NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

«Από εμένα δεν πρόκειται να χάσεις χρήματα ποτέ!»: Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε!

«Από εμένα δεν πρόκειται να χάσεις χρήματα ποτέ!»: Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε!

​Έχω γράψει βιβλία marketing. Έχω γράψει διάφορα άρθρα για τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Έχω δώσει και έχω πάρει συνεντεύξεις με θέμα το αγαπημένο μου επιχειρείν. Έχω φιλοξενήσει στα κείμενά μου και στο site μου αρκετά ρητά από «γίγαντες» του marketing. Υπάρχει όμως κάτι που πάντα ήθελα να κάνω και ποτέ δεν έβρισκα τον χρόνο να το ξεκινήσω. Όμως, από σήμερα «alea jacta est»! Ο κύβος ερρίφθη για μία νέα σειρά άρθρων με θέμα «Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε».

Χαμογελάτε; Έχετε ακούσει κι εσείς ουκ ολίγες; Ωραία! Διαβάστε τη συνέχεια και, κάπου, θα δείτε τον εαυτό σας!

Υπάρχουν στ’ αλήθεια τέτοιες φράσεις;

Οι φράσεις πελατών τις οποίες αγαπάμε να μισούμε, όχι απλά υπάρχουν, αλλά όσο γινόμαστε πιο έμπειροι επιχειρηματίες, τόσο περισσότερο πολλαπλασιάζονται (και ευτυχώς, τόσο νωρίτερα το ραντάρ μας εντοπίζει το πραγματικό τους νόημα). Είναι το ίδιο ενοχλητικές με τις φράσεις μαμάδων που αγαπάμε να μισούμε όπως «εκεί που το άφησες!¬ στην ερώτηση «μαμά πού είναι το κινητό/μπλουζάκι/ρακέτα μου κλπ».

Γιατί τις μισούμε όμως;

Οι φράσεις των μαμάδων που αγαπάμε να μισούμε, τις περισσότερες φορές, απλά μας βγάζουν έξω από τα ρούχα μας. Όμως οι αντίστοιχες των πελατών, δυστυχώς μας βγάζουν έξω από τον προϋπολογισμό μας. Και μάλιστα, επειδή τις περισσότερες φορές λέγονται με καθησυχαστικό τρόπο, η αντίδρασή μας είναι αυτή του επιβάτη του Τιτανικού καθώς η ορχήστρα παίζει, ενώ το πλοίο γέρνει. Ας πιούμε ένα ακόμη ποτό!

«Από εμένα δεν θα χάσεις χρήματα ποτέ»

9 φορές στις 10 λοιπόν, όταν ακούτε τη φράση «από εμένα δεν θα χάσεις χρήματα ποτέ» να είστε σίγουροι ότι θα χάσετε χρήματα. Το μόνο που δεν μπορώ να σας πω με βεβαιότητα είναι «πόσα». Όμως, ακόμη και εδώ υπάρχει ένα tip. Με όσο μεγαλύτερη έμφαση ακούγεται η φράση, όσο πιο βαθιά στα μάτια σας κοιτά ο συνομιλητής σας και όσο πιο φιλικά σας χτυπά την πλάτη καθώς μιλά – ε, τόσο περισσότερα θα χάσετε.

Μα γιατί λέγεται;

Το επιχειρείν δεν είναι ούτε εκκλησιασμός, ούτε παιδικό πάρτι. Αυτό που σε εσάς πιθανόν να φαίνεται λάθος ή ακόμη και ανήθικο, για κάποιον άλλον είναι απλά μέρος του παιχνιδιού. Είναι πιθανόν ο συνομιλητής σας να μην καταλαβαίνει καν ότι λέει τη φράση για τους τύπους και ότι στην πραγματικότητα δεν θα πάρετε τα χρήματά σας.

Είναι ακόμη πιθανόν εκείνη τη στιγμή που το λέει, να το εννοεί. Αλλά μετά, οι καταστάσεις και οι δυσκολίες (που πάντα έρχονται) τον κάνουν να ξεχνά ότι το είπε και να ξεχνά επίσης να σας πληρώσει. Όμως, στο τέλος της ημέρας δεν έχει σημασία γιατί λέγεται, αλλά το πώς αντιδράτε εσείς.

Τι να κάνετε όταν το ακούτε;

Πρώτα από όλα, χαμογελάστε. Μετά κάνετε ένα νοητικό υπολογισμό του πόσα σας χρωστάει ήδη αυτός ο συνεργάτης – και ξεγράψτε τα (εδώ είναι το σημείο που το χαμόγελό σας παραμένει, αλλά γίνεται πλέον παγωμένο). Εάν πρόκειται για νέα συνεργασία, υπερθεματίστε, πείτε μία κοινοτοπία, ας πούμε «φυσικά, φαίνεστε άλλωστε άνθρωπος από τον οποίο ποτέ δεν έχει χάσει κανείς» και εξαφανιστείτε.

Ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, έχετε ήδη χάσει ένα κομμάτι από τον πολύτιμο χρόνο σας!

Και αν είναι ο 1 στους 10 που το εννοεί;

Τι να σας πω αγαπητέ. Εάν σας αρέσει να παίζετε με 90% των πιθανοτήτων εναντίον σας, φοβάμαι ότι δεν θα μακροημερεύσετε στο επιχειρείν. Η συμβουλή μου είναι να αποφύγετε να ψάχνετε τον 1 στους 10. Γιατί να παίζετε ρώσικη ρουλέτα με τον κόπο και την αμοιβή σας;

Αν ΔΕΝ έχετε ακούσει ποτέ αυτή τη φράση

Δύο τινά συμβαίνουν. Ή είστε νεότατος επιχειρηματίας και σας εύχομαι μία λαμπρή και μεγάλη καριέρα από εδώ και στο εξής ή ο τρόπος που ασκείτε το επιχειρείν δεν αφήνει περιθώρια στον συνεργάτη σας να τολμήσει να ξεστομίσει μία τέτοια φράση – Padrone, αυτό το άρθρο όμως δεν είναι για εσάς.

Στην πρώτη περίπτωση, σας συμβουλεύω να φυλάξετε το άρθρο μου, να το τυπώσετε και να το τοποθετήσετε σε περίοπτη θέση. Αλλιώς, όταν συμβεί το «κακό» μην πείτε ότι δεν σας προειδοποίησα!

Μην χάσετε τον επόμενο μήνα: άλλη μία φράση πελατών που αγαπάμε να μισούμε!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr