NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Google Ads: Εσένα ποιοι είναι οι πελάτες σου;

Google Ads: Εσένα ποιοι είναι οι πελάτες σου;

​Λένε ότι είναι πιο εύκολο να κάνεις πώληση σε πελάτη που ήδη έχεις και πως, από την άλλη, κοστίζει περισσότερο σε μία επιχείρηση να φέρει έναν νέο πελάτη με τελικό στόχο να τον κάνει πιστό και επαναλαμβανόμενο.

Η παραπάνω γενική αρχή ισχύει και στον ψηφιακό κόσμο. Μόνο που στον ψηφιακό κόσμο, έχουμε περισσότερα και πιο ξεκάθαρα στοιχεία για το ποιοι είναι οι πελάτες μας ή που μπορούμε να τους βρούμε. Ας μην ξεχνάμε ότι οι διαφημίσεις Google ads εμφανίζονται στον χρήστη όχι αυτόματα και ανεξάρτητα.

Το μαγικό αυτών των διαφημίσεων είναι ότι εμφανίζονται την στιγμή ακριβώς που ο ίδιος ο χρήστης αναζητά τις δικές σας υπηρεσίες ή προϊόντα και αυτό είναι που τις κάνει ξεχωριστές και μοναδικές στο είδος τους.

Σε αυτό το άρθρο, θέλω να σας εξηγήσω το τρόπο με τον οποίο κατηγοριοποιούνται οι πελάτες (και οι υποψήφιοι πελάτες) μέσω των διαφημίσεων Google ads. To «ταξίδι του καταναλωτή» έχει διαφορετικά στάδια, που κάθε ένα έχει ξεχωριστή σημασία για την τελική πώληση.

Ξεκινώντας λοιπόν με το Affinity audience (σσ. «συγγενικό» κοινό), είναι οι άνθρωποι που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να αγοράσουν τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα μας. Βρίσκονται ακόμα στο αρχικό στάδιο του «ταξιδιού» και κάνουν προφανώς την έρευνα τους, είναι το κοινό που θα αγοράσει όμως υπάρχει περίπτωση ένα ποσοστό του να μην αγοράσει και πότε απλά να «θαυμάζει» κάποια προϊόντα. Σε κάθε περίπτωση, μας ενδιαφέρει.

Μέσα από την κατηγορία του Affinity audience προκύπτει και το κοινό που η Google ονομάζει detailed demographics. Στην ουσία βλέπουμε αναλυτικά δημογραφικά στοιχεία του κοινού/χρηστών που δηλώνει ενδιαφέρον για την επιχείρηση μας. πχ. ηλικία, φύλο, ενδιαφέροντα, περιοχή κατοικίας, συσκευή που χρησιμοποιεί κ.ο.κ.

Tip: Σαν επαγγελματίες marketeers, έχουμε στην διάθεση μας ένα βασικό «εργαλείο» που μας παρέχει χρήσιμες πληροφορίες. Αυτό είναι το Google Analytics. Κάθε απλός χρήστης δεν θα πρέπει να αισθάνεται φόβο για τα προσωπικά του δεδομένα καθώς αυτά δεν κοινοποιούνται. Κάθε πληροφορία που συλλέγεται είναι καθαρά για την εξατομίκευση των διαφημίσεων και πιο ξεκάθαρο και ενδιαφέρον διαφημιστικό μήνυμα στον τελικό καταναλωτή.

Συνεχίζοντας, η πιο σημαντική κατηγορία είναι το in market audience. Δηλαδή το δυναμικό κοινό που πραγματικά ενδιαφέρεται και έχει την δυνατότητα να αγοράσει αυτήν την στιγμή ή στο πολύ κοντινό μέλλον. Αυτή η κατηγορία χρηστών είναι που μας ενδιαφέρει και πρέπει να τους υπενθυμίζουμε συνεχώς την παρουσία μας, τα προϊόντα μας, να βρισκόμαστε στα σημεία (sites) που «συχνάζει». Είναι το κοινό που καλό είναι να μελετήσουμε και να στοχεύουμε σωστά. Να μάθουμε όσο περισσότερα γίνεται για τον τρόπο ζωής και τα ενδιαφέροντα τους, ώστε το διαφημιστικό μας μήνυμα να είναι πιο οικείο και προσηνές στους ίδιους.

Τρόποι στόχευσης του In market audience

  1. O πιο διαδεδομένος τρόπος είναι το Remarketing. Δηλαδή με βάση την επισκεψιμότητα που έχει η ιστοσελίδα μας ή το e-shop μας, κάνουμε μία τμηματοποίηση του κοινού. Για παράδειγμα, μία τμηματοποίηση μπορεί να είναι οι χρήστες που επισκέπτονται μία συγκεκριμένη σελίδα μας στο site, ή όσοι άφησαν προϊόντα στο «καλάθι» και δεν προχώρησαν στην τελική αγορά ή όσοι επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα μας τις τελευταίες 7 ημέρες κ.ο.κ.
  2. Customer match. Είναι ένα κοινό πολύ στοχευμένο και αφορά κυρίως παλιούς και νέους πελάτες μας των οποίων έχουμε τα στοιχεία τους. Κυρίως emails. Μπορούμε να στοχεύουμε τους συγκεκριμένους χρήστες μέσα από πολύπλοκες διαδικασίες και με σύνδεση με το CRM πρόγραμμα της επιχείρησης μας.
  3. Similar audience. Με βάση, λοιπόν, το κοινό που είναι στην προηγούμενη κατηγορία, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα νέο κοινό το οποίο να έχει τα χαρακτηριστικά των πελατών μας.

Tip: Στην στρατηγική marketing φτιάχνουμε «personas», δηλαδή την εικόνα και τα χαρακτηριστικά των πελατών που μας επιλέγουν ή των πελατών που στοχεύουμε. Με βάση λοιπόν την persona που έχουμε για τον πελάτη μας, προσαρμόζεται ανάλογα και το διαφημιστικό μήνυμα για τις καμπάνιες μας.

Με όσα έχω εξηγήσει παραπάνω, βλέπουμε ότι το μήνυμα σας μπορεί να μεταδοθεί μέσω των Google ads στον πελάτη που πραγματικά θέλουμε να έχουμε. Το ωραίο είναι ότι μπορούμε να γνωρίζουμε από πριν την διάθεση και τάση για αγορά που έχει.

Real Case. Ένας άνδρας που αναζητά στην Google συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου, αναζητά χρηματοδοτήσεις σε τράπεζες, βλέπει στους χάρτες Google σε ποιες περιοχές υπάρχει αντιπροσωπεία/κατάστημα και μετά βλέπει ένα video στο Youtube με την παρουσίαση ενός συγκεκριμένου μοντέλου αυτοκινήτου ή διαβάζει στο Google news σχετικά άρθρα. Καταλαβαίνουμε αμέσως ότι αυτός ο άνδρας ανήκει στην κατηγορία In Market audience και αν είσαι αντιπροσωπεία αυτοκινήτων γιατί να μην είναι το δικό σου κατάστημα που θα έρθει να αγοράσει; Γιατί να μην γίνει δικός σου πελάτης;

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr