NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Περισσότερες από τις μισές ελληνικές επιχειρήσεις κάνουν χρήση social networking

Περισσότερες από τις μισές ελληνικές επιχειρήσεις κάνουν χρήση social networking

Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις, σε παγκόσμιο επίπεδο, κάνουν χρήση των social media, έχοντας ως στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας, του branding, αλλά και των πωλήσεων τους. Και αυτά τα αυξανόμενα ποσοστά χρήσης κάνουν την εμφάνιση τους και για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις αλλά και εντός συνόρων, για τις ελληνικές.

Όπως αναφέρει η Eurostat, για περισσότερο από μια δεκαετία, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, όχι μόνο έχουν αγκαλιάσει, σε αυξανόμενο βαθμό, όλη αυτήν την κατάσταση, αλλά έχουν υιοθετήσει και νέες συμπεριφορές. Έχουν ενσωματώσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στον τρόπο λειτουργίας τους, έχουν οργανώσει ενισχυμένες μορφές εσωτερικής επικοινωνίας και, σημαντικότερα, έχουν επικοινωνήσει και αλληλεπιδράσει με τους πελάτες τους χρησιμοποιώντας αυτές τις υπηρεσίες.

Κάπως έτσι, οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να ενισχύσουν συνεχώς τη διαδικτυακή τους παρουσία, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρουν όλα αυτά τα μέσα. Οι τέσσερις πιο γνωστές κατηγορίες social media, σύμφωνα με την Eurostat, είναι τα κοινωνικά δίκτυα (social networks) όπως τα Facebook και LinkedIn, τα εταιρικά ιστολόγια ή μικρομπλογκ όπως το Twitter, οι ιστότοποι κοινής χρήσης περιεχομένου όπως τα YouTube και Instagram και τα εργαλεία ανταλλαγής γνώσεων που βασίζονται στην τεχνολογία wiki.

Η εικόνα από την Ελλάδα

Όσον αφορά στην χώρα μας, οι επιχειρήσεις που έκαναν χρήση τέτοιων υπηρεσιών έφταναν, το 2015, σε ένα ποσοστό της τάξεως του 37%. Το 2021, αυτό το ποσοστό έφτασε στο 56%. Χρήση υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης (αυτό που η Eurostat διαχωρίσει ως social networks) έκανε το 55% (από 34% το 2015), υπηρεσιών κοινής χρήσης multimedia περιεχομένου το 26%, επιχειρηματικών blog ή microblog το 15% και wiki το 6%. Το 27% έκανε χρήση μόνο μιας τέτοιας πλατφόρμας, ενώ δύο ή περισσότερες αξιοποιούσε το 29%.

Χρήση των social media από τις επιχειρήσεις

Το 2021, το 59% των επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης χρησιμοποίησαν τουλάχιστον έναν από αυτούς τους τύπους social media, σημειώνοντας αύξηση κατά 22 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2015. Τα ποσοστά ποικίλλουν πολύ από χώρα σε χώρα, κυμαινόμενα από 80% και περισσότερο στη Μάλτα (84%), στη Σουηδία (80%) και στις Κάτω Χώρες (80%), μέχρι ακόμη και κάτω από 40% στη Βουλγαρία (39%) και στη Ρουμανία (36%).

Την ίδια στιγμή, περισσότερες από 8 στις 10 μεγάλες επιχειρήσεις ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν πλατφόρμες social media, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από αυτό που καταγράφηκε για τις μικρές επιχειρήσεις (56%). Είναι αξιοσημείωτο ότι το 29% των επιχειρήσεων στην ΕΕ χρησιμοποιούσε μόνο έναν από τους τέσσερις τύπους social media (όπως αυτοί διαχωρίζονται παραπάνω) και ένα 29% χρησιμοποιούσε δύο ή περισσότερους.

Σχεδόν το ένα τρίτο των μικρών επιχειρήσεων (30%) προτίμησε να επικεντρωθεί στη χρήση μόνο ενός τύπου social media σε σύγκριση με κάτι περισσότερο από το ένα τέταρτο (26%) που χρησιμοποίησαν δύο ή περισσότερους τύπου υπηρεσιών. Αντίθετα, το μερίδιο των μεγάλων επιχειρήσεων της ΕΕ που χρησιμοποίησαν περισσότερα από δύο μέσα social media ήταν σχεδόν τρεις φορές υψηλότερο από το ποσοστό που επέλεξαν μόνο έναν τύπο (61% και 23% αντίστοιχα).

Τα κοινωνικά δίκτυα (social networks) ήταν οι πιο δημοφιλείς πλατφόρμες. Περίπου το 56% των επιχειρήσεων στην ΕΕ χρησιμοποίησαν κοινωνική δικτύωση που προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες να συνδέονται δημιουργώντας προφίλ προσωπικών πληροφοριών, να ανταλλάσσουν εμπειρίες, να εκφράζουν απόψεις και, το πιο σημαντικό, να δημιουργούν κοινότητες ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα γύρω από τα εκάστοτε brand. Το ποσοστό των επιχειρήσεων της ΕΕ που έκανε χρήση κοινωνικής δικτύωσης κυμαίνονταν από 84% στη Μάλτα έως 36% στη Ρουμανία.

Η χρήση ιστολογίων ή μικροιστολογίων και ιστοτόπων κοινής χρήσης multimedia περιεχομένου ήταν λιγότερο δημοφιλής, με 11% και 28% αντίστοιχα. Τα ποσοστά των επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έκαναν χρήση ιστολόγια ή μικρομπλογκ ήταν υψηλότερα στην Ισπανία (26%) και την Κύπρο (23%). Οι ιστότοποι κοινής χρήσης περιεχομένου παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη στη Φινλανδία (50%) και την Ολλανδία (45%). Τα λιγότερο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης το 2021 ήταν τα εργαλεία ανταλλαγής γνώσης wiki, που χρησιμοποιήθηκαν από το 6% των επιχειρήσεων της ΕΕ. Το υψηλότερο ποσοστό καταγράφηκε στη Σουηδία (15%).

Τύποι μέσων κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιήθηκαν

Μεταξύ 2015 και 2021, το μερίδιο των επιχειρήσεων της ΕΕ που χρησιμοποίησαν social networks αυξήθηκε από 34% σε 56%. Κατά την ίδια περίοδο, η χρήση ιστοτόπων κοινής χρήσης περιεχομένου πολυμέσων αυξήθηκε κατά 16 ποσοστιαίες μονάδες (από 12% σε 28%) και ιστολογίων ή μικρομπλογκ κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες (από 9% σε 11%). Το ποσοστό των επιχειρήσεων της ΕΕ που χρησιμοποίησαν εργαλεία ανταλλαγής γνώσης wiki αυξήθηκε ελαφρά κατά 1 ποσοστιαία μονάδα (και παρέμεινε σταθερό από το 2015).

Στην ΕΕ, μεταξύ 2015 και 2021, η χρήση social networks αυξήθηκε περισσότερο σε σύγκριση με τις υπόλοιπες κατηγορίες, κατά 22%. Μεταξύ των κρατών μελών, οι υψηλότερες αυξήσεις αναφέρθηκαν στο Βέλγιο και τη Γαλλία (κατά 32%), ακολουθούμενες από τη Λεττονία (κατά 31 ποσοστιαίες μονάδες) και το Λουξεμβούργο (κατά 30%). Οι χαμηλότερες αυξήσεις καταγράφηκαν στη Βουλγαρία (κατά 8%) και στην Ιρλανδία (κατά 1%) - αν και πρέπει να σημειωθεί ότι, το 2015, η απορρόφηση των κοινωνικών δικτύων στην Ιρλανδία ήταν ήδη σε σχετικά υψηλό επίπεδο σε σύγκριση με άλλες χώρες (δεύτερη υψηλότερη στην ΕΕ).

Τύποι που χρησιμοποιούνται ανά κατηγορία μεγέθους επιχείρησης

Το 2021, το 81% των μεγάλων επιχειρήσεων της ΕΕ που απασχολούν 250 ή περισσότερα άτομα χρησιμοποίησαν κάποιου είδους social network. Αντίθετα, κάτι περισσότερο από τις μισές μικρές επιχειρήσεις που απασχολούν 10 έως 49 άτομα (53%) χρησιμοποιούσαν social networks. Ιστότοποι κοινής χρήσης περιεχομένου χρησιμοποιήθηκαν από περισσότερες από τις μισές μεγάλες επιχειρήσεις (55%) σε σύγκριση με το 1/4 των μικρών (25%). Το 2021, το μερίδιο των μεγάλων επιχειρήσεων που επέλεξαν τα εταιρικά ιστολόγια ή μικρομπλογκ (33%) ήταν πάνω από τρεις φορές υψηλότερο από το ποσοστό που καταγράφηκε για τις μικρές επιχειρήσεις (10%). Τα Wiki ήταν τα λιγότερο χρησιμοποιούμενα, ανεξάρτητα από την κατηγορία μεγέθους.

Τύποι μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανά οικονομική δραστηριότητα

Λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική δραστηριότητα, το 2021, το ποσοστό των επιχειρήσεων της ΕΕ που χρησιμοποίησαν κοινωνικά δίκτυα κυμαινόταν από το 86% των επιχειρήσεων στον τομέα των καταλυμάτων και 81% στον τομέα του ICT, έως το 41% των επιχειρήσεων στις μεταφορές και την αποθήκευση και στις κατασκευές. Ιστότοποι κοινής χρήσης πολυμεσικού περιεχομένου χρησιμοποιήθηκαν από περισσότερες από 5 στις 10 επιχειρήσεις στον τομέα του ICT και στον τομέα της στέγασης, αλλά από λιγότερες από 1 στις 5 στον τομέα των μεταφορών και αποθήκευσης, των κατασκευών και της ηλεκτρικής ενέργειας, του φυσικού αερίου και ύδρευσης. Τα επιχειρηματικά ιστολόγια ή μικρομπλογκ ήταν δημοφιλή μεταξύ των επιχειρήσεων στο ICT (39% του συνόλου). Αντίθετα, λιγότερο από το 10% των επιχειρήσεων στον τομέα της μεταποίησης, της μεταφοράς και της αποθήκευσης και των κατασκευών χρησιμοποίησαν εταιρικά ιστολόγια ή μικρομπλογκ.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr