακά. Εντούτοις, πιστεύουμε ότι η αυξητική τάση τα επόμενα χρόνια θα στραφεί υπέρ των φυτικών, κυρίως λόγω των αλλαγών στις διατροφικές συνήθειες σημαντικού μέρους των Ελλήνων καταναλωτών. Έτσι, αποτελεί ευκαιρία για υφιστάμενους ή και νέους καλλιεργητές που θέλουν είτε να μεγαλώσουν την παραγωγή τους, είτε να στραφούν αποκλειστικά στην παραγωγή βιολογικών προϊόντων με προορισμό την ελληνική αγορά ή ακόμα και να απευθυνθούν σε ακόμα μεγαλύτερες αγορές, όπως της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, όπου τα μικροκλίματα δεν επιτρέπουν την καλλιέργεια αρκετών ειδών και ποικιλιών υψηλής ζήτησης βασικών τροφίμων.

viologikoxwrio1.jpg?mtime=20201107165713#asset:222376

Πώς σας έχει επηρεάσει η πανδημία; Έχουν αυξηθεί οι online παραγγελίες και οι καταναλωτές που προτιμούν την παράδοση στον δικό τους χώρο;

Η πανδημία, και αναφέρομαι κυρίως στο τρίμηνο Μαρτίου-Μαΐου, οδήγησε σε αρκετά μεγαλύτερη προσέλευση και αρκετά μεγαλύτερο καλάθι στα καταστήματά μας, με όλες τις θετικές συνέπειες που αντιλαμβάνεστε. Επίσης, είχαμε αυξημένο αριθμό online παραγγελιών κυρίως μέσα από το e-shop μας, όπου με τις προσθήκες νέου προσωπικού και άλλων ενεργειών μας μπορέσαμε να εξυπηρετήσουμε σε πολύ καλούς χρόνους τους καταναλωτές.

Λειτουργώντας μια αλυσίδα 13 καταστημάτων, ποια η γνώμη σας για το επιχειρηματικό περιβάλλον της χώρας μας; Ποιες οι ενδεχόμενες δυσκολίες, αλλά και οι προτάσεις σας προς την πολιτεία;

Είμαστε μια μικρομεσαία επιχείρηση που προσπαθεί να αναπτυχθεί μέσα στα πλαίσια και τους κανόνες που η ελληνική αγορά και η πολιτεία επιτάσσει. Η πορεία μας και η εξέλιξή μας πέρασε μέσα από τη βαθιά οικονομική κρίση των προηγούμενων ετών, που σημαίνει ύφεση, περιορισμένα έως καθόλου χρηματοδοτικά εργαλεία, μειούμενα εισοδήματα κτλ. Παρόλα αυτά, με την καθοδήγηση του δημιουργού του «Βιολογικού Χωριού», Δημήτρη Κρομμύδα, καταφέραμε να επιβιώσουμε και να αναπτυχθούμε με γοργούς, μάλιστα, ρυθμούς. Πιστεύουμε πολύ στον σχεδιασμό σε επίπεδο στρατηγικής αλλά και σε επίπεδο πολιτικών και τακτικών, αλλά σίγουρα αυτό που μας χαρακτηρίζει είναι η υλοποίησή τους. Η υλοποίηση ίσως καμιά φορά έχει μεγαλύτερη σημασία και από τον ίδιο το σχεδιασμό.

Όσον αφορά στην ελληνική πολιτεία, πιστεύουμε ότι θα πρέπει να δοθούν περισσότερα και μεγαλύτερα κίνητρα στον Έλληνα αγρότη για τις καλλιέργειες του - βιολογικές ή μη. Σίγουρα θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας μακρόπνοος σχεδιασμός με επίκεντρο τον Έλληνα αγρότη, σχεδιασμός όμως που θα ακολουθείται με ρεαλιστικές μεθόδους υλοποίησης, ειδάλλως θα μείνει στα χαρτιά.

Ποιο είναι το αναπτυξιακό σχέδιο της εταιρείας; Ποιες οι περιοχές που στοχεύετε, ποιες εκείνες στις οποίες θα μπορούσαμε να δούμε καταστήματα σας στο άμεσο μέλλον;

Η βασική μας στρατηγική οδηγεί το «Βιολογικό Χωριό» και σε άλλες πόλεις της χώρας μας, καθώς και επέκταση του δικτύου μας και σε πόλεις του εξωτερικού. Δεν μπορώ να σας ανακοινώσω επίσημα κάτι ακόμα, αλλά σίγουρα το 2021 θα λειτουργήσουμε τουλάχιστον επιπλέον 4 καταστήματα στην Ελλάδα και το πιθανότερο κάποιο από αυτά να είναι στη Θεσσαλονίκη. Το 2022 έχει εξεταστεί το ενδεχόμενο να έχουμε παρουσία και σε ξένες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, αλλά και σε άλλα μέρη του κόσμου όπως η μέση Ανατολή.

viologikoxwrio12.jpg?mtime=20201107165716#asset:222377

Γενικότερα, ποια είναι οι επόμενοι στόχοι; Θα μπορούσαμε να δούμε προσθήκη νέων προιοντικών κατηγοριών ή υιοθέτηση άλλων καινοτομιών;

Παρακολουθούμε στενά την βιολογική αγορά στην Ελλάδα, την Ευρώπη αλλά και την Αμερική. Παρακολουθούμε νέες τάσεις που διαμορφώνονται στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, καθώς και νέα προϊόντα ή ομάδες προϊόντων που δημιουργούνται. Τρανό παράδειγμα η plant based διατροφή και τα plant based προϊόντα που διαθέτουμε στα καταστήματα μας σε ειδικούς χώρους και με τη μεγαλύτερη ποικιλία, προς εξυπηρέτηση, ευκολία και ευχαρίστηση του καταναλωτή. Είμαστε ο leader της αγοράς, διαθέτουμε καινοτόμα προϊόντα και θέλουμε πάντα να είμαστε τουλάχιστον ένα βήμα μπροστά.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr