NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Καφεκοπτεία Λουμίδη: Το digital transformation πρόκληση και αιχμή του δόρατος

Καφεκοπτεία Λουμίδη: Το digital transformation πρόκληση και αιχμή του δόρατος

​Μετά το κλείσιμο ενός αιώνα «ζωής», τα Καφεκοπτεία Λουμίδη, μια 100% ελληνική οικογενειακή επιχείρηση, συμπλήρωσαν, τον περασμένο Μάρτιο, και έναν ολόκληρο χρόνο λειτουργίας του δικού τους ηλεκτρονικού καταστήματος, του kafekopteialoumidi.gr.

Με το digital tranformation να αποτελεί -όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια σημερινής διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου- «αιχμή του δόρατος», ο κ. Ιάσων Λουμίδης, Commercial Director, σημείωσε πως δεν είναι πολλές οι εταιρείες που περνάνε στην τρίτη γενιά -μόλις 1 στις 10 σύμφωνα με τον ίδιο. Στόχος του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι να φτάσει η φρεσκάδα του καφέ, που κόβεται επί τόπου, στον πελάτη του e-shop, το συντομότερο δυνατόν.

Λόγω της πανδημίας, η μεγαλύτερη επίδραση για τα Καφεκοπτεία Λουμίδη υπήρξε στα δύο μεγάλα καταστήματα, σε Ομόνοια και Πειραιά, ενώ, μετά την άρση του lockdown, τα μικρότερα αναπλήρωσαν τη μείωση. Στο horeca η πτώση έφτασε στο 50 - 60%, ενώ υπήρξαν πολλά συνοικιακά καφέ, με κύριο προϊόν τον ελληνικό, που δεν έχουν ανοίξει. Ο αντίκτυπος στο σύνολο της εταιρείας, για το 2020, ήταν γύρω στο 20%, ενώ ο όγκος που έφερε το e-shop ήταν της τάξεως ενός συνοικιακού καταστήματος της.

Όσον αφορά στο σερβίρισμα καφέ, σε καθήμενους πελάτες, ο κ. Ιάσων Λουμίδης δήλωσε πως «είναι κάτι το οποίο το βλέπουμε, το παρατηρούμε και θέλουμε, όταν θα είμαστε έτοιμοι, να κάνουμε τη σωστή κίνηση και σε αυτό το κομμάτι. Ως η πιο παλιά εταιρεία, δεν μπορεί να μας αφήνει αδιάφορους». Ο ίδιος ανέφερε πως best seller στο ηλεκτρονικό κατάστημα είναι φυσικά οι καφέδες, κυρίως ο ελληνικός.

Ο κ. Νικόλας Λουμίδης, Financial & IT Director, βλέπει το ecommerce να εξελίσσεται σημαντικά στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, με τα Καφεκοπτεία Λουμίδη να επενδύουν σε αυτό καθώς αποτελεί κομμάτι της omnichannel στρατηγική τους. Επιπρόσθετα, αποτελεί τάση και η χρήση smartphone σε σχέση με τους υπολογιστές, για τις παραγγελίες, ενώ τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκαν και οι τηλεφωνικές παραγγελίες.

Άλλωστε, ο καταναλωτής δίνει έμφαση στη τιμή, χάνοντας ακόμη και το loyalty για να αποφύγει έξοδα, οπότε και τα Καφεκοπτεία Λουμίδη προσφέρουν ευκαιρίες και εκπτώσεις, στο e-shop και το newsletter τους, κάτι που θα ενταθεί το επόμενο χρονικό διάστημα. Την ίδια στιγμή, τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκε η κατανάλωση καφέ στο σπίτι, ενώ, σε μεγάλο βαθμό οι παραγγελίες είναι με αντικαταβολή - κοντά στο 70%.

Σύμφωνα με την Αναστασία Μανιατοπούλου, Marketing Director, «το e-shop ξεκίνησε πριν έναν χρόνο και είχε θερμή υποδοχή». Η εταιρεία, για την λειτουργία του ηλεκτρονικού της καταστήματος, επενδύει σε budget, συστήματα και στελέχωση, ενώ το e-shop δέχθηκε, μέσα σε περισσότερο από έναν χρόνο λειτουργίας, 380.000 επισκέψεις και 13.000 παραγγελίες, με περίπου 40 παραγγελίες την ημέρα.

Η κ. Λίνα Τσιάβου, e-commerce Specialist, υπογράμμισε πως πολλοί που έκαναν ηλεκτρονικές αγορές εν μέσω lockdown δηλώνουν πρόθυμοι να κάνουν το ίδιο στο μέλλον, ενώ η εταιρεία θα εφαρμόσει μια ομοιόμορφη omnichannel καταναλωτική εμπειρία, καθώς ο καταναλωτής δεν χρησιμοποιεί μόνο ένα κανάλι. Μπορεί, για παράδειγμα, να παραγγείλει online και να παραλάβει από το φυσικό κατάστημα.

Σύμφωνα με την κ. Τσιάβου, η εταιρεία θέλει να αποκτήσει πρόσβαση στο visual commerce, εμπλουτίζοντας το e-shop με πλούσιο φωτογραφικό υλικό, βίντεο, ακόμη και επαυξημένη πραγματικότητα. Παράλληλα, το mobile commerce «θα κυριαρχήσει», καθώς ήδη οι αγορές από κινητά αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς, με τα Καφεκοπτεία Λουμίδη να εστιάζουν στην εμπειρία μέσω smartphones.

Ένας άλλος τομέας στον οποίο εστιάζουν είναι το green commerce, με το packaging του e-shop να είναι ήδη eco-friendly, ενώ θα υπάρξουν προϊόντα και συσκευασίες ακόμη πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Η εταιρεία θέλει να αποκτήσει μερίδια και σε τάσεις όπως το AI, ενώ «βλέπει» και την Shoppable TV. Το κοινό φτάνει κυρίως direct στο e-shop, αλλά υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό επισκέψεων από διαφημίσεις, από το newsletter και τα social media.

Στις άμεσες υλοποιήσεις, υπάρχει στόχευση για υιοθέτηση web offers, ενώ ο καταναλωτής θα μπορεί να αποκτήσει και το δικό του χαρμάνι με συνδυασμό - όπως γίνεται στα φυσικά καταστήματα. Επιπρόσθετα, θα εφαρμοστεί και loyalty πρόγραμμα το οποίο θα είναι ψηφιακό, καθώς επίσης εξετάζεται και το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός νέου ηλεκτρονικού καταστήματος που θα βασίζεται μόνο στην χονδρική. Στα σχέδια είναι και η δημιουργία mobile app.

Η εταιρεία «θέλει και θα μπει» και σε πλατφόρμες food delivery -στοχεύοντας στην παράδοση εντός μερικών ωρών, όχι στην επόμενη μέρα όπως συμβαίνει τώρα- ενώ στο last mile συνεργάζεται με την Courier Center, η οποία πρόσφατα εξαγοράστηκε από τον όμιλο Μαρινάκη. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει βλέψη για αλλαγή σε αυτό το κομμάτι, ενώ, τέλος, αναφέρθηκε πως, επί του παρόντος, είναι δύσκολο το κομμάτι του εξωτερικού.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr