NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

7 tips για να έρθει η επιχείρηση σας «πιο κοντά» με τα ΜΜΕ

7 tips για να έρθει η επιχείρηση σας «πιο κοντά» με τα ΜΜΕ

Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αποτελούν μια «δίοδο» για να φτάσει η «ιστορία» σας - αλλά και όλες οι νεότερες εξελίξεις γύρω από τη δραστηριότητα σας - στο κοινό, τον αναγνώστη, τον υποψήφιο πελάτη. Είτε πρόκειται για δελτία Τύπου, είτε για μια ευρύτερη ανάπτυξη και «χτίσιμο» των επαφών σας με τον δημοσιογραφικό κόσμο, ακολουθούν 7 tips προς αυτήν την κατεύθυνση.

Φτιάξτε δελτία Τύπου

Κανείς (ή σχεδόν κανείς) δεν θα μάθει για ένα προϊόν που αναπτύξατε, για μια καινούργια επιτυχία ή για κάποια άλλη σημαντική εξέλιξη που θα θέλατε να επικοινωνήσετε (όπως μια δράση εταιρικής κοινωνικής ευθύνης) εάν δεν την επικοινωνήσετε με τον «έξω» κόσμο. Αν και αυτό μπορεί να είναι μια καταχώρηση στα κοινωνικά δίκτυα ή ακόμη και κάποια (πληρωμένη) διαφημιστική εκστρατεία, το ζητούμενο είναι να φτάσετε και σε κοινό πέρα από αυτό που μπορείτε να προσεγγίσετε μέσα μιας σελίδας στο Facebook. Συντάξτε δελτία Τύπου, εντοπίστε διευθύνσεις email στις οποίες μπορείτε να τα στείλετε (χωρίς να θεωρούνται spam), προωθήστε τα σε επεξεργάσιμη μορφή και κρατήστε ενήμερο τον Τύπο.

«Χτίστε» επαφές

Αναζητήστε δημοσιογράφους που καλύπτουν τον κλάδο και την αγορά που στοχεύετε, κατά προτίμηση χρησιμοποιώντας ένα επαγγελματικό δίκτυο όπως το LinkedIn (ή μέσω κάποιου mail, εάν αυτό είναι προσβάσιμο). Η συγκεκριμένη επικοινωνία είναι κάτι που απαιτεί «χτίσιμο» και προσοχή και αρκετές φορές δεν αποδίδει με ένα «ψυχρό» μήνυμα προώθησης της δραστηριότητας σας - πόσο μάλλον εάν το μήνυμα δεν αναφέρεται σε κάποια μεγάλη και πολύ σημαντική εξέλιξη, που ενδεχομένως αποτελεί είδηση. Είναι προτιμότερο η αρχική επικοινωνία να αποτελεί κατάθεση γνώμης για κάποιο πρόσφατο άρθρο του δημοσιογράφου, ή κάποιο σχόλιο κάτω από ένα post του, ώστε να προκύψει από εκεί μια ενδιαφέρουσα συζήτηση (και γνωριμία).

Ξεκινήστε τοπικά

Θα είναι δυσκολότερο για μια μικρή ή μικρομεσαία επιχείρηση να παρουσιάσει την ιστορία της ή κάποια καινούργια εξέλιξη σε μεγάλα ή εθνικής εμβέλειας μέσα μαζικής ενημέρωσης. Μάλιστα, κάποιες φορές αυτό μπορεί να μην είναι και το αποδοτικότερο. Ξεκινήστε από τα τοπικά μέσα, είτε πρόκειται για ενημερωτικά portal που παρουσιάζουν ειδησεογραφία και εξελίξεις από την περιοχή στην οποία βρίσκεται η έδρα σας, ή ακόμη και τοπικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Θα είναι ευκολότερο (και πιο πιθανό) για ένα τοπικό μέσο να παρουσιάσει ένα ντόπιο «success story» και κάποια νέα εξέλιξη από αυτό. Και πάνω σε αυτήν την προβολή, μπορεί στη συνέχεια να προκύψει και μια ευρύτερη κάλυψη.

Κλαδικά μέσα

Υπάρχουν πολλά ενημερωτικά portals που στοχεύουν σε κάποιον πολύ συγκεκριμένο κλάδο και εξειδικεύονται σε αυτόν. Για παράδειγμα, εάν είστε μια εταιρεία που αναπτύσσει λογισμικό για επιχειρήσεις, θα είναι περισσότερο στοχευμένο και αποδοτικό να επικοινωνήσετε με business portals ή ιστοσελίδες που καλύπτουν την αγορά της πληροφορικής. Το ίδιο και εάν προσφέρετε προϊόντα ή υπηρεσίες που στοχεύουν στον αγροτικό κόσμο - υπάρχουν πολλά portal που αναφέρονται σε συναφή θέματα. Οι δημοσιογράφοι που ασχολούνται με αυτό το ρεπορτάζ θα ενδιαφέρονται περισσότερο να μαθαίνουν τα νέα σας, σε σύγκριση με κάποιον άλλο που δεν επικεντρώνει στη συγκεκριμένη θεματική - ή που απλώς δεν την γνωρίζει.

Αναπτύξτε την ιστοσελίδα σας

Ένας ιστότοπος, που παρουσιάζει την ιστορία και τα προϊόντα σας, προσφέροντας ακόμη και τη δυνατότητα ηλεκτρονικής παραγγελίας, είναι κάτι που απαιτείται να υπάρχει στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού. Σε αυτόν τον ιστότοπο, που δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκος αλλά στοχευμένος και αποτελεσματικός, βοηθάει στην επικοινωνία με τον Τύπο η ύπαρξη ενός σημείου όπου θα φιλοξενούνται όλα τα νέα σας (σε μορφή δελτίου Τύπου), φωτογραφίες (υψηλής ανάλυσης και ποιότητας), παραθέσεις και υπερσύνδεσμοι από άλλες αναφορές. Αυτός ο χώρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αρχικό σημείο ενημέρωσης, στις επικοινωνίες σας με δημοσιογράφους, εμφανίζοντας ακόμη και ένα mail που διαθέτετε για τα ΜΜΕ.

Δημόσιες ομιλίες

Κλαδικά συνέδρια, επιχειρηματικές συναντήσεις και άλλου τύπου events είναι πάντα μια ευκαιρία για εσάς, για μια δημόσια ομιλία και για μια παρουσίαση της δικής σας ιστορίας επιτυχίας. Στην εποχή των τηλεδιασκέψεων και του Zoom, λαμβάνουν χώρα ακόμη περισσότερα τέτοια events, στα οποία θα μπορούσατε να πείτε την ιστορία σας και να καταθέσετε την άποψη σας. Κάντε επαφές με επιμελητήρια, διοργανωτές αλλά και μέσα μαζικής ενημέρωσης που θα είναι σε θέση να σας δώσουν μια κατεύθυνση. Αυτά τα συνέδρια πολλές φορές καλύπτονται ή υποστηρίζονται και από τον Τύπο, οπότε ενδέχεται να αποτελέσουν και έναν τρόπο «αλληλεπίδρασης» μαζί τους.

Σκεφτείτε σαν δημοσιογράφος

Ίσως ένα από τα βασικότερα tip, εάν θέλετε να εντάξετε στην στρατηγική σας την επικοινωνία με τον Τύπο, είναι αυτό: σκεφτείτε σαν δημοσιογράφος. Εάν έρχεστε για πρώτη φορά σε επικοινωνία μαζί τους, κάντε την ζωή τους ευκολότερη, παραμένοντας ευγενικοί, «αληθινοί», στοχευμένοι και περιεκτικοί. Οι δημοσιογράφοι είναι συνήθως άνθρωποι που δουλεύουν με deadlines και με στενά χρονικά περιθώρια, οπότε μια επικοινωνία που αποτελεί σπατάλη χρόνου δεν είναι ποτέ αποδοτική. Κάντε τους την ζωή ευκολότερη, μπείτε στο θέμα, δώστε τους μια πραγματική εξέλιξη, χωρίς να σπαταλάτε χρόνο. Δείξτε πως ενδιαφέρεστε αληθινά και ότι δεν κάνετε απλώς spam για να προωθήσετε κάτι.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr