NEWSFLASH...
Καριέρα & HR
ανάγνωση

4 τρόποι να διαχειριστείς την ευνοιοκρατία στη δουλειά

4 τρόποι να διαχειριστείς την ευνοιοκρατία στη δουλειά
18_02_2020

Powered by:
Thrive Greece Ζήσε καλύτερα. Δούλεψε πιο έξυπνα.
epixeiro icon Καριέρα & HR, Coaching & Training, Personal Coaching

Μερικές φορές, ανεξάρτητα με το τι κάνεις για να κερδίσεις το διευθυντή σου, υπάρχει κάποιος άλλος στην ομάδα που έχει ήδη κερδίσει την εύνοια και τη συμπάθειά του. Δυστυχώς, η ευνοιοκρατία στο γραφείο είναι πραγματική και μπορεί να είναι δύσκολο να τη διαχειριστείς.

Το να αγνοείς το φαινόμενο μπορεί να μοιάζει καλή ιδέα στην αρχή, αλλά μπορεί να ρίξει το ηθικό σου. Έρευνα από το The Journal of Values-Based Leadership δείχνει ότι η ευνοιοκρατία στη δουλειά συνδέεται με λιγότερη ικανοποίηση, καθώς και με αυξημένο στρες και δυσαρέσκεια. Μάλιστα, μπορεί να είσαι πιο επιρρεπής στην εργασιακή εξουθένωση αν είσαι διαρκώς αγχωμένος.

Αντί όμως να αισθάνεσαι αβοήθητος, αν είσαι το θύμα της ευνοιοκρατίας, ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές για να αντιμετωπίσεις την κατάσταση.

Να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου

Παρ’ όλο που η ευνοιοκρατία είναι κάτι που δεν περνάει από το χέρι σου, είναι σημαντικό να κάνεις ένα βήμα πίσω και να αξιολογήσεις την κατάσταση. Δες αντικειμενικά την απόδοσή σου. Πράγματι, ο διευθυντής σου έχει αγαπημένους εργαζομένους ή είσαι υπερβολικά ευαίσθητος; Αν δεν είσαι πολύ καιρό στη δουλειά, μην περιμένεις να είσαι ο ευνοημένος. Το να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου θα σε βοηθήσει να αποφύγεις το αδικαιολόγητο στρες.

Μίλα ανοιχτά - αλλά με διακριτικότητα

Αν είσαι ξεκάθαρα θύμα ευνοιοκρατίας στο γραφείο - και οι συνθήκες δε βελτιώνονται - ίσως ήρθε η ώρα να συζητήσεις με τον εργοδότη σου για τη δυναμική της ομάδας. Το κλειδί, ωστόσο, είναι να επιλέξεις τις κατάλληλες λέξεις. Το να χρησιμοποιήσεις τη λέξη «ευνοιοκρατία», «μεροληψία» ή «αγαπημένος εργαζόμενος» δεν θα είναι παραγωγικό. Αντιθέτως, στρέψε αλλού την προσοχή σου και ζήτα feedback για την απόδοσή σου και τις προσδοκίες του διευθυντή σου και έκφρασε το ενδιαφέρον σου για ευκαιρίες εξέλιξης και απόκτησης δεξιοτήτων.

Εστίασε αλλού

Δεν είναι ασυνήθιστο να αισθάνεσαι πικρία απέναντι σε ένα συνάδελφο που λαμβάνει ιδιαίτερη μεταχείριση - αλλά είναι αναποτελεσματικό. Θυμήσου ότι δεν ευθύνεται ο εργαζόμενος αν ευνοείται. Προσπάθησε να παραμείνεις συγκεντρωμένος στη δουλειά σου και άφησε τις ικανότητές σου να μιλήσουν για σένα. Στο τέλος, αυτό που μετράει είναι τα αποτελέσματα. Όσο ευχάριστος κι αν είναι ο ευνοημένος εργαζόμενος, αυτοί, που παράγουν τα καλύτερα αποτελέσματα, έχουν τη δύναμη. Ωστόσο, μην το παρακάνεις: η υπερβολική δουλειά μπορεί να οδηγήσει σε δυσαρέσκεια και μελλοντικά σε burnout.

Αναζήτησε την επιβεβαίωση μέσα σου

Είναι φυσιολογικό να αναζητάς την αναγνώριση ή την επιβράβευση από το διευθυντή σου, αλλά αν δεν τη λαμβάνεις, δώσε την εσύ στον εαυτό σου. Κάθε μέρα, προσπάθησε να αναγνωρίζεις τις επιτυχίες σου και να τις γιορτάζεις. Η συνειδητοποίηση της αξίας σου είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αγνοήσεις τα φαινόμενα ευνοιοκρατίας.


Αρχική δημοσίευση από Jessica Hicks, Συντάκτρια Thrive Global, στο www.thriveglobal.gr

Η αποστολή του Thrive Global είναι να τερματίσει την επιδημία του στρες και της εξουθένωσης προσφέροντας επιστημονικές, εφαρμόσιμες λύσεις που ενισχύουν την ευεξία και μαζί την αποδοτικότητα και σε βοηθούν να αλλάξεις πεποιθήσεις και συμπεριφορές και να περάσεις από τη θεωρία στην πράξη, διαμορφώνοντας νέες συνήθειες προκειμένου να κατακτήσεις την πολυπόθητη ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. 

Ιδρύθηκε από την Arianna Huffington στις ΗΠΑ το 2016 και, μέσα σε ένα χρόνο, κατάφερε να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στα προγράμματα ευεξίας, έχοντας πελάτες που διακρίνονται για το εργασιακό τους περιβάλλον. Στην Ελλάδα λειτουργεί από το 2018 και είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια καινοτομία έρχεται στην χώρα μας, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, προσαρμοσμένη στα ελληνικά δεδομένα. Μάθε περισσότερα στο www.thriveglobal.gr.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr