NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Unlocking Digital
ανάγνωση

Η διαδικτυακή αγορά μόδας και οι προκλήσεις της

Η διαδικτυακή αγορά μόδας και οι προκλήσεις της

​Η άφιξη της τεχνολογίας στη ζωή μας και η αύξηση του αριθμού των e-shops έχουν αλλάξει ριζικά τα πρότυπα κατανάλωσης πολλών προϊόντων, ιδιαίτερα εκείνων που προέρχονται από τη βιομηχανία της μόδας. Οι εν λόγω μεταβολές αφορούν στα καταναλωτικά μας πρότυπα και αποτελούν ένα φαινόμενο, το οποίο ξεκίνησε πριν από δέκα χρόνια και αναμένεται να αυξηθεί στα επόμενα, με κίνδυνο να δούμε τις επιχειρήσεις μας να εξαφανίζονται προς όφελος των μεγάλων αλυσίδων και brands.

Όλες οι μελέτες παγκοσμίως αποδεικνύουν ότι ο τομέας της μόδας, ως η μεγαλύτερη διαδικτυακή αγορά, μεταβάλλεται ραγδαία. Μάλιστα, το 2021, ο ίδιος είχε αξία παγκόσμιας αγοράς 759,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης κοντά στο 10%, ο κλάδος αναμένεται να φτάσει πάνω από το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια έως το 2025.

Σε διεθνές επίπεδο, το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσωπεύει το 46% των πωλήσεων με εκτιμήσεις ότι θα αγγίξει το 60% τα επόμενα χρόνια (12% πωλήσεις ρούχων, 11% πωλήσεις παπουτσιών και 8% πωλήσεις αξεσουάρ).

Είναι κάτι τέτοιο αναπόφευκτο; Και τι μπορεί να σημαίνει για το μέλλον των καταστημάτων λιανικής μας;

Η αλήθεια είναι πως δεν μπορούμε να δώσουμε μία απόλυτη απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα. Η αγορά μετασχηματίζεται και ως εκ τούτου ελίσσεται σε υβριδικές μορφές που ευνοούν τις πωλήσεις σε πολλά κανάλια offline και online ταυτόχρονα. Σε κάθε περίπτωση, η επιτυχία του καινούριου αυτού μοντέλου που περιγράφεται παραπάνω, θα εξαρτηθεί, όπως πάντα, από την κατανόηση των βασικότερων αναγκών και επιθυμιών του πελάτη.


Τι αναζητούν οι ψηφιακοί αγοραστές μόδας

Το πρώτο σημαντικό σημείο που πρέπει να ενσωματωθεί σε κάθε στρατηγική ενός brand αφορά στον νέο κόσμο δυνατοτήτων που ανοίγεται στο κοινό μέσα από το διαδίκτυο. Συγκεκριμένα, μόλις μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, οι δυνητικοί σας πελάτες έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν εκατοντάδες προϊόντα που ταιριάζουν στην αναζήτησή τους. Το εν λόγω «ταξίδι αγοράς» ασκεί τεράστια πίεση στα brands και τα αναγκάζει να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό, όχι μόνο ως προς την τιμή, αλλά περισσότερο σε επίπεδο εξυπηρέτησης (χρόνοι παράδοσης, μέθοδοι πληρωμής, κ.λπ.) και υπόσχεσης (σχέση ποιότητας-τιμής, εμπειρία, κ.λπ.).


Εξατομίκευση και επιλογή

Η δύναμη του διαδικτύου εντοπίζεται στη στόχευση και την εξατομίκευση, καθώς όσο καλύτερα δείχνετε πως γνωρίζετε τον πελάτη σας, τόσο πιο εύκολα ο ίδιος θα σας προτιμήσει. Ειδικότερα, προτείνοντάς του εξατομικευμένα προϊόντα και προσφορές ή κάτι ιδιαίτερο που απευθύνεται αποκλειστικά στον ίδιο (π.χ. μια έκπτωση για τα γενέθλιά του), δημιουργείτε μια σχέση μαζί του, απομακρύνοντάς τον από τον ανταγωνισμό και ταυτόχρονα αυξάνοντας το ROI των επενδύσεών σας.


Κριτικές πελατών

Οι κριτικές κρίνονται απαραίτητες για την αύξηση των πωλήσεων και των πελατών σας. Είτε οι αγορές τους αφορούν σε ένα ταξίδι είτε σε ένα φόρεμα, οι κριτικές και τα σχόλια από τους πελάτες σας αποτελούν τα θεμέλια των εμπορικών σας σχέσεων, καθώς μέσα από τις κριτικές οι ίδιοι γνωρίζουν πιο βαθιά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, η εταιρεία σας βελτιώνεται και ταυτόχρονα αποκτά έναν πιο πελατοκεντρικό χαρακτήρα.

Ειλικρίνεια και πληροφορία είναι το κλειδί. Οι πελάτες σας χρειάζονται μια ειλικρινή άποψη για το προϊόν που επιθυμούν να αγοράσουν και συχνά θα την βρουν μέσα από τα σχόλια των άλλων. Φυσικά, όσο πιο πλούσια και ακριβής είναι η περιγραφή των προϊόντων σας, τόσο περισσότερο επιτρέπει στους πελάτες σας να αποφύγουν δυσάρεστες εκπλήξεις.


Νόημα και κοινές αξίες

Οι καταναλωτές προσπαθούν όλο και περισσότερο να δώσουν νόημα στις αγορές τους. Ως εκ τούτου, οι επιλογές τους γίνονται όλο και περισσότερο ethical. Ειδικότερα, οι Millennials -και ακόμη περισσότερο οι νεότερες γενιές - επιθυμούν να γνωρίζουν τις αξίες της εταιρείας πίσω από τα προϊόντα. Ως εκ τούτου, η επένδυση στο ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία και Εταιρική Διακυβέρνηση) πρέπει να γίνει μία από τις προτεραιότητές σας.


Προγράμματα αφοσίωσης

Τα προγράμματα αφοσίωσης υπάρχουν από τη γέννηση του εμπορίου. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσετε αφοσίωση στην επωνυμία σας μέσω της ανταμοιβής του κοινού σας με συλλογή εκπτωτικών πόντων και προσφορών με κάθε αγορά τους.


Τα κοινωνικά δίκτυα

Πρέπει να είστε εκεί που βρίσκονται και οι πελάτες σας. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μέρος της καθημερινότητας της πλειοψηφίας των καταναλωτών, καθώς εκεί αναζητούν πληροφορίες, ανταλλάσσουν απόψεις και εμπνέονται για τις επόμενες αγορές τους. Επομένως, είναι σημαντικό να τροφοδοτείτε τακτικά τις σελίδες σας (Facebook, Instagram, TikΤok, LinkedIn) με ενδιαφέρον και επίκαιρο περιεχόμενο, ώστε να συστήσετε καλύτερα τα προϊόντα, αλλά και τη δυναμική του brand σας, με στόχο να διεκδικήσετε νέο και ακόμη πιο engaged κοινό.


Τα βίντεο

Είναι αλήθεια πως στην πλειοψηφία των περιπτώσεων τα βίντεο κερδίζουν τις εντυπώσεις του κοινού σε σχέση με τα στατικά εικαστικά. Είναι ένας εύκολος και περισσότερο άμεσος τρόπος για τα brands μόδας και όχι μόνο, να έρθουν σε επαφή με τους πελάτες τους. Επομένως, προκειμένου να προσελκύσετε πιο γρήγορα νέους πελάτες, προτείνεται να ενσωματώσετε τα βίντεο όχι μόνο στα social media, αλλά και στο e-shop σας.

Η δημιουργία ενός «αγοραστικού ταξιδιού» που θα προσελκύσει νέους πελάτες και θα διατηρήσει τους υφιστάμενους, δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση. Απαιτεί προσαρμοστικότητα και ευελιξία στις τάσεις της εποχής, καθώς και έναν επιχειρηματικό σύμβουλο με βαθιά γνώση της αγοράς και εξειδίκευση στη βιομηχανία της μόδας. Πριν αποφασίσετε ποιος είναι εκείνος που θα σας οδηγήσει στην αύξηση του τζίρου σας και στη δημιουργία ενός brand με εκτόπισμα έναντι του έντονου ανταγωνισμού, διερευνήστε ποιος είναι πραγματικά ικανός να σας προσφέρει προσαρμοσμένες λύσεις βάσει του budget σας και αποτελέσματα που συνάδουν όχι μόνο με την επένδυσή σας, αλλά και με το όραμα και τους στόχους της επιχείρησής σας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr