NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Unlocking Digital
ανάγνωση

Ευκαιρίες σε αβέβαιες αγορές

Ευκαιρίες σε αβέβαιες αγορές

​Το ιδεόγραμμα που χρησιμοποιούν οι Κινέζοι προκειμένου να εκφράσουν τη λέξη "κρίση" είναι ο συνδυασμός δύο άλλων ιδεογραμμάτων: Της λέξης «κίνδυνος» και της λέξης «ευκαιρία».

Ποιος είχε προβλέψει την τελευταία υγειονομική, οικονομική ή ενεργειακή κρίση που βιώνει ο κόσμος αυτή τη στιγμή; Απέναντι σε εκείνες, η αβεβαιότητα και το απίθανο παραμένουν, καθώς επίσης η δυσκολία μας να αποδεχτούμε αναπάντεχες δυσάρεστες εκπλήξεις συχνά μας εμποδίζει να προχωρήσουμε. Θα έπρεπε, λοιπόν, να είμαστε μοιρολάτρες ή να μετατρέψουμε κάθε πρόκληση σε ευκαιρία για τις εταιρείες μας;

Ρίχνοντας μια ματιά στο παρελθόν μπορούμε να αντιληφθούμε ότι οι κρίσεις πάντα υπήρχαν:

  • 1973 & 1979: Πρώτο και δεύτερο σοκ πετρελαίου
  • 1982: Ο πόλεμος των Falklands
  • 1986: Tchernobyl
  • 1991: Ο πόλεμος του Κόλπου
  • 1996: Η κρίση των τρελών αγελάδων
  • 2001: Δίδυμοι Πύργοι
  • 2007: H5N1
  • 2008: Η κρίση των στεγαστικών δανείων
  • 2009: H1N1
  • 2011: Fukushima
  • 2014: Ebola κ.α.

…και η ανθρωπότητα απάντησε στις παραπάνω κρίσεις με καινοτομία: το mini-disc, το κινητό τηλέφωνο, τον υπολογιστή, τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, τις οθόνες LCD και Plasma, τη δορυφορική τηλεόραση, το GPS, τα smartphones, τα 3G, 4G, 5G, τα κοινωνικά δίκτυα, το internet of things…και η λίστα φυσικά, συνεχίζεται αδιάκοπτα.

Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι κάνοντας ένα βήμα πίσω από οποιοδήποτε πολύ ισχυρό συναίσθημα που μας εμποδίζει να δράσουμε, αναλύοντας τα δυνατά και αδύνατα σημεία μας, αλλά και παρατηρώντας τις νέες ευκαιρίες που προκύπτουν, μπορούμε να δημιουργήσουμε νέες λύσεις για την επιχείρησή μας.

Όσο συνεχίζουμε να παίρνουμε τις αποφάσεις μας βάσει ενός προγνωστικού προτύπου, θα παραμένουμε εύθραυστοι. Αντιθέτως, εάν ενσωματώσουμε το απρόβλεπτο με το να γίνουμε ευέλικτοι και γρήγοροι στις αλλαγές, θα καταφέρουμε να βγούμε από τη ζώνη άνεσης και να ξεπεράσουμε την οποιαδήποτε κρίση με δημιουργικότητα και καινοτομία.

Προετοιμασία, προσαρμογή και μετασχηματισμός

Το κλειδί για να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά οποιαδήποτε κρίση, είναι, ακόμη και σε ήρεμες περιόδους, να αναλύουμε όχι μόνο τους δείκτες της οικονομίας, αλλά κυρίως τους δείκτες διαχείρισης της εταιρείας μας.

Η παρατήρηση των αλλαγών και η προσαρμογή της δομής της επιχείρησής σας είναι το πιο σημαντικό βήμα πριν από την αναζήτηση ευκαιριών. Ακόμη και αν οι crisis managers της εταιρείας σας διαθέτουν όλα τα στοιχεία προκειμένου να προσπαθήσουν να ελέγξουν την εκάστοτε κρίση, είναι αναγκαίο να υποστηρίζονται από εξωτερικούς συμβούλους, ώστε να εξετάσουν ολιστικά όλα τα απαραίτητα στοιχεία εσωτερικά και εξωτερικά της εταιρείας. Για πολλές εταιρείες, οι εν λόγω αλλαγές στον προσανατολισμό απαιτούν μεγάλη ευελιξία και ικανότητα προσαρμογής. Ειδικότερα, προκειμένου να στραφείτε σε δημιουργικότερες και πιο βιώσιμες οδούς σε σύντομο χρονικό διάστημα, κρίνεται απαραίτητο να λάβετε υποστήριξη από επιχειρηματικούς συμβούλους με βαθιά γνώση της αγοράς και των αναγκών της. Δημιουργήστε πολύτιμες για την εταιρεία σας σχέσεις που μπορούν να προβλέψουν τους κινδύνους και να σας συμβουλέψουν κατάλληλα, ώστε να αναπτυχθείτε ακόμα και μέσα στην κρίση.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr