NEWSFLASH...
Coaching & Training | Personal Coaching
ανάγνωση

Τι είναι οι ψυχομετρικές Gamified και Game-Based αξιολογήσεις και εκπαιδεύσεις;

Τι είναι οι ψυχομετρικές Gamified και Game-Based αξιολογήσεις και εκπαιδεύσεις;
Φωτογραφία: mache

​Παιχνιδοποιημένες αξιολογήσεις, οι οποίες αναφέρονται επίσης ως ψυχομετρικές αξιολογήσεις με βάση το παιχνίδι - Game Based. Είναι το αποτελεσματικότερο και με διαφορά εργαλείο αναζήτησης των καλύτερων υποψηφίων.

Σε πιο προχωρημένα επίπεδα αποτελούν το νούμερο ένα εργαλείο εκπαίδευσης και ανάπτυξης ομάδων υψηλής απόδοσης και υψηλόβαθμων στελεχών.

Οι αξιολογήσεις και οι εκπαιδεύσεις που βασίζονται στο παιχνίδι ενσωματώνουν στοιχεία παιχνιδιού σε ψυχομετρικές δοκιμασίες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν παράλληλα ή εναλλακτικά των παραδοσιακών ψυχομετρικών λύσεων. Κάνουν τη διαδικασία πρόσληψης και της εκπαίδευσης πιο αποτελεσματική και αποδοτική για τους εργοδότες, προσφέροντας ταυτόχρονα μια ελκυστική εμπειρία στους υποψηφίους.

Ως αποτέλεσμα, οι τυποποιημένες ψυχομετρικές δοκιμασίες, όπως verbal reasoning, logical reasoning, numerical reasoning, situational judgement tests και personality tests, αλλάζουν και γίνονται πλατφόρμες παιχνιδιού. Αυτό προσφέρει μια πιο ελκυστική αλλά και ρεαλιστική εμπειρία για τα άτομα που αναζητούν εργασία και παρέχει στους εργοδότες χιλιάδες δεδομένα συμπεριφοράς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μια πιο εστιασμένη επιλογή υποψηφίων και όχι μόνο.

Υπάρχουν διάφοροι τύποι αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος από κορυφαίες επιχειρήσεις και οργανισμούς στον κόσμο.

Αξιολογήσεις με βάση το παιχνίδι

Εντάξει, είσαι πρωταθλητής στο Τέτρις. Θα είναι εύκολο, σωστά; Όχι ακριβώς.

Αυτά τα παιχνίδια και οι εκπαιδεύσεις έχουν μεν σχεδιαστεί να είναι «διασκεδαστικά» αλλά είναι πραγματικές, επιστημονικές αξιολογήσεις. Διαφέρουν επίσης, σημαντικά, ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο. Επί του παρόντος, οι τρεις συνηθέστερες που χρησιμοποιούνται είναι οι εξής:

  1. Μια σειρά σύντομων δοκιμασιών για την αξιολόγηση μιας συγκεκριμένης δεξιότητας ή ενός χαρακτηριστικού συμπεριφοράς. Για θέσεις εργασίας στον τραπεζικό τομέα πχ, μπορεί να θέλετε να αξιολογήσετε το επίπεδο ανάληψης κινδύνων ή τη μνήμη για παράδειγμα.
  2. Μεγαλύτερα παιχνίδια αξιολόγησης της εργασιακής/επαγγελματικής προσωπικότητας. Αυτά χρησιμοποιούν πολύπλοκα σενάρια στα οποία ο υποψήφιος αντιμετωπίζει μια επιχειρησιακή/επιχειρηματική κατάσταση, λαμβάνοντας αποφάσεις καθώς το παιχνίδι εξελίσσεται δυναμικά.
  3. Εργασιακές εμπειρίες προσομοίωσης. Αυτό το είδος είναι σαν συνδυασμένες ψυχομετρικές εξετάσεις: situational judgement, numerical, logical, e-tray and personality. Αυτά συνήθως χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο ώρα για να ολοκληρωθούν και τείνουν να είναι πιο περίπλοκα, δεδομένου ότι αναπαράγουν μια ολόκληρη επιχειρησιακή/επιχειρηματική εμπειρία.

3 κορυφαίες διαφορές μεταξύ μιας παραδοσιακής και μιας game-based αξιολόγησης

1. Μέτρηση των δεικτών συμπεριφοράς

Προκαθορισμένες ερωτήσεις και οδηγίες έναντι δυναμικών ερωτήσεων και καταστάσεων:

Στις παραδοσιακές ψυχομετρικές δοκιμασίες, εκπαιδεύσεις και σεμινάρια, οι υποψήφιοι έρχονται αντιμέτωποι με μια σειρά προκαθορισμένων ερωτήσεων. Συνήθως καλούνται να απαντήσουν σε αυτές εντός ορισμένης προθεσμίας. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν δεδομένα απόκρισης για την ανάλυση της ταχύτητας και της ακρίβειας των υποψηφίων.

Στις gamified αξιολογήσεις και εκπαιδεύσεις όμως καλούνται να λύσουν τα προβλήματα με έναν πιο δυναμικό τρόπο.

Αυτό παρέχει περισσότερες πληροφορίες στους εργοδότες σχετικά με τις πραγματικές και εκδηλωμένες συμπεριφορές των συμμετεχόντων σε πραγματικό χρόνο:

  • Χρόνος απόκρισης
  • Πρότυπα συμπεριφοράς
  • Στάση έναντι ανάληψης κινδύνων και μεταβαλλόμενων σεναρίων/συνθηκών/καταστάσεων, καθώς και
  • Ο τρόπος με τον οποίο οι υποψήφιοι αντιδρούν στην ανατροφοδότηση κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης.

Αυτή είναι η βασική διαφορά, σε σύγκριση με τις παραδοσιακές ψυχομετρικές εξετάσεις, αξιολογήσεις και εκπαιδεύσεις.

Οι εναλλαγές συμπεριφοράς των ατόμων που συμμετέχουν, αντιστοιχούν σε παρατηρήσιμες διαφορές στα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας και τις γνωστικές τους ικανότητες.

Αποτυπώνοντας αυθεντικές συμπεριφορές με αξιολογήσεις που βασίζονται στο παιχνίδι, γίνεται μία πιο αντικειμενική αξιολόγηση των υποψηφίων σε ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών.

Διαθεσιμότητα δεδομένων και δυνατότητες ανάλυσης

Οι ψυχομετρικές αξιολογήσεις συγκεντρώνουν χιλιάδες σημεία δεδομένων από έναν άνθρωπο μόνο τη φορά.

Η τεχνητή νοημοσύνη, η γνωστική νευροεπιστήμη και η νευροεπιστήμη δεδομένων χρησιμοποιούνται για την τροφοδότηση προγνωστικών αλγορίθμων, την ανάλυση δεδομένων, την αναγνώριση προτύπων και την εκπόνηση αυτοματοποιημένης αναφοράς.

Εμπειρία υποψηφίου:

Στις αξιολογήσεις που βασίζονται στο παιχνίδι δεν είναι μόνο η διεπαφή χρήστη που είναι πιο ελκυστική, αλλά και τα ίδια τα παιχνίδια.

Συχνά περιλαμβάνουν τυπικές εργασίες σε στυλ παιχνιδιού, όπως μετακίνηση, κλικ και drag-and-drop, που οι υποψήφιοι πρέπει να χρησιμοποιήσουν για την επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται. Μπορούν όμως, επίσης, να παρουσιάσουν μια ιστορία ή χαρακτήρες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, με τρόπο που οι συμμετέχοντες αισθάνονται “βυθισμένοι” στην εμπειρία επίλυσης προβλημάτων.

4 κορυφαίοι λόγοι για τους οποίους επιχειρήσεις και οργανισμοί χρησιμοποιούν game-based αξιολoγήσεις

Προσφέρουν τα ίδια οφέλη με άλλα online τεστ αξιολόγησης, αλλά και...

Καλύτερη εμπειρία συμμετέχοντα/υποψηφίου. Οι Gamified λύσεις προσφέρουν περισσότερη απόλαυση και δέσμευση από τα παραδοσιακά online τεστ. Είναι διασκεδαστικά στη χρήση και σχεδιασμένα με τρόπο που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των εργαζομένων της Gen Y και της Gen Z που εισέρχονται στην αγορά εργασίας.

Παρακολούθηση δεδομένων συμπεριφοράς. Οι αξιολογήσεις και οι εκπαιδεύσεις αυτές δεν μετρούν μόνο τις απαντήσεις σε προκαθορισμένες ερωτήσεις και αποτελέσματα. Συλλέγουν εκτενή δεδομένα συμπεριφοράς για τους υποψηφίους, μιας και είναι δυσκολότερο γι’ αυτούς να προσπαθήσουν να «χειραγωγήσουν» τα αποτελέσματα με προετοιμασμένες απαντήσεις.

Αντικατοπτρίζουν δυναμικές καταστάσεις. Οι Gamified αξιολογήσεις και εκπαιδεύσεις έχουν σχεδιαστεί για να δοκιμάσουν τους υποψηφίους σχετικά με τα πραγματικά καθήκοντα και τις καταστάσεις που θα αντιμετωπίσουν στην καθημερινή τους εργασία.

  • Ομαδικότητα
  • Ηγεσία
  • Επικοινωνία
  • Επίγνωση της κατάστασης
  • Λήψη αποφάσεων
  • Άγχος και πίεση

Με τη δημιουργία μιας καινοτόμου και διαδραστικής μεθόδου, οι συμμετέχοντες παραμένουν πιο εστιασμένοι και απασχολημένοι στα καθήκοντά τους, εξαλείφοντας πιθανές διακοπές.

Συνοψίζοντας, η αξιολόγηση βάσει παιχνιδιού επιτρέπει στις εταιρείες να μάθουν περισσότερα για τους υφιστάμενους και τους υποψηφίους εργαζομένους, ώστε να επιλέξουν τους πλέον κατάλληλους top managers, leaders και υπαλλήλους.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr