NEWSFLASH...
TourismLab
ανάγνωση

Etraveli Group: «Πτήση για την κορυφή» με επίκεντρο τον άνθρωπο και την καινοτομία

Etraveli Group: «Πτήση για την κορυφή» με επίκεντρο τον άνθρωπο και την καινοτομία

Συνέχιση των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης με δημιουργία καινοτόμων προϊόντων και αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας. Απώτερος στόχος να καταστεί σε λίγα χρόνια ο παγκόσμιος ηγέτης στη διάθεση αεροπορικών εισιτηρίων!

Ο λόγος για την Etraveli Group η οποία αποτελεί μια εταιρεία τεχνολογίας που ειδικεύεται στην πώληση ηλεκτρονικών εισιτηρίων, με διεθνή παρουσία σε περισσότερες από 70 αγορές.

Σημαντική συμβολή φυσικά έχει και το ελληνικό τμήμα που συνεχίζει αποτελεσματικά το πλάνο ανάπτυξης, ανθρωποκεντρικά και με έμφαση στις νέες τεχνολογίες και ανάγκες που συνεχώς αναδύονται στην αγορά.

To epixeiro.gr συνομίλησε με τον κ. Σπύρο Τσιαπραζλή, Airline Industry Relations Senior Director και τον κ. Νικόλαο Μπουντούρα, Human Resources Director της εταιρείας στην Ελλάδα: Μεταξύ άλλων, επεσήμαναν τις σημαντικές πρωτοβουλίες της ομάδας των Airlines που διαχειρίζεται τις εμπορικές σχέσεις με τις αεροπορικές εταιρείες σε 56 αγορές, ενώ ανέδειξαν την κουλτούρα, την διαφορετικότητα και τις καινοτόμες εσωτερικές διαδικασίες στην εταιρεία.

Ανέλυσαν παράλληλα τις σημερινές τάσεις και τις προκλήσεις στο σύνολο του κλάδου, περιγράφοντας τους στρατηγικούς στόχους της εταιρείας για την επόμενη μέρα.

Πείτε μας δυο λόγια για την ιστορία της εταιρίας και τα βασικά milestones έως σήμερα.

Σ.Τ: Αυτό που χαρακτηρίζει την εταιρεία μας είναι η ραγδαία ανάπτυξη, η προσαρμοστικότητα και η ικανότητα των ανθρώπων μας να “τιθασεύουν” την πολυπλοκότητα της κάθε διαφορετικής αγοράς στην οποία δραστηριοποιούμαστε, με μοναδικό στόχο την προμήθεια και παροχή διαθέσιμων πτήσεων στους πελάτες μας, καλύτερα από κάθε άλλον ανταγωνιστή μας.

Για να σας δώσω λίγο περισσότερο περιεχόμενο, πριν από 13 χρόνια η εταιρεία μας δραστηριοποιούνταν σε 5 ευρωπαϊκές αγορές και το προσωπικό της δεν ξεπερνούσε τα 160 άτομα. Σήμερα δραστηριοποιείται σε πάνω από 56 αγορές και το προσωπικό της ανέρχεται σε 2.300 άτομα παγκοσμίως. Ημερησίως κάνουμε 70.000 κρατήσεις και σε ετήσια βάση, μέσω της πλατφόρμας μας δίνουμε τη δυνατότητα σε περισσότερα από 30 εκατομμύρια πελάτες να ταξιδέψουν όπου επιθυμούν. Αυτό συμβαίνει γιατί προσπαθούμε να είμαστε εκείνοι που εξασφαλίζουμε τα καλύτερα δρομολόγια για εκείνους.

Παράλληλα με την στρατηγική και το “know how” μας, ως εταιρία, μέσα από τις συνεργασίες μας με εξίσου ισχυρούς παίκτες και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, καταφέρνουμε να κατακτούμε ακόμα μεγαλύτερες κορυφές.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η μακροχρόνια επιτυχημένη συνεργασία μας με την Booking.com, με την οποία συνεργαζόμαστε από το 2019 και συνεισφέρουμε δυναμικά στην “Connected Trip” στρατηγική της.

Η στρατηγική αυτή συμμαχία έχει πολλαπλά οφέλη σε επιχειρηματικό επίπεδο και συγχρόνως, αποτελεί και σημαντικό πόλο έλξης ευκαιριών για τους ανθρώπους της εταιρίας.

Όλη αυτή η ανάπτυξη προήλθε από την ικανότητα μας να κατακτούμε την ηγετική θέση σε κάθε αγορά που δραστηριοποιούμαστε, προσφέροντας κάθε φορά τις κατάλληλες υπηρεσίες σε κάθε αγορά. Είναι αποτέλεσμα εξαιρετικού στρατηγικού σχεδιασμού και μιας μοναδικής εταιρικής κουλτούρας, που δίνει στους εργαζομένους την δυνατότητα να συμβάλλουν στις εξελίξεις, να τολμήσουν, ακόμα και να κάνουν τα λάθη εκείνα που θα τους κάνουν πιο δυνατούς. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι είμαστε από τις λίγες εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο που όλα τα χρόνια λειτουργίας μας (με εξαίρεση το 2020 & 2021 λόγω COVID) καταφέραμε αύξηση της κερδοφορίας κατά 20% ετησίως.

Τι αλλαγές έχει επιφέρει αυτή η ταχεία ανάπτυξη και εξέλιξη της εταιρίας στους ανθρώπους της και συγκεκριμένα στην ομάδα του Airlines;

Σ.Τ: Ένα από τα προαπαιτούμενα για να κατακτήσουμε ηγετική θέση στην εκάστοτε αγορά είναι να είμαστε σε θέση σε να συνεργαζόμαστε με τις αντίστοιχες αεροπορικές εταιρείες και να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε ανταγωνιστικές τιμές.

Πριν 13 χρόνια συνεργαζόμασταν με 25 αεροπορικές στην Ελλάδα και στις Σκανδιναβικές χώρες. Σήμερα συνεργαζόμαστε με 440 αεροπορικές σε 56 χώρες στον κόσμο.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι σαν ομάδα Airlines, κάθε δύο χρόνια - πλέον - επανακαθορίζουμε βραχυπρόθεσμους στόχους και επαναπροσδιορίζουμε την αξία που προσφέρει το προϊόν μας στον πελάτη - καταναλωτή (value proposition). Παράλληλα, επαναπροσδιορίζονται οι εργασίες και οι ευθύνες που αναλαμβάνει κανείς μέσα στην ομάδα προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις καινούριες ανάγκες και ευκαιρίες που παρουσιάζονται.

Την παρούσα στιγμή η ομάδα των Airlines διαχειρίζεται τις εμπορικές σχέσεις με τις αεροπορικές υπό το πρίσμα των 56 αγορών που δραστηριοποιούμαστε, εκπροσωπώντας την μεγαλύτερη εταιρεία τεχνολογίας στην Ευρώπη που δραστηριοποιείται στην αγορά εισιτηρίων.


Spyros-Tsiaprazlis.jpg?mtime=20240221160957#asset:463016Σπύρος Τσιαπραζλής


Για κάποιον “εκτός κλάδου” που δεν γνωρίζει το ακριβές αντικείμενο του τμήματός σας, μπορείτε να μας εξηγήσετε με ποιο τρόπο υποστηρίζετε την υπόλοιπη εταιρεία και πώς συμβάλλετε στην επιτυχημένη της πορεία;

Σ.Τ: Ο σκοπός της εταιρείας είναι να προσφέρει αεροπορικά εισιτήρια σε όλες τις χώρες του κόσμου με έναν τρόπο που να είναι πολύ εύκολο για τον επιβάτη να σχεδιάσει το ταξίδι του. Ο σκοπός της ομάδας των Airlines είναι να χτίσει, να διατηρήσει και να αναπτύξει εμπορικές σχέσεις με τις αεροπορικές εταιρείες του κόσμου έτσι ώστε να αποκτήσει πρόσβαση στο δίκτυο της αεροπορικής με τρόπο τέτοιο που να είναι επικερδές για την εταιρεία μας. Με λίγα λόγια, ο στόχος είναι διττός; Να αποκτήσουμε πρόσβαση στα δρομολόγια αυτά τα οποία θα “εξυπηρετούν” περισσότερο τους πελάτες μας ώστε να μας επιλέξουν στην τιμή εκείνη που θα μας αποφέρει το μεγαλύτερο κέρδος.

Ποια είναι αυτά τα προφίλ που αναζητάτε και γιατί να επιλέξουν να εργαστούν στην Etraveli Group και όχι σε μια οποιαδήποτε άλλη εταιρεία τεχνολογίας;

Σ.Τ.: Όπως αναφέρω παραπάνω, ειδικότερα για την ομάδα του Airlines ένα σημαντικό χαρακτηριστικό που αναζητάμε στην ομάδα μας έχει να κάνει με τον συνδυασμό όρεξης και ικανοτήτων - ιδιαίτερα στην ανάλυση αλλά και στις διαπραγματεύσεις. Και τα δύο είναι προαπαιτούμενα, δεδομένης της πολυπλοκότητας που ενέχει ο κλάδος της αγοράς εισιτηρίων αλλά και η διαχείριση των εμπορικών σχέσεων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ν.Μ: Σε ευρύτερο πλαίσιο, αυτή τη στιγμή η Etraveli Group αναζητά επαγγελματίες διαφορετικών κλάδων που ενδιαφέρονται να αναπτυχθούν σε μία εταιρεία τεχνολογίας που καλωσορίζει πολλαπλές εθνικότητες, σέβεται την διαφορετικότητα αλλά και επενδύει σε agile τρόπους συνεργασίας που είναι και βασικός πυλώνας των αξιών μας. Για εμάς δεν είναι μόνο σημαντικό το τί κάνουμε αλλά και το πώς το κάνουμε, γι’ αυτό και θέτουμε πολύ υψηλά τις ανάγκες των εργαζομένων με στόχο τη δημιουργία ενός εξαιρετικού περιβάλλοντος εργασίας, υψηλών προδιαγραφών. Θεωρώ πώς αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δεν είναι πολλές οι εταιρείες που μπορούν να προσφέρουν την δυνατότητα εργασίας από την Ελλάδα σε κάτι τόσο δυναμικό, με παγκόσμιο αντίκτυπο και μέσα σε ένα σύγχρονο και συμπεριληπτικό περιβάλλον εργασίας.

Covid, πληθωρισμός, market trends… πόσο τελικά αυτά επηρεάζουν τον κλάδο σας και την εταιρία ειδικότερα;

Ν.Μ: Ο κλάδος του τουρισμού άλλαξε καθώς ο ίδιος ο καταναλωτής μετά την πανδημία άλλαξε. Ωστόσο, φάνηκε ότι ποτέ δεν σταματήσαμε σαν καταναλωτές να σχεδιάζουμε το επόμενο ταξίδι μας. Η αγορά των εισιτηρίων πλέον βρίσκεται σε ανοδική τροχιά αλλά τα χρόνια που πέρασαν μας έκαναν σαν εταιρία πιο ανθεκτικούς. Μάθαμε να ανταπεξερχόμαστε στα δύσκολα και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα δύο σχεδόν χρόνια της υγειονομικής κρίσης. Ήταν ένα σοκ για το προϊόν μας αλλά η διοίκηση με πολύ γενναίες αποφάσεις υποστήριξε όλους τους εργαζομένους και κατάφερε να μην μειώσει το προσωπικό της, σχεδιάζοντας παράλληλα την επόμενη μέρα. Αυτό που θέλω να πω είναι οι συνθήκες δεν θα είναι ποτέ σταθερές στον κλάδο μας και τα χρόνια της πανδημίας ή ο πληθωρισμός ή οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως απειλές αλλά ως ευκαιρίες. Για μια εταιρία που έχει την προσαρμοστικότητα, την ανθεκτικότητα και τον στρατηγικό σχεδιασμό στο DNA της μόνο με συγκρατημένη αισιοδοξία και διαύγεια μπορούμε να κοιτάμε την επόμενη μέρα.


Nikolas-Boundouras.JPG?mtime=20240221161102#asset:463017Νικόλαος Μπουντούρας


Πολλοί κάνουν λόγο για ελλείψεις προσωπικού (σε διάφορους κλάδους). Εσείς έχετε προχωρήσει το τελευταίο διάστημα σε αρκετές προσλήψεις. Τι ανάγκες υπάρχουν και ποια η κουλτούρα του οργανισμού;

Ν.Μ: Τα τελευταία δύο χρόνια η εταιρία διπλασιάστηκε και ακόμα βρισκόμαστε σε ανάπτυξη. Πλέον απασχολούμε 600 άτομα στην Ελλάδα, είμαστε το μεγαλύτερο γραφείο στην Ευρώπη. Διαρκώς αναζητούμε ανθρώπους που θα στελεχώσουν νέες θέσεις στο Technology, στο Fintech, στο Aιrlines και φυσικά σε όλα τα υπόλοιπα τμήματα της εταιρείας όπως το Finance, Customer Service, Sales και HR.

Από την άλλη πλευρά, η κουλτούρα μας είναι αυτή που συμβάλλει στην επιτυχία μας, με επίκεντρο τον αλληλοσεβασμό, την συνεργασία και την γνώση μέσα από τα λάθη μας, ενεργώντας αστραπιαία όταν το απαιτεί η περίσταση. Αν συνοψίζαμε με μια πρόταση; Θέλουμε να είμαστε οι καλύτεροι και αυτό απαιτεί προσπάθεια. Αλλά όσο σημαντικό είναι να προσπαθούμε για να πετύχουμε τους στόχους μας άλλο τόσο είναι στο τέλος της μέρας να γινόμαστε μία παρέα και γιορτάζουμε μαζί τις επιτυχίες μας.


Παράθεση - epixeiro.gr

Αν συνοψίζαμε με μια πρόταση; Θέλουμε να είμαστε οι καλύτεροι και αυτό απαιτεί προσπάθεια. Αλλά όσο σημαντικό είναι να προσπαθούμε για να πετύχουμε τους στόχους μας άλλο τόσο είναι στο τέλος της μέρας να γινόμαστε μία παρέα και γιορτάζουμε μαζί τις επιτυχίες μας.

Τι skills απαιτούνται για κάποιον που θα ήθελε να ενταχθεί στην οικογένεια της Etraveli Group και συγκεκριμένα στην ομάδα των Airlines; Πόσο σημασία τελικά έχει για εσάς το λεγόμενο “culture fit”;

Σ.Τ: Σίγουρα θα πρέπει να τοποθετήσουμε την αποτελεσματική επικοινωνία ως βασικό στοιχείο καθώς επίσης και αναλυτική ικανότητα και σκέψη, καθώς είναι ένα τμήμα που εκπροσωπεί την εταιρία μας στους συνεργάτες μας. Στην ομάδα αναζητούμε άτομα που να έχουν την διάθεση και την όρεξη να γίνουν “experts” στον τομέα της προμήθειας αεροπορικών εισιτηρίων. Όπως ανέφερα και παραπάνω, ο συγκεκριμένος κλάδος έχει αρκετές προκλήσεις και μια πολυπλοκότητα που απαιτεί αναλυτική σκέψη, αποτελεσματική διαχείριση εμπορικών σχέσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και εμπορική κατανόηση βασικών “flow mechanics”.

Ν.Μ: Αντιλαμβανόμενοι ότι το σύστημα αξιών μας και ο τρόπος που λειτουργούμε είναι αυτό που μας ξεχωρίζει ως εργοδότες, “Culture fit” για εμάς είναι η κατανόηση των αξιών μας και η εναρμόνιση του με αυτές από έναν υποψήφιο που θέλει να γίνει συνάδελφός μας. Αυτό είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα και σε αυτό δίνουμε μεγάλη έμφαση κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Για εμάς είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν χτίζεται η πρώτη επαφή με τον υποψήφιο να είναι ξεκάθαρη η πρόταση αξίας μας για εκείνον αλλά και η γνωριμία του με την κουλτούρα μας ώστε αν επιλέξει να ενταχθεί στην ομάδα μας να μπορέσει να αισθανθεί από την πρώτη του μέρα “ο καλύτερος του εαυτός”!

Εσάς τι είναι αυτό που σας κάνει να είστε “ο καλύτερός σας εαυτός” στην εταιρία;

Σ.Τ: Στη δική μου περίπτωση, προκειμένου μέσα από τον ρόλο μου να διαχειρίζομαι αποτελεσματικά τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη, βρίσκομαι συνεχώς με ανθρώπους που αγαπούν τις προκλήσεις, με υψηλή ικανότητα λήψης αποφάσεων και προσαρμοστικότητα για να ανταποκρίνονται στα συνεχώς νέα δεδομένα. Αυτό, σε συνδυασμό με το ότι εργάζομαι για μια εταιρία τεχνολογίας ηγέτη στην αγορά των αεροπορικών εισιτηρίων είναι αυτό που με κάνει να έρχομαι στο γραφείο με ένα χαμόγελο κάθε μέρα.

Ν.Μ: Για εμένα προσωπικά αυτό που έχει αξία είναι η αίσθηση του ανήκειν αλλά και οι ευκαιρίες που μου δίνονται καθημερινά να δημιουργώ κάτι νέο αλλά και το να βλέπω τα πράγματα να αλλάζουν συνέχεια προς το καλύτερο. Αυτό δεν θα συνέβαινε αν το επίπεδο συνεργασίας δεν ήταν τόσο υψηλό και εποικοδομητικό και αυτό είναι αποτέλεσμα των φανταστικών συναδέλφων που εργάζονται παγκοσμίως στην Etraveli Group.


Spyros-and-team.jpg?mtime=20240221161207#asset:463018


Πώς βλέπετε την επόμενη μέρα για την εταιρία;

Σ.Τ: Μετά από μια επιτυχημένη χρονιά, η εταιρία ήδη έχει βάλει μπροστά ένα ιδιαίτερα απαιτητικό πλάνο ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια. Η παράταση της συνέργειας μας με την Booking.com μέχρι το 2028 καθώς και η ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων μέσα στο 2024 είναι σημαντικές κινήσεις που θα συμβάλλουν σε περισσότερες πωλήσεις αλλά και κερδοφορία. Η εταιρεία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και σε επίπεδο πωλήσεων και σε επίπεδο. Σκοπός μας είναι σε 4 χρόνια από τώρα να είμαστε παγκόσμιος ηγέτης σε διάθεση αεροπορικών εισιτηρίων.

Ν.Μ: Το πλάνο ανάπτυξης της εταιρίας τα επόμενα χρόνια συνεπάγεται με την ανάπτυξη των ανθρώπων μας και αυτός είναι ο παράλληλος στόχος του τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού. Θέλουμε να συνεχίσουμε την προσέλκυση νέων ταλέντων σε συνάρτηση με την δημιουργία ενός πλαισίου ανάπτυξης όλων των ανθρώπων μας. Σε ότι αφορά το ελληνικό μας γραφείο, θα συνεχίσει την εντυπωσιακή ανάπτυξη του, στελεχωμένο από εξαιρετικούς επαγγελματίες που υποστηρίζουν τα φιλόδοξα πλάνα της εταιρείας παγκοσμίως.


Nikolas-and-team.jpg?mtime=20240221161239#asset:463019


... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr