NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Πόσο ενδιαφέρει το προϊόν μου τον καταναλωτή;

Πόσο ενδιαφέρει το προϊόν μου τον καταναλωτή;
Sponsored by:
Πόσο ενδιαφέρει το προϊόν μου τον καταναλωτή;

Τα κύρια χαρακτηριστικά ενός προϊόντος ή υπηρεσίας και ο τρόπος που αυτό τοποθετείται στην αγορά, περιγράφονται με τον όρο “marketing mix” και αποτελούν μια απαραίτητη διαδικασία για την επιτυχία!

Το κυρίαρχο μέλημα κάθε επιχείρησης, είναι ο βαθμός ικανοποίησης των καταναλωτών από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Είναι ευνόητο ότι αυτή η ανταπόκριση των καταναλωτών, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος (όπως η τιμή, η εμφάνιση, η ποιότητα) που θα καθορίσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή και τελικά την επιτυχία ή την αποτυχία ενός προϊόντος στην αγορά.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία οι ειδικοί του marketing, τα περιγράφουν με τον όρο "marketing mix". Επομένως, ως μίγμα μάρκετινγκ -στα ελληνικά- ορίζουμε τα στοιχεία εκείνα τα οποία στην βέλτιστη μίξη τους θα δώσουν στο προϊόν μας την καλύτερη δυνατή διείσδυση και αποδοχή από το δυνητικό μας κοινό (target group).

Το μίγμα μάρκετινγκ είναι ένας από τους κυριότερους όρους ενός marketing plan και αποτελεί το τμήμα αυτό του σχεδίου, μέσω του οποίου επιδιώκουμε την επιθυμητή ανταπόκριση των καταναλωτών.

Οι ειδικοί του BusinessGrove, του φορέα συμβουλευτικών υπηρεσιών για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις , που προσφέρει μεταξύ άλλων και ολοκληρωμένες υπηρεσίες marketing, έχουν συμπυκνώσει στις παρακάτω παραγράφους τα βασικά στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ που είναι απαραίτητα για την επιτυχία ενός προϊόντος.

Τί είναι το marketing mix ή μίγμα μάρκετινγκ;

Ήδη από τη δεκαετία τoυ 1960, είχαν προσδιοριστεί τα 4 βασικά χαρακτηριστικά (4P) του μίγματος: Το Προϊόν (Product), η Προώθηση (Promotion), η Τιμή (Price) και η Διανομή (Place). Αργότερα, όσο εξελίσσονταν οι απαιτήσεις του καταναλωτή, προστέθηκαν και άλλα Ρ στο μίγμα.

Τα 7P του marketing mix

Οι ειδικοί του BusinessGrove σας παραθέτουν τα στοιχεία που μπορούν να διαμορφώσουν το ιδανικό μίγμα μάρκετινγκ για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, δίνοντάς του την αναγκαία ώθηση για μια πετυχημένη πορεία στην αγορά.

  • Προϊόν (product): Οι καταναλωτές αγοράζουν κυρίως οφέλη και όχι προϊόντα. Εστιάζοντας στο πώς σκέφτονται και πώς χρησιμοποιούν τα προϊόντα οι πελάτες μας, μπορούμε να τα σχεδιάσουμε πιο αποτελεσματικά. Λαμβάνουμε πάντα υπ’ όψη στοιχεία λειτουργικότητας, εφαρμογής, εμφάνισης, ποιότητας, διάρκειας κ.λπ. στον προβλεπόμενο κύκλο ζωής ενός προϊόντος.
  • Προώθηση (promotion): Η προώθηση θα πρέπει να εστιάζει στις ανάγκες του πελάτη, όχι στις δικές μας. Στόχος της είναι να πείθει τους πελάτες να αγοράζουν αυτά που προσφέρουμε, γιατί καλύπτουν τις ανάγκες τους. Επιπροσθέτως, μια καλή προσφορά δείχνει ότι κατανοούμε τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Το τί αγαπούν οι πελάτες στα προϊόντα μας, τί τους παρακινεί να τα αγοράσουν οι ίδιοι ή να ενθαρρύνουν και άλλους να δοκιμάσουν, αποτελούν βασικά κριτήρια στο σχεδιασμό μιας προωθητικής ενέργειας.
  • Τιμή (price): Η τιμή αντικατοπτρίζει το αντίτιμο που πρέπει να καταβάλλει ο πελάτης για να αποκτήσει το προϊόν μας. Τον καθορισμό της επηρεάζουν παράγοντες όπως ο ανταγωνισμός, το μερίδιο αγοράς, η ταυτότητα του προϊόντος, το κόστος πρώτων υλών, μα κυρίως η "αξία" που έχει αποκτήσει το προϊόν στην αντίληψη του πελάτη.
  • Σημείο πώλησης (place): Πρόκειται για το φυσικό ή εικονικό (virtual) σημείο από το οποίο ένα προϊόν μπορεί να αγοραστεί από τον καταναλωτή. Το σημείο πώλησης μπορεί να αναδείξει ή να υποβαθμίσει ένα νέο ή και ένα ήδη γνωστό προϊόν. Η σωστή επιλογή του σημείου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διαφοροποιήσει το προϊόν μας από τον ανταγωνισμό.
  • Οι άνθρωποι (people): Πίσω από καθετί σπουδαίο, υπάρχουν οι άνθρωποι. Αυτοί που συνέλαβαν και ανέπτυξαν την ιδέα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες, αυτοί που τα έβαλαν στην αγορά και αυτοί που συνεχίζουν να διαχειρίζονται το brand name. Εκτός από όσους εργάζονται για την επιτυχία του προϊόντος μας, υπάρχουν και οι πελάτες, που κρίνουν τελικά το βαθμό της επιτυχίας μας.
  • Το πάθος (passion): Tο πάθος είναι αυτό που κάνει τη διαφορά μεταξύ ενός «κοινού» προϊόντος και ενός premium brand και σχετίζεται με το μέγεθος της επιθυμίας του καταναλωτή για το προϊόν, στο οποίο οι δημιουργοί του έχουν συγκεντρώσει τα χαρακτηριστικά που το κάνουν μοναδικό. Χωρίς πάθος, η σχέση δημιουργού και πελατών αποτυγχάνει και ο οργανισμός σας εξαφανίζεται. Το πάθος τροφοδοτεί την προσπάθεια συνεχούς βελτίωσης της σχέσης πελάτη – προϊόντος και είναι ένα θεμελιώδες χαρακτηριστικό που πρέπει να υπάρχει σε όλα όσα λέτε και κάνετε σήμερα, αύριο και για πάντα.
  • Διαδικασίες (Processes): Πρόκειται για τα βήματα που απαιτούνται για φτάσει το προϊόν ή η υπηρεσία στον πελάτη. Εδώ η επιτυχία εξαρτάται από τον άρτιο σχεδιασμό των διαδικασιών που αποτελούν τη λειτουργία της επιχείρησης, τον καθορισμό ρόλων και την ανάθεση καθηκόντων -με την μέγιστη σαφήνεια- στους εμπλεκόμενους. Οι σαφείς και ξεκάθαρες διαδικασίες διασφαλίζουν τη σωστή και επιτυχή εκτέλεσή τους.

Μπορεί τα παραπάνω να ακούγονται πολύπλοκα, κυρίως για μια μικρομεσαία επιχείρηση. Όμως, είναι απαραίτητα στο σύνθετο και ανταγωνιστικό περιβάλλον που λειτουργούν σήμερα οι επιχειρήσεις. Γιατί, αν θέλουμε μια επιτυχημένη «συνταγή», χρειαζόμαστε τα καλύτερα συστατικά στην κατάλληλη ποσότητα και με σαφείς διαδικασίες μίξης.

Είναι λοιπόν απαραίτητο να γίνουμε «chef» στο μάρκετινγκ για να εξασφαλίσουμε την επιτυχία της επιχείρησής μας; Όχι βέβαια!

Στο BusinessGrove θα βρείτε ανθρώπους που διαθέτουν την τεχνογνωσία και την πείρα να σας βοηθήσουν και να σας καθοδηγήσουν με ασφάλεια στην επιτυχία.

Απευθυνθείτε σήμερα στους ειδικούς μας, για να μάθετε πώς μπορεί να εφαρμοστεί μια τέτοια μεθοδολογία και στην δική σας επιχείρηση.

Γιατί στο BusinessGrove γνωρίζουμε τη συνταγή της επιτυχίας!

  • Βασ. Σοφίας 12, 10643 Αθήνα
  • Τηλ.: 210 72 20 150-151
  • Email: info@businessgrove.gr
  • www.businessgrove.gr


Sponsored by:
Πόσο ενδιαφέρει το προϊόν μου τον καταναλωτή;

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr