NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Άρης Ξυπολιτόπουλος: Από τους Scorpions και τους Deep Purple, στα «business basics»

Άρης Ξυπολιτόπουλος: Από τους Scorpions και τους Deep Purple, στα «business basics»

Ξεκίνησε από το live event production δίπλα σε μεγάλα ονόματα, αλλά τελικά τον «κέρδισε» η επιχειρηματικότητα, την οποία, ως business coach, μας λέει πως προσεγγίζει «basics και no nonsense». Με αφορμή το βιβλίο «Business basics - Η μέθοδος του Ναυαγού», ο Άρης Ξυπολιτόπουλος μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr.

Άρη, πολλοί από τους αναγνώστες μας σε γνωρίζουν από την αρθρογραφία σου εδώ στο epixeiro.gr. Θα ήθελα να μας μιλήσεις, συνοπτικά, για την πορεία σου, μέχρι το σήμερα, που αποφασίζεις να εκδώσεις ένα βιβλίο. Νομίζω πως σε αυτήν την πορεία εμπλέκονται και μερικές ροκ συναυλίες - ή κάνω λάθος;

Επαγγελματικά προέρχομαι από τον χώρο του live event production. Ξεκίνησα από μικρός με την μουσική και το event management και κάποια στιγμή έφτασα να δουλεύω δίπλα σε ιερά τέρατα της ροκ σκηνής (Scorpions, Deep Purple, Dream Theater, Megadeth, Eric Burdon) ως production manager και promoter. Μετά το 2012, λόγω της κρίσης, έκανα αλλαγή καριέρας σχεδιάζοντας διαφορετικά project σε τουρισμό, εστίαση, sports marketing, entertainment. Το 2016, αφού είδα ότι η επιχειρηματική αφήγηση είχε πολλές «τρύπες», ξεκίνησα να αρθρογραφώ, έστησα σεμινάρια, πιστοποιήθηκα ως εκπαιδευτής ενηλίκων και business coach, στην πορεία με βρήκατε εσείς... και ύστερα ήρθε το βιβλίο. Η προσέγγισή μου είναι basics και «no nonsense», επειδή ό,τι ξεφεύγει πολύ από τα basics τείνει να γίνει nonsense.

Και φτάνω στο βιβλίο, το «Business basics - Η μέθοδος του Ναυαγού». Μίλησε μας για αυτό. Τι θα ανακαλύψει, κάποιος, διαβάζοντας το και τι το διαφοροποιεί από τόσα άλλα επιχειρηματικά βιβλία, ή ακόμη και τη γνώση που είναι ελευθέρα διαθέσιμη στο διαδίκτυο; Και γιατί... ναυαγός;

Το βιβλίο είναι «επιστροφή στα basics». Ο αναγνώστης θα βρει το business απογυμνωμένο από κάθε τι περίπλοκο. Θα ανακαλύψει τα βασικά της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας τα οποία θάφτηκαν κάτω από τις στρώσεις ακαδημαϊκής επιτήδευσης και μανατζερικού φορμαλισμού που μονοπωλούν την αφήγηση. Το βιβλίο διαβάζεται εύκολα, μιλάει απλά και δίνει εύπεπτη πληροφορία και συγκροτημένη μέθοδο στα μέτρα της μικρής επιχείρησης. Αυτό ακριβώς το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα αναγνώσματα. «Ναυαγός» επειδή το επιχειρείν είναι ανελέητο «ξύλο», προσωπικό κόστος, μοναχισμός και δύσκολες αποφάσεις κάτω από ανεπάρκεια πόρων... όχι ΕΣΠΑ και επιδοτήσεις, όχι 30σελιδα business plans, ούτε παραμυθάκια «fail fast» αποτυχιών δίπλα στην ζεστασιά της θερμοκοιτίδας και την τσέπη των angels.

Παράθεση - epixeiro.gr

Θεωρώ ότι η περισσότερη πληροφορία που κυκλοφορεί είναι ακατάλληλη για την μικρή επιχείρηση

Είναι σίγουρα ένα βιβλίο με τον δικό σου τρόπο γραφής και τις δικές σου απόψεις. Αλλά, κοιτώντας στο οπισθόφυλλο, ανακαλύπτουμε αναφορές που μπορεί να προκαλέσουν ακόμη και αντιδράσεις. Για παράδειγμα, μιλάς για «απροσπάθητους» και λες πως οι startups είναι «νηπιαγωγείο όπου τα παιδάκια ταΐστηκαν πολύ ζάχαρη». Είναι αυτός και ένας τρόπος να διαφοροποιηθείς, να έχεις μια «αιρετική» οπτική, να «ταρακουνήσεις»; Ή είναι τόσο «στρεβλό» σήμερα το επιχειρηματικό περιβάλλον;

Στρεβλή η πληροφορία, όχι το περιβάλλον. Ναι, θεωρώ ότι η περισσότερη πληροφορία που κυκλοφορεί είναι ακατάλληλη για την μικρή επιχείρηση γιατί της δίνει λάθος αντίληψη και της στερεί μέθοδο στα μέτρα της επειδή προέρχεται από θεωρητικούς, executives και tech startups που ζουν σε άλλο μικρόκοσμο και μιλάνε άλλη γλώσσα. Όταν λοιπόν θες να ξυπνήσεις κάποιον που παρακοιμήθηκε κάνεις θόρυβο, δεν ζητάς άδεια. Το εξώφυλλο προκαλεί για να τραβήξει την προσοχή, αλλά το περιεχόμενο προκαλεί περισσότερο επειδή θυμίζει τα απλά που ξεχάστηκαν, γκρεμίζει τα τοτέμ που υψώθηκαν και εξηγεί την ουσία με απλότητα και επιχειρήματα. Και με αρκετό χιούμορ! Ναι, η γλώσσα που χρησιμοποιώ έχει σκοπό να προκαλέσει, αλλά μόνο αντιλήψεις και νοοτροπίες. Ο Thomas Paine έλεγε ότι αν δεν είσαι διατεθειμένος να προκαλέσεις δεν μπορείς να είσαι αληθινός.

Εν ολίγοις λοιπόν, τι είναι για εσένα το επιχειρείν; Ποιος είναι ο «καλός», αν θέλεις, επιχειρηματίας και τι πρέπει να κάνει κάποιος για να πετύχει, τι χρειάζεται; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός τέτοιου επιχειρηματία;

Το επιχειρείν δεν είναι ούτε τέχνη ούτε επιστήμη αλλά μια απλή πρακτική, βασισμένη στα basics και εφαρμοσμένη ξανά και ξανά. Είναι προστιθέμενη αξία, συγκριτικό πλεονέκτημα, ευκαιρία, ρίσκο, αμφιβολία... όχι ακαδημαϊσμός, μανατζερισμοί και τεχνολογία. Ο επιχειρηματικός άνθρωπος (entrepreneur) είναι εκείνος που επιδεικνύει αντοχή στην αμφιβολία και φιλικότητα στην αλλαγή, ενώ παράλληλα αλλάζει την αξία για τον πελάτη και δημιουργεί νέα ζήτηση. Αυτή ακριβώς η συμπεριφορά ορίζει τον επιχειρηματία, όχι τα πτυχία, τα εργαλεία, τα λεφτά και τα λογιστικά. Η επιχειρηματική συμπεριφορά πρέπει να είναι συστηματική και σύστημα δημιουργείς όταν ξέρεις τα basics. Όλα αυτά τα γράφει το Κατά Ντράκερ Ευαγγέλιο δεκαετίες πριν. Σκοπός μου, λοιπόν, δεν είναι να ορίσω τον «καλό» επιχειρηματία, αλλά να θυμίσω τα βασικά τα οποία απουσιάζουν από την σύγχρονη περίπλοκη αφήγηση. Το επιχειρείν δεν είναι εύκολο, αλλά είναι απλό!

Καθώς βοηθάς και εσύ νέες και μικρές επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και να πετύχουν, ποια είναι εκείνα τα σημεία στα οποία βλέπεις πως χρειάζονται συχνότερα στήριξη; Βλέπεις συχνά λάθη, κοινές ελλείψεις, λάθος λογικές;

Παράθεση - epixeiro.gr

Το βιβλίο είναι «επιστροφή στα basics». Ο αναγνώστης θα βρει το business απογυμνωμένο από κάθε τι περίπλοκο

Κάνουν μεροκάματο, όχι επιχειρείν! Πουλάνε σε «όλους», δεν διαφέρουν από τον ανταγωνισμό, αγνοούν το marketing, φοβούνται την αλλαγή, φοβούνται τις αποφάσεις, δεν έχουν selling point, δεν έχουν πλάνο και συστηματική μέθοδο. Έχουν τα ίδια προβλήματα που είχαν πριν 30 χρόνια επειδή κανείς «ειδικός» δεν τους εξήγησε ποτέ το business στην γλώσσα τους. Σύστημα χρειάζονται που να πατάει σ’ αυτά τα διαχρονικά basics. Ποιος είναι ο πελάτης, τι αγοράζει, από πού, πόσο το πληρώνει, πως διαφέρει, πως θα τον φτάσεις, πως θα τον πείσεις, πως θα καινοτομήσεις... basics! Αυτά παίρνουν από μένα. Όλα συνδεμένα μεταξύ τους σε μία πρακτική μέθοδο.

Προς το κλείσιμο, επειδή θα μας διαβάζουν και άνθρωποι που έχουν μια ιδέα και θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση: θεωρείς πως μπορούν, όλοι, να γίνουν επιχειρηματίας; Ή υπάρχουν και κάποιοι που δεν θα πρέπει ούτε να το τολμήσουν;

Στην θάλασσα μπορεί να βουτήξει οποιοσδήποτε, το ποιος θα πνιγεί και ποιος θα βγει στην απέναντι όχθη μένει να αποδειχθεί. Δεν είμαι από τους coaches που λένε «μπορείς κι εσύ». Εγώ εξηγώ το ναυάγιο και μετά ρωτάω: αντέχεις την απόδραση; Εάν ναι, ορίστε η σχεδία! Να αποτινάξουν λοιπόν τον επιφανειακό συναισθηματισμό (αρλούμπες περί «πάθους») και να οπλιστούν με σθένος, επιμονή, παρατηρητικότητα και ατελείωτες ώρες δουλειάς, προσπαθώντας να απαντήσουν το αιώνιο ερώτημα του πελάτη «γιατί να αγοράσω από σένα». Να διαβάσουν το βιβλίο μου και να μάθουν το Business Basics Map© που δείχνει πως σχεδιάζεται απλά μια επιχείρηση. Για ό,τι περισσότερο, να έρθουν να με βρουν.

Κλείνοντας, θέλω να μου πεις έναν λόγο για να πάει κάποιος και να πάρει άμεσα το βιβλίο σου και έναν λόγο για να μην το κάνει, για να το αποφύγει. Είμαι σχεδόν βέβαιος πως θα έχεις και έναν τέτοιο!

Να το πάρει για να βρει πρακτικές απαντήσεις αποτυπωμένες σαν χνάρια πάνω στον χάρτη που δείχνει τον δρόμο της επιχειρηματικής απόδρασης στα ανοιχτά. Να το αποφύγει αν προτιμάει να περιπλανιέται άσκοπα στο νησί του ναυαγού χωρίς χάρτη και πυξίδα, ελπίζοντας να τον σώσει κάποιος «ειδικός».

businessbasics-interview-2.jpeg?mtime=20220613141132#asset:354237


... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr