NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how | Ηγεσία & Management
ανάγνωση

Μπορείτε να αναγνωρίσετε έναν Ηγέτη από την εμφάνισή του;

Μπορείτε να αναγνωρίσετε έναν Ηγέτη από την εμφάνισή του;

Πόσα μπορείτε να μάθετε για έναν ηγέτη απλά κοιτώντας τον; Πολλά περισσότερα από όσα νομίζετε, σύμφωνα με τον Nicholas Rule, έναν καθηγητή ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο, ο οποίος μελετά την ακρίβεια των εκφράσεων του προσώπου.

Το 2008, ο Rule μαζί με τον Nalini Ambady δημοσίευσαν μια έρευνα με τίτλο "The Face of Success: Inferences From Chief Executive Officers' Appearance Predict Company Profits." Παρουσίασαν σε φοιτητές μη διακριτές φωτογραφίες από τα πρόσωπα των CEOs των κορυφαίων και τελευταίων 25 εταιριών στο Fortune 500 του 2006, το οποίο κατατάσσει τις 500 μεγαλύτερες εταιρείες των ΗΠΑ με βάση την κερδοφορία τους.

Οι συμμετέχοντες έπρεπε να κατατάξουν τα πρόσωπα σε μια σειρά από υποκειμενικές ποιότητες, όπως την ικανότητα και ποιοι φαίνονταν πιο συμπαθητικοί. Με συντριπτική πλειοψηφία, οι ηγέτες που σημείωσαν υψηλότερη βαθμολογία σε αυτά αποδείχθηκαν ότι είχαν τις πιο κερδοφόρες εταιρείες.

Το 2011, ο Rule πραγματοποίησε μια παρόμοια έρευνα χρησιμοποιώντας φωτογραφίες των κορυφαίων δικηγόρων στις ΗΠΑ από τα ημερολόγια των φοιτητικών τους χρόνων. Άγνωστοι, μεταξύ τους, άνθρωποι μπορούσαν να προβλέψουν ποιοι δικηγόροι κατέληξαν επικεφαλής των πιο κερδοφόρων δικηγορικών εταιριών στη χώρα.

Στη συνέχεια, επανέλαβε την έρευνα με 20 γυναίκες CEO του Fortune 100. Για άλλη μια φορά, ο Rule βρήκε μια ευθεία συσχέτιση ανάμεσα στην ηγετική κατάταξη που έδιναν οι συμμετέχοντες με τα κέρδη της εταιρίας.

Παράθεση - epixeiro.gr

Η επιστήμη έχει αποδείξει ότι μπορούμε να καταλάβουμε πολλά για έναν άνθρωπο, απλά κοιτώντας το πρόσωπό του.

Τελικά, οι έρευνες καταλήγουν στη γνωστή «διαμάχη» μεταξύ φύσης και ανατροφής (nature and nurture). «Η κυριαρχικότητα είναι κάτι που είμαστε πραγματικά καλοί στο να αντιλαμβανόμαστε», λέει ο Rule. «Είναι δύσκολο να βρεθεί η αιτιολογία, αλλά ίσως το πρόσωπο τους να τους κάνει να γίνουν αυτό το άτομο».

Φυσικά, κανένα από τα παραπάνω δεν σημαίνει ότι η επιβλητική εμφάνιση θα σας κάνουν πιο έξυπνο ή πιο επιτυχημένο επιχειρηματία. Επίσης, δεν αποδεικνύουν ότι οι CEOs των πιο επικερδών επιχειρήσεων είναι, από φυσικού τους, καλύτεροι ηγέτες. Παρόλ’ αυτά, μπορεί να βοηθήσει στην εξήγηση των λόγων για τους οποίους πήραν τη συγκεκριμένη θέση από την αρχή.

Αυτό που πραγματικά έχει σημασία, είναι να μπορείτε να είστε συνειδητοί στις εκφράσεις του προσώπου σας, πράγμα το οποίο είναι εξαιρετικά δύσκολο να το κάνετε όταν είστε σε αλληλεπίδραση με άλλους ανθρώπους και δεν έχετε εκπαιδευτεί πού να δίνετε σημασία, είτε σε εσάς είτε στους άλλους. Οι μικροεκφράσεις μας μερικές φορές καθρεφτίζονται στους συνομιλητές μας,όμως για να μπορέσετε να είστε σίγουροι θα πρέπει να έχει δημιουργηθεί μια πολύ καλή σύνδεση ανάμεσα σε εσάς και τον συνομιλητή σας (rapport). Αυτό, όμως, που σίγουρα καθρεφτίζεται στα πρόσωπα των άλλων με απόλυτη ακρίβεια είναι τα συναισθήματα που τους δημιουργούνται από την λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία σας κι αυτά μπορείτε να τα εντοπίσετε μόνο αν είστε εκπαιδευμένοι στις μικροεκφράσεις προσώπου, διότι διαρκούν μόλις 1/25 του δευτερολέπτου.

Εκπαιδευτείτε στις Μικρο-εκφράσεις προσώπου και στη Γλώσσα του σώματος!

Απαντήσεις για τους CEOs, από τον πιο επικερδή στον λιγότερο:
1. J. David J. O’reilly (Chevron)
2. G. James Mulva (Conoco Phillips)
3. C. H. Lee Scott Jr. (Walmart)
4. H. William Clay Ford Jr. (Ford)
5. K. Meg Whitman (eBay)
6. E. Mark A. Ernst (Fiserv)
7. B. William Wrigley Jr. (Wrigley)
8. D. Stephen F. Bollenbach (Hilton Hotels)
9. L. William V. Hickey (Sealed Air)
10. F. Timothy M. Manganello (BorgWarner)
11. Cristobal Conde (Sungard)
12. Rick Wagoner (GM)

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr