NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Άρης Παπαθάνος, CPI: Η αλλαγή κουλτούρας είναι η μεγαλύτερη επιχειρηματική πρόκληση

Άρης Παπαθάνος, CPI:  Η αλλαγή κουλτούρας είναι η μεγαλύτερη επιχειρηματική πρόκληση

Ο Άρης Παπαθάνος, Διευθύνων Σύμβουλος της CPI, μιλάει στο epixeiro.gr για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τις ευκαιρίες που προσφέρει η ελληνική αγορά πληροφορικής, το ταλέντο που υπάρχει στην χώρα μας και τους άξονες στους οποίους κινείται η δική του «φιλοσοφία» απέναντι στις προκλήσεις του σημερινού επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Η CPI ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '90. Δώστε μας μια εικόνα από την πορεία της, φτάνοντας μέχρι το σήμερα.

Η CPI ξεκίνησε από το 1990 να προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες για επιχειρήσεις. Έχουμε μακροχρόνιες συνεργασίες με προμηθευτές εξωτερικού δρώντας ως επίσημοι διανομείς των brands στην χώρα. Η επιτυχημένη τοποθέτησή μας στην αγορά της εκτύπωσης ήταν αυτή που οδήγησε στην ανάπτυξη της εταιρείας τα πρώτα χρόνια. Το 2000 έγινε η εισαγωγή μας στο Χρηματιστήριο Αθηνών και μέσω εξαγορών αναπτύξαμε το κομμάτι των υπηρεσιών IT και συμβολαίων Printing, με τις υπηρεσίες –ανάλογα με την χρονιά– να αποτελούν το 20-30% των εσόδων μας. Παράλληλα, προσθέσαμε στο portfolio μας brands σε αγορές που μπορούσαμε να προσθέσουμε αξία. Κατά τη διάρκεια της κρίσης εστιάσαμε στο να μείνουμε υγιής ως επιχείρηση και τα τελευταία 2 χρόνια είμαστε πλέον σε θέση να σχεδιάσουμε την ανάπτυξή μας για τα επόμενα χρόνια.

Επηρεάστηκε η λειτουργία σας λόγω της πανδημίας και των μέτρων που εφαρμόστηκαν; Καθώς επικεντρώνεστε στο B2B, υπήρξαν αλλαγές στη ζήτηση και τις ανάγκες των επιχειρήσεων; Ποια η εικόνα αυτή τη στιγμή;

Όπως αναφέρετε, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μας απευθύνονται στις επιχειρήσεις, επομένως η λειτουργία μας και τα έσοδά μας κατά το 1ο τρίμηνο της πανδημίας (Απρίλιο – Ιούνιο 2020) επηρεάστηκαν σημαντικά. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό συνετέλεσε και ο επαναπροσδιορισμός των αναγκών των επιχειρήσεων που άλλαξαν απότομα, με βασική ανάγκη τον σωστό σχεδιασμό, ώστε να είναι παρούσες και την επόμενη ημέρα. Συνεπώς, η εικόνα στον κλάδο της πληροφορικής αυτή την στιγμή είναι ανάμικτη, καθώς ναι μεν υπάρχει η προοπτική, όμως οι επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν νέες προκλήσεις, όπως θέματα ρευστότητας ή και διαθεσιμότητας προϊόντων λόγω του παγκόσμιου προβλήματος που έχει ανακύψει στο Supply Chain και των προϊόντων τεχνολογίας.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί μια έννοια που μας έχει απασχολήσει αρκετά. Σε τι σημείο βρίσκεται, στην Ελλάδα; Σε ποιο βαθμό έχει «ψηφιοποιηθεί» το επιχειρείν και πόσο έτοιμοι είμαστε, πλέον, για αυτό το transformation;

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι όντως μια ευρεία έννοια με διαφορετική σημασία για κάθε επιχείρηση ανάλογα με το business αλλά και το σημείο μετασχηματισμού που βρίσκεται η ίδια. Αν και στην Ελλάδα είμαστε πολύ πίσω, σε σχέση με την Ευρώπη, στους δείκτες ψηφιακής μετάβασης, το αντιμετωπίζω θετικά καθώς φαίνεται ότι θα ανακύψουν αρκετές ευκαιρίες για όλους, αλλά και για εμάς, καθώς έχουμε αρκετές λύσεις σε Hardware και Υπηρεσίες IT που θα χρειαστεί η αγορά. Σίγουρα η πανδημία συνετέλεσε στον γρηγορότερο μετασχηματισμό του Δημοσίου, με όλες τις υπηρεσίες να παρέχονται μέσω gov.gr, ενώ αποτελεί προτεραιότητα στην Agenda των επιχειρήσεων. Σε συνδυασμό με τα κεφάλαια που θα διατεθούν μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, είναι πολύ πιθανόν σε 3 χρόνια να μιλάμε για ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον. Το στοίχημα σε αυτά, βέβαια, είναι να ταιριάξουν οι διαθέσιμοι πόροι με την αποτελεσματική υλοποίηση.

Τους τελευταίους μήνες, βλέπουμε ιδιαίτερη κινητικότητα στην ελληνική αγορά πληροφορικής, με συμμαχίες και εξαγορές. Σας ενδιαφέρουν τέτοια «deals» ως εταιρεία και, αν ναι, προς ποια κατεύθυνση; Γενικότερα, ποια η άποψη σας για την αγορά πληροφορικής και τις ευκαιρίες που προσφέρει;

Υπάρχει μεγάλη κινητικότητα και οι εξαγορές που έχουν γίνει προς το παρόν είναι κυρίως στον τομέα του λογισμικού και των τηλεπικοινωνιών. Εννοείται πως μας ενδιαφέρουν τέτοια «deals» καθώς η τάση είναι να ψάχνουν οι εταιρείες το μέγεθος για να δημιουργήσουν περισσότερες ευκαιρίες. Εμείς ήδη εδώ και 2 χρόνια κάνουμε συζητήσεις και κινήσεις στην αγορά ώστε να βρούμε ευκαιρίες στοχεύοντας στην ανόργανη ανάπτυξη. Η κατεύθυνση είναι οποιαδήποτε εξαγορά ή συνέργεια μπορεί να αυξήσει το μέγεθός μας εκμεταλλευόμενοι τα πλεονεκτήματα όλων των πλευρών και δημιουργώντας οικονομίες κλίμακας. Αυτή την στιγμή έχουμε το momentum να κάνουμε τέτοιες κινήσεις και η αγορά της πληροφορικής μπορεί να προσφέρει αυτές τις ευκαιρίες.

cpi_interview_2.jpg?mtime=20210930233859#asset:299918

Καθώς διαθέτετε και εργαστήρια, παρέχοντας τεχνική υποστήριξη για τα προϊόντα κολοσσών της πληροφορικής, ποια η γνώμη σας για το διαθέσιμο ταλέντο; Πόσο εύκολα καλύπτετε τις θέσεις εργασίας που προσφέρετε και ποια τα skills που απαιτούνται, για κάποιον που θέλει να κάνει καριέρα σε αυτόν τον τομέα;

Εκτός των brands που αντιπροσωπεύουμε στην ελληνική αγορά, είμαστε οι αποκλειστικοί Service Provider για τα in-warranty προϊόντα της Dell (από το 2002) και της Lenovo (από το 2009) και υλοποιούμε διάφορα έργα πληροφορικής κάθε χρόνο. Οπότε βλέπουμε αρκετό κόσμο ανάλογα με τις ανάγκες και τα projects που αναλαμβάνουμε, χωρίς να καλύπτονται οι θέσεις όσο εύκολα θα περίμενα είτε στο Τεχνικό, το Εμπορικό ή κάποιο άλλο τμήμα. Σίγουρα η αβεβαιότητα που υπάρχει καθιστά τις μετακινήσεις ανθρώπων που ήδη εργάζονται πιο δύσκολες, ενώ φαίνεται να υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ του τι αναζητά η νέα γενιά και τι προσφέρουν οι επιχειρήσεις, όχι απαραίτητα στο υλικό κομμάτι αλλά σαν συνολικό offering. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για την εύρεση στελεχών. Παρόλα αυτά, πιστεύω ότι διαθέσιμο ταλέντο υπάρχει στην αγορά, αυτό που με προβληματίζει είναι εάν υπάρχει η απαιτούμενη διάθεση για επένδυση και από τις 2 πλευρές, των επιχειρήσεων και των υποψηφίων.

Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι για την CPI; Ποια η στρατηγική σας για τους επόμενους μήνες;

Οι επόμενοι στόχοι της CPI είναι ο εξής ένας, Υγιής Ανάπτυξη! Αυτό θέλουμε να το πετύχουμε τόσο μέσω της οργανικής ανάπτυξης, με νέα προϊόντα και υπηρεσίες που θα μας προσθέσουν έσοδα και αξία χωρίς να μας αυξήσουν αναλογικά το κόστος, όσο και μέσω της ανόργανης ανάπτυξης, όπως προανέφερα. Η συμμετοχή μας, επίσης, με συνέργειες στα έργα ψηφιοποίησης αλλά και λοιπά έργα πληροφορικής που θα βγουν μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης (και όχι μόνο) είναι πολύ σημαντική. Παράλληλα, η συνεχής προσπάθεια βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της εταιρείας και οι επενδύσεις που κάνουμε στις υποδομές μπορεί να μας καταστήσει ακόμη πιο δυνατούς. Τέλος, να αναφερθώ στην αναδιοργάνωση του management team που γίνεται τα τελευταία χρόνια, καθώς σταδιακά αποχωρούν στελέχη που είναι χρόνια μαζί μας και πολύ επιτυχημένα στην δουλειά τους και χτίζουμε την ομάδα Διοίκησης με νέους ανθρώπους που έχουν όρεξη αλλά και εμπειρία για να μας βοηθήσουν να πετύχουμε τους στόχους μας.

Κλείνω με μια πιο «προσωπική» ερώτηση. Ως CEO, πάνω σε ποιους άξονες κινείται η δική σας «φιλοσοφία» απέναντι στις προκλήσεις του σημερινού επιχειρηματικού περιβάλλοντος;

Η δική μου φιλοσοφία είναι καθαρά ανθρωποκεντρική. Θεωρώ πως είναι πολύ σημαντικό να επενδύει κανείς ενέργεια και πόρους στο να είναι οι άνθρωποι της εταιρείας ευχαριστημένοι. Δεν το πετυχαίνουμε πάντα αλλά αυτός είναι ο στόχος. Προσωπικά, είχα την ευκαιρία να αναλάβω τα ηνία της εταιρείας από το 2014 σε δύσκολες συνθήκες για την οικονομία, κάτι που με βοήθησε να αναπτυχθώ. Αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει αν δεν είχα δίπλα μου ανθρώπους που μπορώ να εμπιστευτώ, έχοντας κοινό στόχο. Όλα αυτά τα χρόνια, όλες οι επιχειρήσεις που συνεχίζουμε μέχρι και σήμερα, έχουμε αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ρευστότητας, της δυσκολίας του επιχειρείν στην Ελλάδα, της αβεβαιότητας κ.α. Για μένα, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι το πώς θα ευθυγραμμιστούν όλοι οι άνθρωποι της εταιρείας στον κοινό στόχο, πώς θα βγούμε όλοι μας από το comfort zone στον τρόπο που δουλεύουμε καθώς οι συνθήκες μεταβάλλονται συνέχεια και πώς όλο αυτό θα δέσει με την νέα γενιά που είναι οι επόμενοι πελάτες μας, οι επόμενοι συνεργάτες μας και που έχουν άλλες προτεραιότητες, άλλους τρόπους να συνδέονται και να επικοινωνούν καθώς και άλλες ανάγκες. Η αλλαγή κουλτούρας, λοιπόν, θεωρώ πως είναι η μεγαλύτερη επιχειρηματική πρόκληση.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr