NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Το «τέλος» των δύο φύλων: Γνωρίστε τις gender neutral τάσεις

Το «τέλος» των δύο φύλων: Γνωρίστε τις gender neutral τάσεις

Ίσως εσείς (και σίγουρα οι γονείς σας, εάν είστε δεύτερη γενιά στην επιχείρηση) να θεωρείτε ότι πρέπει να υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση ανάμεσα στα δύο φύλα. Ίσως να είστε από εκείνους τους ρομαντικούς (ή ρομαντικές) που πιστεύουν ότι υπάρχει μόνο άσπρο και μαύρο, μέρα και νύχτα, άνδρας-γυναίκα, αρσενικό-θηλυκό. Νιώθετε οικεία με τις αντίθετες έννοιες και οτιδήποτε ενδιάμεσο σας διαταράσσει και σας φαίνεται παράλογο και κατακριτέο.

Καθημερινά πυκνώνουν οι φωνές που μας καλούν να απορρίψουμε τα δίπολα και τα στυγνά στερεότυπα. Φυσικά, αυτό δεν είναι κάτι καινούριο, σας θυμίζω τον τραγουδιστή Boy George (θα μπορούσε να ονομαστεί gender neutral επειδή συχνά βάζει μακιγιάζ και φοράει ρούχα που θεωρούνται πως εκπέμπουν θηλυκότητα) ή την διάσημη νουβέλα «Ορλάντο: Μια Βιογραφία της Βιρτζίνια Γουλφ» (που δημοσιεύτηκε το 1928, ο πρωταγωνιστής περνά από πολλές ζωές με διαφορετικό φύλο) ή το ιστορικό και καλομελετημένο παράδειγμα της Αγγλικής λογοτεχνίας: η «Δωδέκατη Νύχτα του Σαίξπηρ». Το πιο κοντινό μας παράδειγμα είναι ένας παίκτης του ελληνικού Big Brother που αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτό, ή λίγο ψάξιμο στο Tik-Tok ανάμεσα σε Έλληνες χρήστες, όπου θα βρούμε πολλά παραδείγματα.

Στον θαυμαστό καινούριο κόσμο του 21ου αιώνα και της Generation Z (άνθρωποι που γεννήθηκαν μετά το 1997), πολλές πρακτικές επαναπροσδιορίζονται. Τα στερεότυπα με τα οποία μεγαλώσαμε και που μας επιβάλλουν πως θα ντυθούμε, ή πως θα συμπεριφερθούμε, δεν υφίστανται πια. Τίθεται σε αμφισβήτηση το “έτσι όπως πρέπει να είναι μια γυναίκα” ή ένας “σωστός άνδρας”. Δείτε πώς αυτό αφορά και επηρεάζει το σύγχρονο επιχειρείν, πώς θα μπορούσατε να βάλετε τις gender neutral τάσεις στην επικοινωνία σας και να δείτε τα πράγματα (επιχειρηματικά) αλλιώς.

Gender neutral – ορισμός

Gender neutral** (ουδετερότητα φύλου – φιλολυγισμός) είναι η αντίληψη ότι οι πολιτικές, η γλώσσα και άλλοι κοινωνικοί θεσμοί θα έπρεπε να αποφεύγουν την ανάθεση ρόλων ανάλογα με το φύλο των ανθρώπων. Με αυτό τον τρόπο θα παύσουν οι διακρίσεις που προκύπτουν από την εντύπωση ότι υπάρχουν κοινωνικοί ρόλοι για τους οποίους το ένα φύλο είναι πιο κατάλληλο από το άλλο.

Η Μαρία παίζει PlayStation

Όμως, υπάρχει πραγματική βάση πίσω από την ουδετερότητα φύλου; Ας εξετάσουμε τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, που σύμφωνα με τα στερεότυπα που γνωρίζουμε, θα πρέπει να είναι “άβατο” νεαρών ανδρών με πολλή τεστοστερόνη και ακόμη περισσότερη ακμή.

Και όμως, τα στοιχεία λένε ότι το 2020, οι γυναίκες αποτελούν το 41% των gamers στις Ηνωμένες Πολιτείες (stastica.com “Distribution of computer and video gamers in the United States from 2006 to 2020, by gender”)! Και αυτό συμβαίνει σε πάρα πολλούς ακόμη τομείς, που παραδοσιακά θεωρούντο ανδρικά “κάστρα”.

Τι σημαίνει αυτό για τον σύγχρονο επιχειρηματία

Είναι πολύ απλό. Αν μέχρι τώρα όλες σας οι ενέργειες marketing εστίαζαν, για παράδειγμα, στον άνδρα, επειδή αυτό έκανε η επιχείρηση επί δεκαετίες, ίσως να χάνετε χρήματα. Και όχι λίγα! Εάν μάλιστα, ο ανταγωνισμός σας έχει ήδη ανέβει στο τρένο του gender neutral, έχετε διπλό βουνό να ανεβείτε.

Εστιάστε στο προϊόν – όχι στο φύλο

Εάν έχετε ένα ζαχαροπλαστείο γαλλικής πατισερί που φτιάχνει αξεπέραστα macaron με πούδρα από αναποφλοίωτο αμύγδαλο, δεν χρειάζεστε στα αλήθεια δύο κατακόκκινα γυναικεία χείλη να το δαγκώνουν για να πείσετε το κοινό σας (ένα εικαστικό που ίσως αντιλαμβάνεστε κι εσείς ότι πλέον είναι passé). Come on, πείτε μας για το macaron!

Είναι κεφάτος ψωνίζει στου Βερόπουλου

Μην κάνετε το παρακάτω λάθος. Μην κάνετε αντιστροφή φύλων. Gender neutrality δεν σημαίνει ότι παίρνουμε ότι ήταν “γυναικείο” και το κάνουμε “ανδρικό” και τούμπαλιν. Όχι, το κλασικό τζινγκλάκι που μεγάλωσε γενιές και γενιές δεν πρέπει να γίνει “είναι κεφάτος ψωνίζει στου Βερόπουλου”! Ιδανικά, δεν μας ενδιαφέρει ποιος ή ποια είναι κεφάτη, αλλά γιατί είναι κεφάτος ή κεφάτη.

Παίξτε με τις παλέτες

Οι γυναίκες, σύμφωνα με μελέτες, προτιμούν το ροζ χρώμα (αν και δεν χρειάζονταν μελέτες για να το διαπιστώσουμε). Όμως, εάν επιθυμείτε να απλώσετε το marketing σας και στα δύο φύλα (που πλέον μπορεί να μην είναι μόνο δύο) παίξτε με τις χρωματικές σας παλέτες. Άσπρο, μαύρο, μπλε και γκρι είναι “all weather” χρώματα που θα σας βοηθήσουν στο gender neutrality.

Μην το παρακάνετε

Προσοχή! Μην φτάσετε στο άλλο άκρο. Η ουδετερότητα φύλου δεν σημαίνει ότι εάν έχετε μία αλυσίδα κομμωτηρίων που ειδικεύεται στις βαφές (αναλογικά, συντριπτικά υπέρ των γυναικών), θα πρέπει ξαφνικά τα Instagram post σας να δείχνουν 50% – 50% άνδρες και γυναίκες. Η επιχείρησή σας δεν αρκεί να είναι πολιτικά ορθή – πρέπει να είναι και οικονομικά υγιής!

Επίλογος

Σίγουρα, εάν ακολουθήσετε τις τάσεις του gender neutrality, θα δείτε καλύτερη πορεία στα έσοδα της επιχείρησης. Και όσο για τον ρομαντισμό σας; Κρατήστε τον σε προσωπικό επίπεδο και μην τον χάσετε ποτέ!

** θα το βρείτε στην βιβλιογραφία και ως “Gender-Fluid” ωστόσο επιτηδευμένα χρησιμοποιώ μια πιο διευρυμένη & κατανοητή ονομασία

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr