NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Digital Marketing
ανάγνωση

Τάσεις για την φετινή Cyber Monday και μερικά tips για ασφαλείς ηλεκτρονικές συναλλαγές

Τάσεις για την φετινή Cyber Monday και μερικά tips για ασφαλείς ηλεκτρονικές συναλλαγές

​Την ώρα που οι αγορές κινούνται σε ρυθμούς Black Friday την ερχόμενη Δευτέρα (27/11) έρχεται η γνωστή σε όλους πια Cyber Monday.

Μια ημέρα που έχει καθιερωθεί διεθνώς χρόνο με το χρόνο όπου οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία για online αγορές σε καλύτερες τιμές.

Συγκεκριμένα, την Cyber Monday τα ηλεκτρονικά καταστήματα παράσχουν προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, στο οποίο δίνεται η ευκαιρία να αγοράσει διαδικτυακά σε τιμές προσφοράς προϊόντα που ενδεχομένως δεν μπορούσε να αποκτήσει στην αρχική τους τιμή.

Ουσιαστικά, η «Κυβερνο-Δευτέρα» αναφέρεται στην Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών και την Black Friday, κατά την οποία οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να κάνουν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου. Καθιερώθηκε το 2005 και γρήγορα απέκτησε διεθνείς διαστάσεις. Η «πατρότητα» του όρου ανήκει στην Έλεν Ντέιβις, αντιπρόεδρο της Εθνικής Ομοσπονδίας Εμπορίου των ΗΠΑ.

Ανεβασμένες οι φετινές εκτιμήσεις

Τελευταία έρευνα (περιλαμβάνει και εκτιμήσεις για Black Friday) της Deloitte εστιάζει στην αμερικάνικη αγορά και εντοπίζει τάσεις και ανάγκες που έχουν οι καταναλωτές για φέτος.

Το 84% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι σίγουροι για τον αρχικό προϋπολογισμό τους ήδη από τον φετινό Σεπτέμβριο και σχεδιάζουν να ξοδέψουν τα ίδια ή περισσότερα με το budget τους.

Οι αγοραστές σκοπεύουν να επωφεληθούν από τις προσφορές προώθησης αυτή τη σεζόν και ένα σημαντικό μέρος των δαπανών είναι πιθανό να πραγματοποιηθεί κατά την περίοδο Black Friday - Cyber Monday.

Το 80% των καταναλωτών σχεδιάζουν να κάνουν αγορές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας των Ευχαριστιών (που τελείωσε χθες), με αναμενόμενες δαπάνες ύψους 567 δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Deloitte.

Το ποσό αυτό μεταφράζεται σε μια αύξηση των χρημάτων που προορίζονται για συγκεκριμένες αγορές κατά 13% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Οι τάσεις

Μεταξύ εκείνων που αναμένουν να ξοδέψουν περισσότερα, το 51% σχεδιάζει να αγοράσει περισσότερα δώρα, το 44% να ανανεώσει τα ρούχα που δεν είναι δώρα, την ίδια στιγμή που το 40% προβλέπει ότι λόγω του πληθωρισμού οι τιμές θα είναι υψηλότερες.

4 στους 10 αγοραστές σκοπεύουν επίσης να ολοκληρώσουν όλες τις εορταστικές αγορές τους κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής, λόγω των μεγάλων εκπτώσεων και προσφορών κατά κύριο λόγο σε φυσικά καταστήματα κατά τη Black Friday, και ηλεκτρονικά όπως επιτάσσει η Cyber Monday.

Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι καταναλωτές εκτιμάται πως θα ξοδέψουν 169 δολάρια online τη φετινή Black Friday, σε σχέση με τα 121 δολάρια το 2019, μια αύξηση του 9%.

Cyber Monday 2023 - Οδηγίες από Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας - Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές:

  • Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα
  • Πριν την αγορά, να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις πληροφορίες που ο νόμος απαιτεί από τους εμπόρους να παρέχουν στο καταναλωτικό κοινό, όπως σαφείς γενικές πληροφορίες για την ταυτότητά του (επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση εγκατάστασης, τυχόν αριθμό εμπορικού μητρώου)
  • Όταν γίνεται αναφορά στην τιμή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, πρέπει να αναφέρεται η συνολική τιμή, στην οποία πρέπει να συμπεριλαμβάνονται ο φόρος και όλα τα πρόσθετα έξοδα
  • Ο καταναλωτής μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης από την ηλεκτρονική σύμβαση αζημίως μέσα σε προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών και χωρίς να χρειάζεται να αιτιολογήσει την απόφασή του
  • Οι ρήτρες και όροι των ηλεκτρονικών συναλλαγών πρέπει να είναι κατά τέτοιο τρόπο διατυπωμένοι ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να τους αναγνώσει πριν από τη σύναψη της σύμβασης
  • Αν η υποβολή της διαδικτυακής παραγγελίας από τον καταναλωτή απαιτεί την ενεργοποίηση εικονιδίου επιλογής, σε αυτό πρέπει να αναγράφεται με ευκρίνεια ότι η παραγγελία πραγματοποιείται με υποχρέωση πληρωμής
  • Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
  • Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς και ιδίως το αν υπάρχουν χρεώσεις όπως π.χ. τόκοι
  • Κατά την ανακοίνωση μείωσης τιμής είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται ρητά η προγενέστερη τιμή ή τιμή αναφοράς βάσει της οποίας εφαρμόζεται η έκπτωση. Η τιμή αναφοράς είναι η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά την περίοδο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Προσοχή: Στην πιθανή έκπτωση κατά τη Cyber Monday, ως χαμηλότερη τιμή αναφοράς είναι αυτή που εφάρμοσε ο έμπορος τη Black Friday (εφόσον την ημέρα εκείνη μείωσε την τιμή)
  • Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής
  • Αν το προϊόν που θα παραδοθεί έχει ελάττωμα, ο αγοραστής έχει δικαίωμα να ζητήσει διόρθωση ή αντικατάσταση χωρίς δική του επιβάρυνση, ή εναλλακτικά δικαίωμα μείωσης του τιμήματος ή υπαναχώρησης.
  • Να αποφεύγεται η ολοσχερής εξόφληση των προϊόντων μέσω τραπεζικής κατάθεσης πριν από την παράδοσή τους, εκτός εάν εμπιστευόμαστε απόλυτα το κύρος και την εμπορική φήμη του πωλητή
  • Προσέχουμε τις ενδεχόμενες «κρυφές χρεώσεις» όπως το κόστος της εμπορικής εγγύησης που τυχόν παρέχει ο προμηθευτής, το κόστος της μεταφοράς και εγκατάστασης, το κόστος της επιστροφής ελαττωματικού προϊόντος κλπ.


... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr