NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

4 τεχνικές διαχείρισης θυμού για επιχειρηματίες!

4 τεχνικές διαχείρισης θυμού για επιχειρηματίες!

Στα ραντεβού σας Άγγλος. Στην οργάνωση Ελβετός. Στον θυμό σας Τούρκος;

Ο προμηθευτής έστειλε λάθος υλικό και η δουλειά θα πάει περίπου πέντε μέρες με μία εβδομάδα πίσω. Λόγος για να θυμώσετε. Ένας από τους ανθρώπους σας έκανε ένα λάθος, ή μάλλον επανέλαβε ένα λάθος, για το οποίο του είχατε επιστήσει την προσοχή. Λόγος για να θυμώσετε. Κάποιος πελάτης σας άφησε μία εντελώς άδικη κριτική στο Instagram η οποία δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Λόγος για να θυμώσετε. Το να συμβούν και τα τρία παραπάνω μαζί; Λόγος για να εκραγείτε.

Ηρεμήστε! Ξέρω ότι είναι “easier said than done”, αλλά ενώ ο θυμός είναι ανθρώπινο συναίσθημα και βοηθά την αποσυμπίεσή σας, δεν βοηθά την επιχείρησή σας!

Ο θυμός είναι σαν σεισμός. Είναι τρομακτικός τη στιγμή που συμβαίνει, αλλά οι ζημιές που προκαλεί μετριούνται τις επόμενες ημέρες. Στην περίπτωση της επιχείρησης, αυτές οι ζημιές μπορεί να είναι πτώση της παραγωγικότητας, παραιτήσεις απαραίτητων συνεργατών κλπ. Δεν θέλετε να σας συμβεί!

Δείτε στο άρθρο μου που ακολουθεί τεχνικές κατευνασμού του θυμού όταν κάποια πράγματα (ή όλα) πάνε στραβά και εφαρμόστε τις. Θα βγείτε πολλαπλά κερδισμένοι.

1. Bathroom break

Εάν το αίμα σας ανεβαίνει στο κεφάλι και απέχετε μόλις δευτερόλεπτα από το να χάσετε τον έλεγχο, βγάλτε τον εαυτό σας από την τρέχουσα εξίσωση με τον πιο άμεσο τρόπο. Στους αγώνες τένις, είθισται ο παίκτης που βρίσκεται πίσω στο σκορ και θέλει να συγκροτηθεί να παίρνει το (αρκετά αμφιλεγόμενο) bathroom break.

Κάνετέ το και εσείς. Ζητήστε συγνώμη και αποσυρθείτε όχι στο γραφείο σας, αλλά στις τουαλέτες. Ρίξτε, εάν θέλετε, λίγο νερό στο πρόσωπό σας και κοιταχτείτε στον καθρέφτη. Επιστρέφοντας, θα έχετε κάνει ένα πολύ μικρό, αλλά και πολύ απαραίτητο βήμα για την εκτόνωση της κρίσης.

2. Ποτέ μην πεις “ποτέ”

Όχι γιατί το είπε ο James Bond. Αλλά γιατί είναι βαριά και φορτισμένη λέξη. Όταν είμαστε υπό το καθεστώς θυμού, τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική μας ζωή, έχουμε την τάση να χρησιμοποιούμε “τελεσίδικες” εκφράσεις, για τις οποίες μπορεί να μετανιώσουμε, ακόμη και μόλις μισή ώρα αργότερα.

Αποφύγετε λοιπόν όλες τις μεγάλες κουβέντες, όλα τα “ποτέ”, τα “τελείωσες”, τα “δεν θέλω να σε ξαναδώ μέχρι να πεθάνω”. Βλάπτουν τόσο την επιχείρηση, όσο και το image σας.

3. Δεν υπάρχει ατζέντα εναντίον σας

Ο Κοέλιο δεν είχε γράψει ότι όταν θέλεις κάτι πολύ το σύμπαν συνωμοτεί για να το πετύχεις; Παραφράζοντάς τον, θα σας έλεγα ότι όταν είστε πολύ θυμωμένοι, πιστεύετε ότι όλο το σύμπαν συνωμοτεί με στόχο εσάς. Όμως, πιστέψτε με, δεν υπάρχει κρυφή ατζέντα εναντίον σας.

Ο συνεργάτης που σας έστειλε λάθος παρτίδα, δεν το έκανε επίτηδες – και αυτός χάνει. Ο άνθρωπός σας που έκανε το ίδιο λάθος, δεν ήρθε αποφασισμένος στο γραφείο για να κάνει το ίδιο λάθος. Ακόμη και ο καταναλωτής που άφησε την άσχημη κριτική, είναι πολύ πιθανό να παρασύρθηκε ή να μπερδεύτηκε κι αυτός με τον δικό του θυμό.

Αν βάλετε τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση, θα θυμώνετε πολύ λιγότερο και θα είστε πολύ παραγωγικότεροι.

4. Και προς Θεού, ποτέ επί προσωπικού

Αυτό είναι κάτι που υπαγορεύεται από την κοινή λογική. Όμως, όταν η κοινή λογική πετάει έξω από το παράθυρο, είναι πιθανόν ο θυμός σας να σας οδηγήσει σε προσωπικές επιθέσεις. Δεν είναι πρωτάκουστο. Πόσες φορές άλλωστε έχετε ακούσει στη Βουλή τη φράση “ζητώ τον λόγο επί προσωπικού”;

Όμως, θυμηθείτε ότι οι βουλευτές έχουν ασυλία που τους επιτρέπει πολλά ενώ εσείς έχετε επιχείρηση που δεν σας επιτρέπει πολλά. Όπου και να σας οδηγήσει ο εκνευρισμός και ο θυμός σας, προσέξτε ώστε ποτέ μα ποτέ να μην σας οδηγήσει σε κάποια επί προσωπικού επίθεση.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr