NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Το website μιας μικρομεσαίας επιχείρησης είναι επένδυση, όχι «πεταμένα λεφτά»

Το website μιας μικρομεσαίας επιχείρησης είναι επένδυση, όχι «πεταμένα λεφτά»

​Ποια είναι τα πιο σημαντικά λάθη που κάνουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όσον αφορά στη διαδικτυακή τους παρουσία μέσω ενός website; Γιατί θα πρέπει να το θεωρούν επένδυση με στόχο την ανάπτυξη τους και όχι... πεταμένα λεφτά;

Το βασικό λάθος που κάνουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις με τον ιστότοπο τους, είναι... να μην έχουν έναν τέτοιο. Στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού και της ολοένα και μεγαλύτερης χρήσης του διαδικτύου, υπάρχουν επιχειρήσεις που θεωρούν πως μια webpage δεν είναι απαραίτητη για την ενίσχυση και επέκταση της δραστηριότητας τους. Προφανώς, οι ιδιοκτήτες αυτών δεν έχουν ούτε σταθερό αλλά ούτε κινητό τηλέφωνο ή κάνουν κάτι που δεν χρειάζεται να πουληθεί.

Ένα άλλο σημαντικό λάθος είναι να διαθέτουν μια εξαιρετικά παλιά webpage και να μην ανανεώνουν την τεχνολογία που χρησιμοποιείται. Αν κάποιος ανοίξει μια ιστοσελίδα 15 ετών και τη συγκρίνει με μια από τη σημερινή εποχή, οι διαφορές είναι ορατές μέσα σε δευτερόλεπτα. Όσο παραδοσιακή εταιρεία και αν είστε, το να παραμένετε, για λόγους κόστους ή λογικής, σε εκείνον ιστότοπο που δημιουργήσατε το 2005, προφανώς δεν θα φέρει κανένα αποτέλεσμα.

Φυσικά, αυτό ο ιστότοπος θα πρέπει να αποτελείται και από ένα σύνολο ιστοσελίδων, στις οποίες κάτι θα πρέπει να... λέγεται. Και αυτό το κάτι χρειάζεται να είναι χρήσιμο για τον αναγνώστη. Εννοείται πως αυτό μπορεί να είναι αναφορές στα προϊόντα, τα νέα της εταιρείας σας και άλλο χρήσιμο περιεχόμενο, αλλά, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να είναι σωστά και προσεκτικά γραμμένο. Οι προχειρότητες δεν αποδίδουν και ένας κειμενογράφος σίγουρα θα βοηθήσει.

Ένας άλλος τομέας στον οποίο μπορεί σίγουρα να βοηθήσει ένα ειδικός, είναι η ανάπτυξη του ιστοτόπου αυτού καθαυτού. Ναι, φυσικά μπορείτε να τον φτιάξετε, εσείς ή κάποιος γνωστός σας, ακόμη και δωρεάν. Είστε βέβαιοι, όμως, πως έχετε τον χρόνο, τη διάθεση και τις γνώσεις, ή πως το αποτέλεσμα θα είναι αυτό που χρειάζεται και που επιθυμείτε; Οι εταιρείες που ασχολούνται με την ανάπτυξη ιστοσελίδων δεν υπάρχουν τυχαία, βρείτε τον συνεργάτη σας.

Όσον αφορά σε πιο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, ένα μάλλον αρκετά συνηθισμένο είναι η χρήση copyrighted φωτογραφιών που εντοπίζονται με μια αναζήτηση στο διαδίκτυο. Κάθε φωτογραφία έχει και την ανάλογη άδεια χρήσης, όσον αφορά στα πνευματικά της δικαιώματα. Κάποιες είναι χωρίς καμία άδεια και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα, κάποιες άλλες χρειάζονται αναφορά φωτογράφου και πηγής, και κάποιες τρίτες είναι εμπορικά διαθέσιμες, έναντι αντιτίμου. Προσοχή.

Στο θέμα του σχεδιασμού και του design, εδώ υπάρχουν αρκετές «σχολές» και τα trends αλλάζουν συχνά. Σε κάθε περίπτωση, η χρηστικότητα της ιστοσελίδας δεν θα πρέπει να μένει πίσω για λόγους design, όπως και ο mobile friendly χαρακτήρας της. Οι κακοί συνδυασμοί χρωμάτων, οι λάθος γραμματοσειρές, η απόκρυψη στοιχείων ελέγχου -όπως το βασικό μενού και η αναζήτηση- η υπερφόρτωση με αταίριαστες φωτογραφίες και «κατεβατά» κειμένου, είναι βέβαιο πως δεν βοηθούν.

Σε κάθε περίπτωση, έχουν τη δική τους σημασία και τα σημεία Call-to-Action (CTA). Εκείνα, δηλαδή, που καλούν τους επισκέπτες της ιστοσελίδες να κάνουν κάτι, όπως να πάρουν περισσότερες πληροφορίες, να πραγματοποιήσουν μια αγορά, να επικοινωνήσουν μαζί σας, να κερδίσουν ένα εκπτωτικό κουπόνι ή κάτι διαφορετικό. Σε κάθε περίπτωση, τα CTA δεν θα πρέπει να είναι ενοχλητικά, αλλά να προσφέρουν πραγματική αξία στον επισκέπτη - και εν δυνάμει πελάτη.

Τα παραπάνω συνδυάζονται και με την ύπαρξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος εντός του ιστοτόπου. Ναι μεν μπορεί να αναφέρεστε στα προϊόντα σας, να τα παρουσιάζετε με εξαιρετικές φωτογραφίες και όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται, αλλά να μην δίνετε την δυνατότητα άμεσης αγοράς τους, καλώντας τον επισκέπτη να φύγει από τον υπολογιστή του και να πάει σε κάποια διεύθυνση. Είναι αρκετά πιθανό πως δεν θα το κάνει, θα βαρεθεί ή θα το ξεχάσει.

Στο τέλος της ημέρας, ένα από τα πιο σημαντικά λάθη που μπορεί να κάνει μια μικρομεσαία επιχείρηση, όσον αφορά στη διαδικτυακή της παρουσία μέσω ενός ιστοτόπου, είναι να πιστεύει πως αποτελεί έξοδο και όχι επένδυση, που μπορεί να μετατρέψει τους επισκέπτες σε πελάτες και να προσφέρει μια ακόμη πηγή εσόδων. Αυτή η επένδυση, όμως, χρειάζεται στρατηγική και προσοχή -και όχι δουλειές «στο πόδι»- για να φέρει τα ανάλογα αποτελέσματα.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr