NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

«Ρώτησα ένα φίλο που ξέρει» - Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε

«Ρώτησα ένα φίλο που ξέρει» - Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε

​Η επιτυχία απροσδόκητη. Η συμμετοχή αθρόα. Η συνέχεια εγγυημένη! Για τη σημερινή φράση ευχαριστώ την interior designer Μαρία Κ. Η φράση που μου πρότεινε: «Ρώτησα ένα φίλο που ξέρει». Να μη σας πω τώρα τι ξέρει.

Αυτός που ξέρει και δεν ξέρει πώς δεν ξέρει

Υπάρχει μία πανάρχαια περσική παροιμία, ιδιαίτερα ψαγμένη, που λέει τα εξής: «Αυτός που δεν ξέρει και δεν ξέρει πώς δεν ξέρει είναι ανόητος. Απόφυγέ τον. Αυτός που δεν ξέρει και ξέρει πώς δεν ξέρει είναι παιδί. Μόρφωσέ το. Αυτός που ξέρει και δεν ξέρει πως ξέρει είναι παραπλανημένος. Δείξε του το δρόμο. Αυτός που ξέρει και ξέρει πώς ξέρει είναι σοφός. Ακολούθησέ τον».

Όμως, οι Πέρσες της αρχαιότητας δεν μας άφησαν παρακαταθήκη για το τι είναι αυτός που δεν ξέρει και ρωτάει ένα φίλο που ξέρει! Δείτε στο άρθρο μου που ακολουθεί την ανάλυση της συγκεκριμένης φράσεις καθώς και το τι ακριβώς εννοεί, πίσω από τις γραμμές, όποιος τη λέει.

Κάποιες φράσεις ακούγονται μόνο στο επιχειρείν

Πρώτα από όλα, θέλω να φανταστείτε ένα υποθετικό σενάριο. Σε ένα ιατρείο, ένας φτασμένος πνευμονολόγος εξηγεί στον ασθενή του ότι η γριπώδης συνδρομή από την οποία πάσχει οφείλεται σε ιό (όχι μικρόβιο) και ως εκ τούτου, δεν χρειάζεται αντιβίωση. Η αντιβίωση δεν δρα εναντίον ιών.

Στην πραγματικότητα μάλιστα, η αντιβίωση όχι μόνο δεν θα κάνει απολύτως τίποτα, αλλά η αλόγιστη χρήση της μπορεί να είναι και επιβλαβής για το μέλλον, καθώς ευθύνεται για τα σούπερ ανθεκτικά μικρόβια. Μετά από αυτό το λογύδριο του πνευμονολόγου, ο ασθενής αναστενάζει, κοιτάζει τον γιατρό στα μάτια και με ειλικρίνεια του απαντά: «Γιατρέ μου, σας ευχαριστώ, αλλά πρέπει οπωσδήποτε να πάρω αντιβίωση. Ρώτησα ένα φίλο που ξέρει».

Χαμογελάτε ή γελάτε; Σας φαίνεται αδιανόητο; Και έτσι είναι. Κάποιες φράσεις ακούγονται μόνο από πελάτες! Δυστυχώς, το επιχειρείν, που τόσο αγαπάμε, έχει τις μαγικές του στιγμές, αλλά και αυτές στις οποίες πρέπει να είστε προικισμένοι με ΤΕΡΑΣΤΙΑ υπομονή. Και ο «φίλος που ξέρει» είναι μία από αυτές τις περιπτώσεις.

Πάνω από όλα, ανασφάλεια

Τι υποδηλώνει όμως στην πραγματικότητα αυτή η φράση; Είναι ξεκάθαρο. Έχετε να κάνετε με τον ανασφαλή εκείνο τύπο πελάτη που αμφισβητεί τα πάντα, δεν δέχεται τη γνώμη του ειδικού (προτιμά αυτή του φίλου του) και όταν έρθει η στιγμή της τελικής απόφασης για συνεργασία θα διαπιστώσετε ότι «εκατό μέρες κοσκινίζει» και όχι δέκα. Το πρόβλημα δεν είναι σε εσάς που κάνετε τη δουλειά σας όσο πιο επαγγελματικά μπορείτε. Το πρόβλημα είναι στον πελάτη.

Πώς να αντιδράσετε

Είναι προφανές ότι εσείς έχετε κάνει την τοποθέτηση Α επί του θέματος και ο φίλος του πελάτη την τοποθέτηση Β – εάν ο φίλος συμφωνούσε μαζί σας, ο πελάτης δεν θα το ανέφερε καν. Ακόμη, το πιο πιθανό είναι η συζήτηση του πελάτη με τον φίλο του να έγινε σε κάποιο τραπέζι ταβέρνας στα Καλύβια εν μέσω ρουμελιώτικου κοκορετσιού, μερακλίδικου σπληνάντερου και σταβλίσιας μοσχαρίσιας (ή μπορεί και σε café στο Κολωνάκι, δεν έχει σημασία).

Το πρώτο που σας συστήνω να κάνετε είναι να ζητήσετε, ευγενικά, τα credentials του ευρυμαθούς φίλου. Είναι συνάδελφός σας; Δραστηριοποιείται στο industry; Με ποιον τρόπο ξέρει; Πόσες παρόμοιες δουλειές με τη δική σας έχει αναλάβει; Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης βρε αδερφέ!

Ανάλογα με την απάντηση του πελάτη σας, σας προτείνω Plan B και Plan C.

Plan B

Εάν ο πελάτης, μετά από μία τόσο λογική και ψύχραιμη τοποθέτηση από εσάς, καταλάβει ότι μάλλον έχει κάνει «πατάτα», είναι πιθανόν να ξεπεράσει το θέμα και να βάλει τον φίλο στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Εν τοιαύτη περιπτώσει, είναι πιθανόν τελικά, να συνεργαστείτε – ή αν ήδη συνεργάζεστε, να συνεχίσετε.

Plan C

Εάν ο πελάτης σας αντιδράσει αρνητικά, σχεδόν προσβεβλημένος για το ότι τολμήσατε να αμφισβητήσετε τα διαπιστευτήρια αυτού του πάνσοφου φίλου και σας δείξει ξεκάθαρα ότι τα χρόνια σπουδών σας, οι δεκαετίες εμπειρίας σας στη δουλειά και τα εκατοντάδες project pου έχετε αναλάβει, δεν μετράνε μία μπροστά στη γνώμη του φίλου που ξέρει, τότε σας προτείνω το Plan C.

Plan C = C-κω και φύγε

Εάν έχετε και εσείς κάποια φράση πελάτη σας που “αγαπάτε να μισείτε”, στείλτε τη μου στο themis.s@marketingconsultant.gr και είναι πιθανόν να γράψω ένα άρθρο για αυτήν!

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr