NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Unlocking Digital
ανάγνωση

Πως θα γίνετε market leaders στο e-commerce [Μέρος 2]

Πως θα γίνετε market leaders στο e-commerce [Μέρος 2]

Στο πρώτο μέρος του άρθρου μου με τίτλο πως να γίνετε market leaders στο eCommerce, αναφέρθηκα στη σημασία της επιλογής της πλατφόρμας για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Open source, custom made, ποια είναι τελικά η σωστή επιλογή; Ποια εργαλεία χρειάζεται να υποστηρίζει η πλατφόρμα;

Η σωστή επιλογή ξεκινά αρχικά από μία σωστή συνεργασία καθώς το ηλεκτρονικό επιχειρείν είναι δυναμικό, οι ανάγκες που έχει μία επιχείρηση όταν ξεκινά διαφοροποιούνται μέσα από το πέρασμα του χρόνου και εξελίσσονται μήνα με το μήνα.

Τι σημαίνει όμως καλή συνεργασία;

Η επιλογή μίας καλής συνεργασίας με μία εξειδικευμένη εταιρία περιλαμβάνει έναν συνδυασμό παραγόντων. Ενδεικτικά μπορώ να αναφέρω την καλή επικοινωνία, τη διευρυμένη εμπορική αντίληψη, τη πληθώρα νέων out of the box ιδεών, την εκτενή εμπειρία στο ecommerce με case studies, και σίγουρα μία δυναμική τεχνική ομάδα που θα μπορεί να υποστηρίξει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος καθώς και τις διαρκείς τεχνολογικές εξελίξεις.

Custom ή open source CMS;

Σε ότι αφορά στην επιλογή custom ή open source CMS (Content Management System), πιστεύω ότι ο μύθος αυτός έχει πλέον καταρριφθεί. Τα μεγάλα και επιτυχημένα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν στηρίζονται σε default εκδόσεις των open source CMS.

Ακόμα και αυτά που ξεκίνησαν στηριζόμενα σε open source CMS, έχουν γίνει τόσο πολύ customized όσο αναπτύσσονται που εν τέλει πάλι custom θεωρούνται.

Και εδώ, θα γυρίσω πάλι στη σημασία της συνεργασίας καθώς όταν ξεκινά μία επιχείρηση να στήσει το ηλεκτρονικό της κατάστημα, χρειάζεται να διασφαλίσει όχι πως θα μπορεί να αποδεσμευτεί και να σταματήσει τη συνεργασία με την εταιρία που το αναπτύσσει αλλά πως θα έχει κάνει μία σωστή επιλογή ώστε να μπορεί η εταιρία που έχει επιλέξει, να την υποστηρίζει διαχρονικά με νέες εμπορικές και τεχνικές ιδέες.

Επιστρέφοντας στην επιλογή της πλατφόρμας, υπάρχουν λειτουργίες που όντως κρίνονται απαραίτητες και χρειάζεται να λαμβάνονται ουσιαστικά υπόψιν στην επιλογή του CMS.

Ποια τεχνικά χαρακτηριστικά είναι απαραίτητα να έχουν όλες οι πλατφόρμες CMS;

Η πλατφόρμα είναι απαραίτητο να έχει αυτοματοποιημένα συστήματα για τις καθημερινές λειτουργίες. Να έχει δυνατότητα διασυνδέσεων με τρίτα συστήματα που είναι απαραίτητα, να υποστηρίζει εξαγωγική δραστηριότητα, να υποστηρίζει διαφορετικά και πολλαπλά loyalty συστήματα (σύμφωνα με το στάδιο εξέλιξης του ηλεκτρονικού καταστήματος), εμπορικά εργαλεία για ορισμό προσωποποιημένης στρατηγικής προσέγγισης των καταναλωτών και προφανώς τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, εξελιγμένο σύστημα στατιστικών αφού στο digital γνωρίζουμε ότι η ανάλυση και μελέτη των metrics δημιουργούν τη διαφορά.

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα κερδίζει από δύο πράγματα. Κερδίζει από τα αυξανόμενα έσοδα μέρα με τη μέρα και κερδίζει και από τα μειωμένα λειτουργικά του κόστη.

Πώς επιτυγχάνονται τα μειωμένα λειτουργικά κόστη;

Μέσα από αυτοματοποιημένες διαδικασίες που προσφέρουν τη δυνατότητα στην ομάδα που το διαχειρίζεται σε καθημερινή βάση να εξοικονομεί χρόνο.

Συγκεκριμένα εργαλεία μπορούν να προσφέρουν σημαντική εξοικονόμηση χρόνου σε καθημερινή βάση. Για παράδειγμα σε ηλεκτρονικά καταστήματα με 400-500 παραγγελίες την ημέρα, ένα πολύ μεγάλο μέρος του ημερήσιου χρόνου, καταναλώνεται για να συγκεντρωθεί το σύνολο των προϊόντων που έχει παραγγελθεί και εν συνεχεία αυτά τα προϊόντα να αποσταλούν στους πελάτες που τα έχουν παραγγείλει.

Ένα έξυπνο εργαλείο, μια έξυπνη picking list που συγκεντρώνει για ένα ορισμένο σύνολο παραγγελιών όλα τα τεμάχια ανά κωδικό προϊόντος που έχουνε αγοραστεί στο σύνολο των εν λόγω παραγγελιών, μπορεί να εξοικονομήσει, μέχρι και 42% από τον καθημερινό χρόνο που απαιτεί η συγκεκριμένη ενέργεια.

Για ηλεκτρονικά καταστήματα 250 παραγγελιών και πάνω, η ταυτόχρονη έκδοση του voucher μαζί με το παραγγελιόχαρτο μπορεί να μειώσει το χρόνο που απαιτεί η συγκεκριμένη διαδικασία, μέχρι και 58%.

Η επίτευξη εξοικονόμησης χρόνου σημαίνει δυνατότητα reallocation πόρων σε άλλες ενέργειες και δυνατότητα επανεπένδυσης των ποσών που έχουν εξοικονομηθεί σε νέες ενέργειες ανάπτυξης του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Παράλληλα, η πλατφόρμα χρειάζεται να υποστηρίζει integrations με διάφορα τραπεζικά συστήματα της Ελλάδας & του εξωτερικού, με courier services, με ERP συστήματα, με mass email platforms, SMS providers αλλά και market places και συστήματα prices comparison στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Η πλατφόρμα που θα επιλέξετε σήμερα είναι αναγκαίο να υποστηρίζει πλήρως εξαγωγική δραστηριότητα. Και ναι, η δυνατότητα για εξαγωγική δραστηριότητα στην Ελλάδα του 2020 και μέσα στη COVID-19 εποχή, δεν είναι ούτε όνειρο ούτε μια μακρινή υπόθεση.

Μια σωστά δομημένη πλατφόρμα μπορεί να ανοίξει νέους επιχειρηματικούς ορίζοντες για τη κάθε επιχείρηση. Η online αγορά δεν έχει σύνορα και ακόμα και ένα μικρό για αρχή ποσοστό πωλήσεων να μπορείτε να επιτύχετε σε χώρες του εξωτερικού μπορεί να σας προσφέρει ένα αντίβαρο στη μείωση των εσόδων που έχουν τα φυσικά σας σημεία λόγω του COVID-19.

Η λογική εδώ δεν είναι άλλη από το να έχουμε μια πλατφόρμα η οποία να μπορεί να υποστηρίζει πολλαπλά και διαφορετικά domains και γλώσσες ανάλογα με τις χώρες στις οποίες η εκάστοτε επιχείρηση επιθυμεί να επεκταθεί, προκειμένου να επιτυγχάνεται το localization στην εκάστοτε αγορά. Στο κάθε domain να προσφέρεται απόλυτη ευελιξία εμπορικών αποφάσεων δηλαδή να υποστηρίζεται:

  • διαφορετικό εικαστικό layout
  • διαφορετικές προϊοντικές κατηγορίες και προϊοντκό μείγμα εφόσον αυτό απαιτείται
  • διαφορετικές ρυθμίσεις εξόδων αποστολής, τρόπων πληρωμής,
  • διαφορετικές πολιτικές stock,
  • διαφορετικά εμπορικά εργαλεία και
  • προφανώς διαφορετικά νομίσματα και γλώσσες.

Η ύπαρξη μια κοινής πλατφόρμας πολλαπλασιάζει προφανώς την αξία του αρχικού κεφαλαίου επένδυσης αφού με την αρχική αξία κτίσης της μπορείτε να δημιουργήσετε όσα ηλεκτρονικά καταστήματα επιθυμείτε ανά χώρα χωρίς περιορισμούς.

Επιπρόσθετη βασική λειτουργικότητα που χρειάζεται να προβλέψετε σε ένα νέο ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η υποστήριξη συστημάτων loyalties.

Γιατί το ηλεκτρονικό μας κατάστημα θα πρέπει να υποστηρίζει συστήματα loyalties;

Ποσοτικές έρευνες που έχουν γίνει, έχουν αποδείξει ότι η χρήση loyalty συστημάτων σε ηλεκτρονικά καταστήματα με πάνω από 1 χρόνο λειτουργίας μπορούν να αυξήσουν 30% το μέσο όρο αξίας των παραγγελιών και το 20% το ποσοστό των πιστών πελατών.

Διαφορετικά συστήματα πόντων, διαφορετικά επίπεδα πόντων σε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων ή ακόμα και ανά προϊόν, διαφορετικά στάδια εξαργύρωσης είναι μόνο λίγα από τα βασικά χαρακτηριστικά τα οποία χρειάζεται να υποστηρίζει ένα loyalty σύστημα προκειμένου να δημιουργεί εμπορική ευελιξία και πολλαπλά σενάρια ποντοδότησης και εξαργύρωσης στους πελάτες σας.

Προχωρώντας, προφανώς δε μπορώ να αφήσω έξω τα εμπορικά εργαλεία, που προσφέρουν προσωποποιημένες προσεγγίσεις και στρατηγικές, τις οποίες χρειάζεται να χαράξετε για το καταναλωτικό σας κοινό, αν θέλετε να διαφοροποιηθείτε και να οδηγηθείτε στο να γίνετε Market Leaders.

Η πλατφόρμα χρειάζεται να υποστηρίζει πολλαπλά εργαλεία, των οποίων η χρήση θα επιλέγεται ανάλογα με την ανάλυση της καταναλωτικής συμπεριφοράς που θα έχετε κάνει στο κοινό σας.

Εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων στηριζόμενες σε AI τεχνολογία αυξάνει το conversion rate, το μέσο καλάθι αγορών και την πιστότητα των καταναλωτών σας.

Ποια τα πλεονεκτήματα ενός εξειδικευμένου συστήματος μηχανής αναζήτησης και ενός συστήματος στατιστικών;

Το σύστημα αυτό προτείνει προϊόντα στο χρήστη βάση του ιστορικού πλοήγησης, αγορών και επιλογών που ο ίδιος έχει κάνει στο κατάστημα σας και μπορεί να αυξήσει μέχρι και 37% το conversion rate και να μειώσει μέχρι και 88% το bounce rate.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, είναι να προσφέρει η πλατφόρμα εξελιγμένα συστήματα στατιστικών, τα οποία σε live περιβάλλον παρουσιάζουν γραφήματα με δεδομένα που έχουν να κάνουν με πωλήσεις προϊόντων, με την καταναλωτική συμπεριφορά, τη χρήση κουπονιών κλπ.

Εργαλεία για custom reporting, τα οποία προσφέρουν τη δυνατότητα στον διαχειριστή της πλατφόρμας να χρησιμοποιήσει όποια φίλτρα επιθυμεί και βάση αυτών να εξάγονται δυναμικά reports, προσφέρουν ευελιξία και αποτελούν οδηγούς για ορθότερες εμπορικές αποφάσεις και marketing ενέργειες.

Η επιτυχία στο ηλεκτρονικό επιχειρείν αποτελεί σίγουρα αποτέλεσμα πολλαπλών παραγόντων, υπηρεσιών όσο και εξειδικεύσεων. Επιλέξτε σωστές συνεργασίες που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της δικής σας ηλεκτρονικής επιχείρησης.



... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr