NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Experiential Marketing: O καλύτερος τρόπος για να χτίσεις user generated content

Experiential Marketing: O καλύτερος τρόπος για να χτίσεις user generated content

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως το περιεχόμενο που δημιουργούν οι ίδιοι οι χρήστες και όχι τα brands έχει σίγουρα τη δικιά του θέση στην καρδιά των καταναλωτών και σίγουρα τους επηρεάζει πάρα πολύ όταν θέλουν να αγοράσουν προϊόντα.

Σκεφτείτε πως ένα από τα πρώτα πράγματα που κοιτάμε όταν θέλουμε να αγοράσουμε ένα ακριβό προϊόν ή ακόμα και όταν θέλουμε να κλείσουμε ένα δωμάτιο σε ένα ξενοδοχείο είναι reviews, σχόλια και κριτικές χρηστών για το πως πέρασαν και τι θετικά και τι αρνητικά έχουν βρει στα συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία λοιπόν ότι το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες (UGC) συνοδεύεται από πολλά οφέλη που σίγουρα δεν μπορούν να αγνοήσουν τα brands.

Δεν είναι απλά ένας οικονομικά αποδοτικός τρόπος χωρίς να βασίζεστε σε ακριβά και χρονοβόρα υλικά μάρκετινγκ. Tο περιεχόμενο που δημιουργείται από τον χρήστη, είναι περιεχόμενο που δημιουργείται από το κοινό του Brand - για το κοινό του brand.

Οι άνθρωποι εμπιστεύονται περισσότερο τις κριτικές και το περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από «πραγματικούς» ανθρώπους. Ας μιλήσουν όμως και οι αριθμοί, οι καταναλωτές βρίσκουν το UGC περιεχόμενο 9,8 φορές πιο ισχυρό σε σχέση με το περιεχόμενο που δημοσιεύτηκε από έναν Influencer και 6 φορές πιο σημαντικό από το περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από το brand.

Πότε είδατε τελευταία φορά έναν φίλο σας στο Facebook ή το Instagram να μιλάει για μια μάρκα ή προϊόν που του άρεσε πραγματικά; Ή ακόμα και ένα post κάποιου που να ζητά προτάσεις προϊόντων; Ας υποθέσουμε ότι το προϊόν αυτό σας ενδιάφερε. Τι κάνατε αφού είδατε το συγκεκριμένο post; Μπήκατε στην fan page του brand; Επισκεφτήκατε το site του brand για να διαβάσετε κριτικές;

Στην εποχή των SoMe ίσως η επένδυση σε UGC καμπάνιες μπορεί να αποδειχθεί μια από τις καλύτερες στρατηγικές μάρκετινγκ που μπορεί να υιοθετήσει το brand σας. Γιατί; Γιατί δημιουργείτε περιεχόμενο το οποίο είναι αυθεντικό. Σκεφτείτε γιατί ένας χρήστης ακολουθεί κάποιον influencer. Δεν είναι για το τέλειο περιεχόμενο του, είναι για την αυθεντικότητα που βγάζουν αυτά που λέει.

UGC: H μεγάλη πρόκληση

Οποιαδήποτε brand μπορεί να αποφασίσει να επενδύσει σε μια στρατηγική UGC, αλλά αυτό δεν σημαίνει και την επιτυχία. Η μεγάλη πρόκληση είναι στο να ωθήσει ένα brand το κοινό του να δημιουργήσει ποιοτικό περιεχόμενο για αυτό και όχι απλά να τραβήξει κάποιες φωτογραφίες οι οποίες δεν έχουν καμία αξία για το brand.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του UGC είναι η αυθεντικότητα. Η αυθεντικότητά των κριτικών ή οποιασδήποτε μορφής περιεχομένου από το κοινό ενός brand είναι αυτό που κερδίζει το σύνολο. H αυθεντικότητα είναι αυτή που χτίζει και την εμπιστοσύνη γύρω από ένα brand ή ακόμα και την περιέργεια να δοκιμάσουμε το συγκεκριμένο brand.

Πώς όμως μπορούμε να δημιουργήσουμε τέτοιου είδους περιεχόμενο; Πολλές φορές βλέπω τα brands να μπαίνουν συνέχεια στη διαδικασία να δημιουργούν διαγωνισμούς προκειμένου να πείσουν τον κόσμο να ποστάρει φωτογραφίες με το brand ή να πει τη γνώμη τους.

Υπάρχει όμως μια πολύ καλύτερη λύση. Η λύση του experiential marketing. Δημιουργούμε, λοιπόν, εμπειρίες για τους χρήστες που θέλουν να τις μοιραστούν. Και ναι, σίγουρα μέσα στην περίοδο που ζούμε και δεν μπορούμε καν να βγούμε από το σπίτι μας, ίσως ακούγεται λίγο ουτοπικό, ωστόσο σκεφτείτε πόσο πιο εύκολα θα ποστάραμε στο Instagram μας μια φωτογραφία από ένα βανάκι που θα μας κερνούσε ποτό στο δρόμο, παρά από ένα ποτό που θα φτιάχναμε μόνοι μας στο σπίτι.

Τι κάνουν λοιπόν

Για να το καταλάβουμε καλύτερα, σκεφτείτε πώς δημιουργούμε αναμνήσεις, πώς δημιουργούμε στιγμές που θα θυμόμαστε για μια ζωή. Σίγουρα όχι μπροστά από μια οθόνη υπολογιστή. Σκεφτείτε, λοιπόν, την αγαπημένη σας συναυλία ή τις διακοπές σας το καλοκαίρι, πράγματα που μας κάνουν ήδη χαρούμενους, πράγματα που έτσι κι αλλιώς θέλουμε να τα ανεβάσουμε στο Instagram.Τι καλύτερο λοιπόν από το να δημιουργήσουμε εμπειρίες για τους χρήστες και να βάλουμε μέσα τα brands όταν είναι ήδη εκεί που θέλουν να μοιραστούν περιεχόμενο.

Η διαφορά είναι στην αξία της εμπειρίας. Οι άνθρωποι θέλουν να έχουν την απτή εμπειρία. Θέλουν να βλέπουν ζωντανά τον αγαπημένο τους καλλιτέχνη σε μία συναυλία ή να πάνε διακοπές σε έναν μακρινό προορισμό, αντί να τα δουν μέσα από μία οθόνη.

Το Experiential marketing λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο. Το να προσφέρετε στο κοινό σας μια συναρπαστική εμπειρία υπερβαίνει πολύ αυτό που θα μπορούσαν ποτέ να νιώσουν σε μια διαφήμιση. Τους προσφέρετε την αυθεντικότητα, την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με κάτι που θα το συζητήσουν για την επόμενη μέρα, εβδομάδα και θα το μοιραστούν με τους φίλους τους.

Το brand μπορεί να επωφεληθεί πολλαπλά μέσα από το Experimental Marketing, προσελκύοντας με μοναδικό τρόπο το κοινό του, προκαλώντας θετικά συναισθήματα που θα οδηγήσουν στην δημιουργία UGC περιεχομένου μέσω οργανικών Posts ή του word-of-mouth.

Πώς λοιπόν μπορείτε πραγματικά να εκμεταλλευτείτε το Experimental Marketing για να δημιουργήσετε υψηλής αξίας UGC;

  1. Δημιουργήστε outdoors και ενέργειες τις οποίες ο χρήστης θα θέλει να τα φωτογραφίσει. Σίγουρα το ποιο χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ είναι το Fun theory της Volkswagen. Αν και αρκετά χρόνια πριν, δημιουργεί μια εντελώς διαφορετική εμπειρία για τον χρήστη που σίγουρα θα θελήσει να την μοιραστεί στα δικά του social media. Ακόμα και τώρα με τον covid-19 και τον κόσμο να φοβάται τον συνωστισμό, μπορούμε να δημιουργήσουμε ιδέες που αξίζει να μοιραστεί ο κόσμος
  2. Χρησιμοποιήστε influencers προκειμένου να κεντρίσετε το ενδιαφέρον τον χρηστών. Μπορείτε να αξιοποιήσετε αρκετούς microinflunecers προκειμένου να δημιουργήσετε κάποιο Insta Live ή ακόμα και TikTok live προκειμένου να κεντρίσετε το ενδιαφέρον τον χρηστών.
  3. Virtual events με εκπλήξεις. Καθένας από εμάς θέλει να μοιραστεί το δώρο του στο digital, αν λοιπόν είναι να δημιουργήσουμε ένα virtual event είναι καλό να φροντίσουμε από πριν να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων, όχι μόνο με αυτά που θα λέμε, αλλά και με ένα δώρο έκπληξη που μπορεί να παραδοθεί σε όλους κάποιες ώρες πριν από το event.
  4. Δημιουργήστε προσωποποιημένα kits και στείλτε τα στους καταναλωτές σας ή στους καλύτερους σας πελάτες, κάντε τους να μιλήσουν για αυτά, απλά βάζοντας ένα μήνυμα μέσα στο κουτί ή οδηγίες για το πως θα συναρμολογήσουν ή θα φτιάξουν μια συνταγή με αυτά που τους στείλατε.

Υπάρχουν πάρα πολύ τρόποι να δημιουργήσουμε περιεχόμενο, όμως ο κόσμος είναι εδώ και θέλει να μιλήσει, πρέπει να του δώσουμε αυτή τη δυνατότητα μέσα από τις εμπειρίες που θα τους προσφέρουμε.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr