NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Επισκεφθήκαμε το Eurobank Hub, την ψηφιακή «καρδιά» της τράπεζας

Επισκεφθήκαμε το Eurobank Hub, την ψηφιακή «καρδιά» της τράπεζας

Το σημείο στο οποίο χτυπάει η «καρδιά» μιας τράπεζας, εκεί από όπου ελέγχεται το σύνολο των ψηφιακών υπηρεσιών της, θεωρείται κάτι εξαιρετικά δυσπρόσιτο. Το epixeiro.gr, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής πρόσκλησης, είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί μια τέτοια υποδομή, εδώ στην Ελλάδα. Πρόκειται για το Eurobank Hub, που βρίσκεται στη Νέα Ιωνία της Αττικής.

Κτίριο με ιστορία

Από μόνο του, το σύμπλεγμα κτιρίων στο οποίο στεγάζεται το συγκεκριμένο hub, έχει το δικό του ενδιαφέρον. Και αυτό γιατί η ιστορία του μας πάει πίσω στο 1927, όταν χτίστηκε για να στεγάσει την κλωστοϋφαντουργία «Μουταλάσκη», την οποία ίδρυσαν πρόσφυγες της Μικράς Ασίας. Μια εταιρεία που, στη συνέχεια, απορροφήθηκε από την ακμάζουσα τότε Πειραϊκή Πατραϊκή.

Αυτές οι κτιριακές εγκαταστάσεις αποτέλεσαν, για αρκετές δεκαετίες, μια από τις βασικές βιομηχανικές ζώνες ανάπτυξης και απασχόλησης στην περιοχή, που έσφυζε από ζωή έως τα τέλη της δεκαετίας του 1970. Μετά από αναδιαμόρφωσή του το 2001, στο συγκεκριμένο σημείο εγκαταστάθηκαν τα γραφεία της Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Από το 2006, ανήκει και αξιοποιείται από την Eurobank.

Σήμερα, η υποδομή αποτελεί «κλειδί» στη διαδικασία μετασχηματισμού της τράπεζας, καθώς εκεί κτυπά η «καρδιά» των ψηφιακών υπηρεσιών, υποστηρίζοντας τις εγχώριες και, συνολικά, τις διεθνείς δραστηριότητες της. Σε έναν χώρο 34.000 τετραγωνικών μέτρων, πέραν του Technology & Digital Hub -δηλαδή των Διευθύνσεων Πληροφορικής και Ψηφιακής Τραπεζικής- στεγάζονται, επίσης, η Οργάνωση, οι Κεντρικές Υπηρεσίες & Λειτουργίες, οι Οικονομικές Υπηρεσίες καθώς και το Κέντρο Εκπαίδευσης.

Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό κέντρο, μόνο κατά τη διάρκεια του 2021, η μαθησιακή δραστηριότητα των εργαζομένων υπερδιπλασιάστηκε σε ετήσια βάση σε σχέση με το 2020 και, μόνο στην Ελλάδα, υλοποιήθηκαν σχεδόν 313.000 ώρες μάθησης. Στις εγκαταστάσεις λειτουργεί και ένα σύγχρονο συνεδριακό κέντρο, συνολικής επιφάνειας 950 τ.μ. που μπορεί να φιλοξενήσει έως 600 καθήμενους.

Στο κτιριακό συγκρότημα απασχολούνται συνολικά περίπου 2.000 εργαζόμενοι, αριθμός που αντιστοιχεί στο 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών. Παρέχει, παράλληλα, 625 θέσεις στάθμευσης οχημάτων και πολυάριθμες θέσεις για μοτοσικλέτες και ποδήλατα, καθώς επίσης και σταθμούς ταχυφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Στον κόμβο λειτουργεί εστιατόριο για τους εργαζόμενους, τραπεζικό κατάστημα και δύο ΑΤΜs για τις συναλλαγές τους.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Όλα τα παραπάνω κινούνται, φυσικά, γύρω από το digital - και πιο συγκεκριμένα, το digital transformation. Αυτήν την περίοδο, άλλωστε, η Eurobank «τρέχει» ένα πλάνο για τη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους του Data Center της σε Cloud υποδομές. Η τράπεζα επιδιώκει να οικοδομήσει μια καινοτόμα Πλατφόρμα Ανάλυσης Δεδομένων (Data Analytics Platform), αξιοποιώντας το Cloud Computing και τις σύγχρονες δυνατότητες στην ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων.

Χαρακτηριστικό όλης αυτής της digital διαδικασίας, είναι και αυτό που η Eurobank χαρακτηρίζει ως Digital Factory, καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός λειτουργικού «Omnichannel σχεδιασμού». Ως αποτέλεσμα της διαδικασίας δημιουργίας προϊόντων και υπηρεσιών μέσω αυτού, οι απαιτούμενοι χρόνοι υλοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών μειώθηκαν σε οκτώ εβδομάδες, από 30 που απαιτούσε ο προηγούμενος μέσος χρόνος υλοποίησης.

Νέοι τρόποι εργασίας

eurobank-hub-3.jpeg?mtime=20220621211158#asset:356058

Η σημασία του Technology Hub ήταν μεγάλη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς αυτό διαδραμάτισε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη των υποδομών και την υποστήριξη της τηλεργασίας. Πρόσφατα, άλλωστε, η τράπεζα ανακοίνωσε και την καθιέρωση του υβριδικού τρόπου εργασίας, στο πλαίσιο της νέας πολιτικής τηλεργασίας που υιοθετεί από τις 24 Ιουνίου του 2022. Έτσι, γίνεται η πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα που εφαρμόζει, σε σταθερή βάση, το συνδυασμό εργασίας από το γραφείο και από το σπίτι.

Όσον αφορά στον τρόπο εργασίας, στο Technology Hub αναπτύσσεται, επίσης, το Hotdesking, που έχει υλοποιηθεί ήδη στο Retail Hub του οργανισμού, στο κτίριο Piraeus Port Plaza στον Πειραιά. Πρόκειται για ένα μοντέλο εργασίας που επιτρέπει σε κάθε εργαζόμενο, με χρήση του laptop του, να έχει πρόσβαση στις απαραίτητες υποδομές και να εργάζεται σε οποιοδήποτε γραφείο του Hub και γενικότερα της Eurobank.

Μια ψηφιοποιημένη τράπεζα

eurobank-hub-4.jpeg?mtime=20220621211354#asset:356059

Η Eurobank υιοθετεί και εισάγει στην εγχώρια αγορά την τραπεζική αντίληψη Phygital και, επενδύοντας σ’ αυτό το μοντέλο λειτουργίας, υλοποιεί την αναπτυξιακή της στρατηγική με ορίζοντα τη Eurobank 2030. Στρατηγικός στόχος, όπως αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας, είναι να αναδειχθεί ως «η πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, παρέχοντας τη βέλτιστη και ασφαλέστερη ψηφιακή εμπειρία στον πελάτη».

Κομβικοί επιχειρησιακοί άξονες είναι η «διαρκής επένδυση» στην αναβάθμιση των υποδομών πληροφορικής και η ανάπτυξη προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών. Αξίζει να σημειωθεί πως οι επενδύσεις του Ομίλου σε αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών μόνο κατά την τελευταία τριετία ξεπέρασαν τα 200 εκατομμύρια ευρώ και συνεχίζονται, όπως τονίζεται σχετικά, με ακόμη μεγαλύτερη δυναμική.

Με την εφαρμογή πρακτικών όπως τα Business Process Management και Robotics Process Automation (RPA) βελτιώνονται οι χρόνοι επεξεργασίας των εσωτερικών διεργασιών. Παράλληλα, οικοδομείται ένα καινοτόμο Data Analytics platform αξιοποιώντας το Cloud Computing (υπολογιστικό νέφος) και τις σύγχρονες δυνατότητες στην ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων (Advanced Data Analytics).

Ψηφιακές συναλλαγές

eurobank-hub-6.jpeg?mtime=20220621211640#asset:356061

Σύμφωνα με την Eurobank, η ανοδική τάση στις ψηφιακές συναλλαγές είναι έντονη. Μόνο το 2021, οι συναλλαγές μέσω e–Banking και Eurobank Mobile Banking αυξήθηκαν κατά 11% και 55% αντιστοίχως. Η Omnichannel πλατφόρμα της τράπεζας, η οποία υλοποιείται από το Digital Factory, μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμη και μια αύξηση συναλλαγών από 200% έως και 500%. H Eurobank βλέπει, ήδη, να διαμορφώνεται ένα σταθερό σε συμπεριφορά και αυξανόμενο σε πλήθος δυναμικό τμήμα της πελατείας, που εκτελεί όλες τις εργασίες και τις συναλλαγές του με την Tράπεζα, ψηφιακά.

Άλλωστε, σε αυτό το πλαίσιο, το 2021 διατέθηκε η ψηφιακή θυρίδα, μέσω της οποίας κάθε e-Banking πελάτης μπορεί να παραλάβει και να υπογράψει, ψηφιακά, συμβάσεις νέων τοκοχρεολυτικών προϊόντων (κάρτες, δάνεια) καθώς και ασφαλιστικών. To 2021, 20.000 πωλήσεις προϊόντων ολοκληρώθηκαν μέσω της ψηφιακής θυρίδας. Επίσης, με Phygital τρόπο, μέσω video κλήσης, επιχειρηματίες και μικρές επιχειρήσεις μπορούν να αιτηθούν για χρηματοδότηση.

Παράλληλα, έχουν διευρυνθεί οι δυνατότητες online απόκτησης προϊόντων με την απόκτηση του καταναλωτικού δανείου Fast Loan μέσω e-Banking αλλά και από το κινητό, μέσω του Eurobank Mobile App, από όπου υποβάλλονται σχεδόν 7 στις 10 αιτήσεις σε επίπεδο τράπεζας. Ιδιαίτερη είναι η δυναμική της υπηρεσίας v-Banking, που δίνει στους πελάτες πρόσβαση στον προσωπικό τους σύμβουλο μέσω βίντεο κλήσης και εξυπηρετεί ήδη 18.500 επαγγελματίες, 6.000 Personal Banking και 3.500 ιδιώτες πελάτες της Eurobank.

Μερικά σημαντικά νούμερα: μέσω των ψηφιακών καναλιών διενεργούνται/εκτελούνται παραπάνω από 600.000 εγχρήματες συναλλαγές την ημέρα ενώ, κατά μέσο όρο, εξυπηρετούνται 116.000 πελάτες την ώρα. Συνολικά, σε επίπεδο έτους καταγράφονται περίπου 304 εκατομμύρια login σε e-Banking και m – Banking. Το 94% όλων των πληρωμών και μεταφορών εκτελέσθηκε μέσω των ψηφιακών καναλιών. Οι εγγραφές νέων πελατών παρουσίασαν αύξηση άνω του 20% το 2021. Ένας στους δύο χρήστες e-Banking και m-Banking ή τρεις στους τέσσερις mobile App χρήστες χρησιμοποιούν αποκλειστικά το mobile App σε μηνιαία βάση για να συναλλάσσονται με την τράπεζα. Μάλιστα, πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2022, οι retail εγχρήματες συναλλαγές του mobile App ξεπέρασαν τις retail εγχρήματες συναλλαγές του e- Banking (mobile First).

Κυβερνοασφάλεια

eurobank-hub-2.jpeg?mtime=20220621211039#asset:356057

Με δεδομένη τη μεγάλη διεύρυνση των αναγκών σε αυτό το χώρο, η Eurobank προχωράει σε επενδύσεις για την πρόληψη και την αποτροπή από επιθέσεις, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη εξ αποστάσεως εργασία. Επιπρόσθετα, οι νέες προκλήσεις επιβάλλουν τη διαρκή βελτίωση των υπηρεσιών με την ταυτόχρονη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, το οποίο επιτυγχάνεται με την αυξανόμενη χρήση cloud τεχνολογιών.

Άλλωστε, όπως αναφέρει η Eurobank, «η ασφάλεια στην ψηφιακή εξυπηρέτηση, είναι καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας αλλά και βιωσιμότητας και αποτελεί πεδίο που είναι πλήρως ενσωματωμένο στη στρατηγική, τη δομή και τη λειτουργία της Τράπεζας σε όλα τα επίπεδα, με κεντρικό στόχο τη θωράκιση της τραπεζικής εξυπηρέτησης στους εξελισσόμενους κινδύνους και την αποτελεσματική άμυνα απέναντι σε τυχαίες ή αθέμιτες απειλές και κάθε μορφή απάτης».

eurobank-hub-5.jpeg?mtime=20220621211539#asset:356060

Ενεργειακές απαιτήσεις

Σε ό,τι αφορά στην ενεργειακή ταυτότητα του κόμβου, αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ολοκληρωθεί και έχει ήδη κατατεθεί ο φάκελος για τη πιστοποίηση κατά LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) και αναμένεται εντός του έτους η σχετική έγκριση. Επιπρόσθετα, αυτή την περίοδο, γίνεται αντικατάσταση όλου του συστήματος εξωτερικής σκίασης με 1.600 νέες περσίδες στην πρόσοψη των κτιρίων, που θα συμβάλει και στον περιορισμό των αναγκών ψύξης κατά τη θερινή περίοδο.

Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη μελέτη για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στις στέγες των κτιρίων του Κόμβου, προκειμένου να καλυφθεί μέρος των ενεργειακών του αναγκών μέσω των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr