NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Ilya Kretov: Η Ελλάδα ήταν και παραμένει μία από τις πιο σημαντικές αγορές της eBay

Ilya Kretov: Η Ελλάδα ήταν και παραμένει μία από τις πιο σημαντικές αγορές της eBay

Ένα προϊόν κάθε 29 δευτερόλεπτα πωλούν οι Έλληνες πωλητές στην πλατφόρμα της eBay, όπως σημειώνει, σε συνέντευξη του στο epixeiro.gr, ο Ilya Kretov, Γενικός Διευθυντής της εταιρείας στις αναδυόμενες αγορές. Ο ίδιος αναφέρεται και στην υποστήριξη που παρέχεται στις ελληνικές επιχειρήσεις, σημειώνοντας πως «η Ελλάδα ήταν και παραμένει μία από τις πιο σημαντικές αγορές της eBay».

Πώς η eBay υποστηρίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις και την ανάπτυξη τους; Ποιες δράσεις και ενέργειες της εταιρείας ξεχωρίζετε και τι αναμένεται το επόμενο διάστημα; Με απλά λόγια, τι κάνει και τι μπορεί να κάνει η eBay για αυτές;

Ως eBay έχουμε μεγάλη πίστη στην ελληνική αγορά, με το ενδιαφέρον μας να είναι στραμμένο στην ενδυνάμωση των ελληνικών επιχειρήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, τον Φεβρουάριο του 2020, πραγματοποιήσαμε στην Αθήνα, το πρόγραμμα Export Revival, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, του Δήμου Αθηνών και του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (EEA), το οποίο υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ). Στόχος του προγράμματος ήταν η ενδυνάμωση των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων και η ενίσχυση της εξωστρέφειας τους.

Αρχικά, το πρόγραμμα σχεδιάστηκε για την υποστήριξη 35 κορυφαίων επιλεγμένων επιχειρήσεων, καταλήγοντας στην υποστήριξη 60 επιχειρήσεων λόγω της ιδιαίτερα σημαντικής ανταπόκρισης που γνώρισε. Έτσι, οι επωφελούμενες εταιρίες είχαν τη μοναδική δυνατότητα να μάθουν βήμα-βήμα πώς μπορούν να διευρύνουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα και να διαχειρίζονται μόνοι τους το e-shop τους, αποκτώντας έτσι πελάτες από όλο τον κόσμο.

Ακόμη, με αφορμή την κρίση του COVID-19, και λόγω των δυσκολιών που αντιμετώπισαν οι μικρές επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σχεδιάσαμε το Always Open – ένα μοναδικό πρόγραμμα με στόχο να βοηθήσει τους Έλληνες πωλητές να αναπτύξουν την επιχείρησή τους και να ενισχύσει την εξωστρέφεια τους. Μέσα από το εν λόγω πρόγραμμα, η eBay σχεδίαζε να επενδύσει έως και 1 εκατομμύρια ευρώ σε τοπικές επιχειρήσεις, προσφέροντας τους μοναδικά προνόμια. Συγκεκριμένα, προχωρήσαμε στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για να βοηθήσουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις να μάθουν πως να εξάγουν τα προϊόντα τους μέσω της eBay, προσεγγίζοντας περισσότερους από 182 εκατ. αγοραστές ανά τον κόσμο. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη εξειδικευμένων εμπειρογνωμόνων της eBay. Επίσης, θα παρέχουμε στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα δωρεάν συνδρομής για το άνοιγμα του διαδικτυακού τους καταστήματος και θα επεκτείνουμε τα όρια για τους νέους πωλητές για να τους βοηθήσουμε να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, την δύσκολη αυτή περίοδο.

Τέλος, δημιουργήσαμε μία ειδική σελίδα για τους Έλληνες πωλητές, μέσω της οποίας οι Έλληνες αγοραστές μπορούν να βρουν προϊόντα της αρεσκείας τους από ελληνικές επιχειρήσεις. Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, στοχεύουμε στην περαιτέρω υποστήριξη των Ελλήνων πωλητών και την ενίσχυση της τοπικής αγοράς.

Ποια η παρουσία των Ελλήνων πωλητών στην πλατφόρμα; Ποιες κατηγορίες παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες ευκαιρίες; Υπάρχουν ελληνικά προϊόντα που είναι ανταγωνιστικά στην παγκόσμια αγορά;

Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι Έλληνες πωλητές δείχνουν την εμπιστοσύνη τους στην eBay. Σήμερα μετράμε πάνω από 12.000 Έλληνες πωλητές στην πλατφόρμα μας, οι οποίοι μόνο εντός του 2019, πούλησαν και εξήγαγαν σχεδόν 1 εκατομμύριο προϊόντα, ενώ με πολλούς από αυτούς έχουμε πολυετή συνεργασία. Σύμφωνα με στοιχεία μας, οι Έλληνες πωλητές εξάγουν τα προϊόντα τους σε 12 διαφορετικές χώρες, μόλις κατά το πρώτο έτος της δραστηριότητάς τους. Παράλληλα, υπολογίζουμε πως πωλούν στην eBay ένα προϊόν κάθε 29 δευτερόλεπτα, κυρίως από κατηγορίες, όπως συλλεκτικά είδη, σπίτι και κήπος, μόδα, ηλεκτρονικά είδη, ανταλλακτικά και άλλα. Φανταστείτε πως κορυφαία κατηγορία στις πωλήσεις είναι τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, με ποσοστό 14%, ενώ τη δεύτερη θέση μοιράζονται τα παιχνίδια και τα προϊόντα ομορφιάς.

Το τελευταίο διάστημα και ιδίως κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού, σημαντική αύξηση γνώρισαν κατηγορίες προϊόντων Ελλήνων πωλητών, όπως τα βότανα, τα μπαχαρικά και τα καρυκεύματα, καθώς και οι σπόροι και οι βολβοί, όπου αυξήθηκαν κατά 141% από τον Μάρτιο έως τον Ιούλιο. Την ίδια στιγμή, κατηγορίες προϊόντων όπως τα βιντεοπαιχνίδια, τα φυτά και τα σπορόφυτα κατέγραψαν άνοδο της τάξης του 124%, ενώ με μικρότερη αύξηση ακολουθούν τα προϊόντα antivirus & ασφάλειας, τα γλυπτά τέχνης, τα χόρτα και τα βότανα, οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα γραμματόσημα. Η πλειοψηφία των αγορών πραγματοποιήθηκε από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.

Όσον αφορά στην πλευρά των αγοραστών, εκεί ποια προϊόντα επιλέγουν όσοι προέρχονται από την χώρα μας; Υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στις προτιμήσεις τους κατά την περίοδο του lockdown; Ποιες οι προβλέψεις για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα;

Σύμφωνα με στοιχεία από το πρώτο τρίμηνο του 2020, φαίνεται πως οι Έλληνες καταναλωτές έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για κατηγορίες προϊόντων σχετικά με τη μουσική και τα παιχνίδια. Η τάση αυτή καταγράφηκε κατά τη διάρκεια της καραντίνας και της κρίσιμης περιόδου του κορωνοϊού, κατά την οποία οι Έλληνες πολίτες έψαχναν τρόπους να αξιοποιήσουν δημιουργικά τον χρόνο τους στο σπίτι.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι πολίτες άλλαξαν σε μεγάλο βαθμό τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Οι μάσκες, τα απολυμαντικά, τα θερμόμετρα βρίσκονται σε πρώτη ζήτηση. Τη λίστα ακολουθούν τα αθλητικά είδη, τα sneakers και προϊόντα σχετικά με το fitness τα οποία κατέγραψαν μεγάλη αύξηση σε πωλήσεις, αντικατοπτρίζοντας την προσπάθεια των καταναλωτών να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους στο σπίτι. Μεγάλη ζήτηση κατέγραψαν, επίσης, τα είδη σπιτιού και κήπου, παιχνίδια, επιτραπέζια σκεύη και διάφορα - σχετικά με hobbies.

Η αύξηση των πωλήσεων που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αντικατοπτρίζεται και στην Ελλάδα, με κατηγορίες προϊόντων, όπως τα αντισηπτικά, τα θερμόμετρα και οι μάσκες να σημειώνουν μεγάλη άνοδο.

Αξίζει να σημειωθεί, πως από τις αρχές του 2020, 1663 νέοι πωλητές ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται μέσα απ’ την πλατφόρμα της eBay, με τους 450 να έχουν κάνει την εγγραφή τους μόλις τον τελευταίο μήνα. Παράλληλα, παρατηρούμε και μία σταθερή εβδομαδιαία αύξηση στον αριθμό των νέων πωλητών. Η πανδημία ανέδειξε την ανάγκη ψηφιακού μετασχηματισμού για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και για εναλλακτικά κανάλια πωλήσεων, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο. Αναμένουμε πως το ενδιαφέρον για συνεργασίες ανάμεσα σε πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Ποια η ανάπτυξη που παρουσιάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, σε σύγκριση και με άλλες αναδυόμενες αγορές; Υπάρχει κάτι που θα συμβουλεύατε τους εμπόρους, όσον αφορά στο πώς θα παραμείνουν ανταγωνιστικοί, θα έχουν τα βέλτιστα αποτελέσματα και θα ενισχύσουν την εξωστρέφεια τους;

Η Ελλάδα ήταν και παραμένει μία από τις πιο σημαντικές αγορές της eBay. Για το λόγο αυτό, προχωρήσαμε στην πρόσφατη ένταξή της στο νέο παγκόσμιο δίκτυο αναδυόμενων αγορών της εσωτερικής δομής της eBay. Βασικοί στόχοι της ενέργειας αυτής είναι η βελτίωση της εμπειρίας των αγοραστών της πλατφόρμας, η περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγικών πωλήσεων των Ελλήνων πωλητών και η ενσωμάτωση ειδικών εξαγωγικών εργαλείων, που ήδη χρησιμοποιούνται σε άλλες χώρες.

Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που πραγματοποιούσαν διαδικτυακά τις πωλήσεις τους, το περασμένο έτος, αγγίζει το 32%, με το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ένωση να φτάνει το 53%, και τον ετήσιο ρυθμός ανάπτυξης να ανέρχεται σε ποσοστό 15%. Η εικόνα αυτή άλλαξε ριζικά την άνοιξη του 2020, με τις εβδομαδιαίες καταναλωτικές δαπάνες σε διαδικτυακά καταστήματα να αυξάνονται έως και 170%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Σήμερα, η υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πιο σημαντική από ποτέ. Εκτιμούμε πως τόσο οι πωλητές όσο και οι επιχειρήσεις χρειάζεται να αναζητούν συνεχώς νέους τρόπους για την ενίσχυση της εξωστρέφειας τους. Στο πλαίσιο αυτό, στην eBay τους προσφέρουμε την ευκαιρία να πουλήσουν τα προϊόντα τους σε πάνω από 182 εκατομμύρια αγοραστές σε όλο τον κόσμο. Ακόμη, διαβεβαιώνουμε τους πωλητές πως η πραγματοποίηση πωλήσεων μέσω της πλατφόρμας μας αποτελεί μία εύκολη και ασφαλή διαδικασία. Είτε είσαι περιστασιακός πωλητής, μικρή εταιρία ή μεγάλη επιχείρηση, η ομάδα εμπειρογνωμόνων μας διαθέτει τα εργαλεία ώστε να βελτιστοποιήσει την επιχειρηματική σου δραστηριότητα και να διευκολύνει τις πωλήσεις σου μέσω της πλατφόρμας, προσφέροντάς σου παράλληλα πολλά οφέλη, ορισμένα από τα οποία είναι μοναδικά για την ελληνική αγορά. Επίσης, χρησιμοποιούμε προηγμένη τεχνολογία, διαθέτουμε μια ικανή και αφοσιωμένη ομάδα, ενώ παράλληλα έχουμε υιοθετήσει προορατικές πολιτικές προκειμένου να παρέχουμε ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Τέλος, με την εφαρμογή της eBay, ο πωλητής έχει τη δυνατότητα να πουλάει τα προϊόντα του απευθείας από το κινητό του τηλέφωνο, εύκολα και γρήγορα, καθιστώντας την διαδικασία της καταχώρησης των προϊόντων ακόμα πιο απλή.

Ποια η γνώμη σας γενικότερα για το ελληνικό εμπόριο και την επιχειρηματικότητα στην χώρα μας, στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού; Μετά από μια δεκαετή οικονομική κρίση αλλά και την τρέχουσα πανδημία, προσφέρονται ευκαιρίες;

Κατά τη γνώμη μου, είμαστε όλοι καταναλωτές μίας παγκόσμιας αγοράς και όλες οι αγορές του κόσμου έχουν τις ίδιες ευκαιρίες. Το ερώτημα είναι εάν μία αγορά έχει τη νοοτροπία και την δέσμευση να την αξιοποιήσει στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Η ελληνική αγορά δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τόσο η οικονομική κρίση όσο και η πρόσφατη πανδημία έχουν επηρεάσει τη χώρα σε πολλά επίπεδα. Ωστόσο, οι προβλέψεις για το μέλλον είναι αισιόδοξες, καθώς η Ελλάδα διαθέτει πολλά προνόμια και ευκαιρίες να αξιοποιήσει.

Πρόσφατα, η Ελλάδα σημείωσε σημαντική άνοδο στη χρήση νέων τεχνολογιών. Η κρίση του COVID φαίνεται να ενισχύει αυτή την τάση, δημιουργώντας σημαντικές ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις να συμμετάσχουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο και να επενδύσουν περισσότερο στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.

eBayIlyaKretov2.jpg?mtime=20200809151008#asset:202420

Εστιάζοντας στις επιπτώσεις από τον κορωνοϊό, πώς επηρεάστηκε η λειτουργία της eBay; Ποια η στρατηγική της για την αντιμετώπιση των πιθανών συνεπειών; Υπήρξαν αλλαγές στον σχεδιασμό λόγω της πανδημίας;

Η βασική μας μέριμνα, από την έναρξη της κρίσης του κορωνοϊού, ήταν η προστασία και η υποστήριξη των πωλητών μέσα από διαφορετικά επίπεδα.

Στο πλαίσιο αυτό, προσφέραμε στους Έλληνες πωλητές/επιχειρηματίες μία σειρά προνομίων, όπως:

  • Αναστολή καταβολής αμοιβής: οι συνδρομητές της πλατφόρμας μας είχαν τη δυνατότητα 30 ημερών πίστωσης για την καταβολή της αμοιβής τους.
  • Προστασία αξιολόγησης πωλητών: Κατά τη διάρκεια του «πρώτου κύματος» της πανδημίας του κορωνοϊού, προχωρήσαμε σε ένα μέτρο προκειμένου να διασφαλίσουμε πως η θέση που έχουν λάβει οι πωλητές μας, από τις αξιολογήσεις των αγοραστών, δεν θα υποβαθμιστεί από καθυστερημένες παραδόσεις ή ακυρώσεις παραγγελιών. Με αυτό τον τρόπο, βοηθήσαμε τους πωλητές μας να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειες τους, καθώς ο δείκτης βαθμολογίας και απόδοσης έχει άμεσο αντίκτυπο στις πωλήσεις. Επίσης, σε περίπτωση αύξησης της απόδοσης μιας εταιρίας/πωλητή, εντός αυτής της περιόδου, ο πωλητής θα λάβει την αντίστοιχη αναβάθμιση, όπως αναμενόταν.

Έχουμε απόλυτη κατανόηση πως την κρίσιμη αυτή περίοδο, είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να μπορούν να ρυθμίζουν γρήγορα και αποτελεσματικά τη δραστηριότητά τους στην eBay, ώστε να διευκολύνεται η συνέχιση της δραστηριότητας τους. Για το λόγο αυτό, έχουμε λανσάρει ένα νέο πρόγραμμα, το “Always Open” που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να «στήσουν» και να «τρέξουν» γρήγορα το διαδικτυακό τους κατάστημα, απολαμβάνοντας παράλληλα σημαντικά προνόμια και την υποστήριξη που χρειάζονται. Για παράδειγμα, μέσα από το πρόγραμμα Always Open, οι επωφελούμενες επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να λάβουν δωρεάν εκπαίδευση και ένα εξειδικευμένο σύστημα υποστήριξης από ειδικούς αναπτυξιακούς συμβούλους της eBay, εκτεταμένη πίστωση για τις πωλήσεις τους, καθώς και σημαντική έκπτωση στο τέλος πληρωμής. Παράλληλα, το πρόγραμμα προσφέρει καθοδήγηση στις επωφελούμενες επιχειρήσεις αναφορικά με το πως να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους στην eBay, παρά τις ποικίλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Προς το κλείσιμο, είναι η Ελλάδα μια αγορά που θα «έβλεπε» η eBay για περαιτέρω ενέργειες και επενδύσεις; Κατά την γνώμη σας, υπάρχει φιλοεπενδυτικό περιβάλλον στην χώρα μας, για εταιρείες του μεγέθους της eBay;

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η Ελλάδα αποτελεί μια πολύ σημαντική αγορά για εμάς, με μεγάλες δυνατότητες και προοπτικές. Όπως ανέφερα και προηγουμένως, είναι μέλος του δικτύου χωρών HiPo (High Potential Global Emerging Markets) της εσωτερικής δομής του eBay και αυτό σημαίνει πολλά για εμάς.

Στο πλαίσιο αυτό, το μεγάλο λανσάρισμα του προγράμματος Export Revival, που πραγματοποιήσαμε τον Φεβρουάριο του 2020, στην Αθήνα, με τη συμμετοχή 60 νέων επιχειρήσεων αποτελεί άλλο ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Μέσω του προγράμματος Export Revival, οι επωφελούμενες επιχειρήσεις είχαν την ευκαιρία να μάθουν βήμα-προς-βήμα πως να διευρύνουν τη δραστηριότητά τους και να διαχειριστούν τα διαδικτυακά τους καταστήματα, προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες απ’ όλο τον κόσμο. Παράλληλα, κατά την περίοδο του COVID, πραγματοποιήσαμε το πρόγραμμα «Always Open», όπου σχεδιάστηκε βάσει των ελληνικών αναγκών για να προσφέρει μοναδικά οφέλη στους πωλητές. Αξίζει να σημειωθεί πως αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε το εν λόγω πρόγραμμα μόνο σε τρεις χώρες: στην Ελλάδα, το Ισραήλ και τη Ρωσία – γεγονός που αποδεικνύει για ακόμη μια φορά την πίστη μας στην ελληνική αγορά.

Τέλος, ενδεικτικό της εμπιστοσύνης μας στη δυναμική των μικρών και μεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων είναι το σχέδιο που ανακοινώσαμε πριν δύο μήνες και περιλαμβάνει την επένδυση έως και ενός εκατομμυρίου ευρώ στην ελληνική αγορά μέσω ενός προγράμματος με μοναδικά προνόμια, ειδικά σχεδιασμένο για τις ανάγκες της χώρας.

Κλείνοντας, θα ήθελα την γνώμη σας για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ποιο θα είναι το μέλλον του και από ποιες καινοτομίες θα επηρεαστεί περισσότερο η ανάπτυξη του; Τι μπορούμε να περιμένουμε;

Πιστεύω πως είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε προβλέψεις. Παίρνοντας την Κίνα ως παράδειγμα, με τους πολίτες να επιστρέφουν στις δουλειές τους, μπορούμε να κάνουμε μία εκτίμηση πως έως ότου ανακαλυφθεί και διατεθεί το εμβόλιο, χρειάζεται να συνηθίσουμε αυτή τη «νέα κανονικότητα». Σε ορισμένες αγορές ανά τον κόσμο, έχει ήδη ξεκινήσει ένα «δεύτερο κύμα» έξαρσης της πανδημίας του κορωνοϊού, ενώ διανύουμε ακόμη την καλοκαιρινή περίοδο – αν και πολύ διαφορετική απ’ όλες τις προηγούμενες. Στο πλαίσιο αυτό, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το επόμενο διάστημα και πως θα εξελιχθεί η κρίση αυτή στο μέλλον, αλλά ελπίζω για το καλύτερο και προσπαθώ να παραμείνω αισιόδοξος.

Εκτιμώ πως θα υπάρξει πολύ μεγάλο άλμα σε όλους τους τομείς που σχετίζονται με τις διαδικτυακές υπηρεσίες. Η εξέλιξη αυτή έρχεται να συμπληρώσει τις ήδη μεγάλες τεχνολογικές και ψηφιακές μεταβολές που συμβαίνουν. Από το πιο απλό, όπως η διαδικτυακή εκπαίδευση, όπου σε πολλές χώρες δεν κατάφερε να υλοποιηθεί έως νέες εφαρμογές που σχετίζονται με το νέο περιβάλλον, στο οποίο ζούμε.

Τέλος, τόσο η καθημερινότητα όσο και η εργασιακή μας ρουτίνα έχουν αλλάξει σημαντικά. Η κοινωνική αποστασιοποίηση αναμένεται να διαρκέσει, και επομένως οι λύσεις και οι προτάσεις για την κάλυψη αυτού του κενού θα αυξηθούν.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr