NEWSFLASH...
Coaching & Training | Personal Coaching
ανάγνωση

​Μείνε υγιής, μείνε παραγωγικός, σε 3 βήματα

​Μείνε υγιής, μείνε παραγωγικός, σε 3 βήματα

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνετε όταν ξυπνάτε; Σκέφτεστε να βουρτσίσετε τα δόντια σας, να σερβίρετε λίγο καφέ, να πλύνετε το πρόσωπό σας. Νερό πίνετε;

Μόλις κοιταχτήκατε στον καθρέφτη και είμαι σίγουρος ότι αναζητάτε λίγη παραπάνω ζωντάνια, λίγη παραπάνω ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας και λίγη παραπάνω αποδοτικότητα στην εργασία σας. Ας δούμε σε 3 απλά βήματα πώς θα τα πετύχουμε:

Βήμα 1 - Ενυδάτωση

Είμαστε περίπου 72% νερό. Πόσο συχνά όμως το ανανεώνουμε; Και ναι, το νερό κάνει πολλά περισσότερα από το να μας ξεδιψάει. Ως μέσο αποτοξίνωσης εξασφαλίζει την απομάκρυνση ξένων εισβολών και μας προστατεύει από λοιμώξεις, ενώ παράλληλα συμβάλλει στη μεταφορά οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών στα διάφορα συστήματα του οργανισμού. Από την άλλη, έλλειψη νερού μπορεί να προκαλέσει από πονοκεφάλους και μυϊκές εντάσεις μέχρι άγχος και να επηρεάσει ακόμη και τη διάθεση και κατ’ επέκταση την παραγωγικότητά μας. Ως εκ τούτου, καλούμαστε να παραμένουμε ενυδατωμένοι καθόλη τη διάρκεια της ημέρας. Οι καλύτεροι τρόποι ενυδάτωσης εκτός από το νερό είναι οι χυμοί, τα φρούτα, τα λαχανικά αλλά και τα σκευάσματα με ηλεκτρολύτες.

TIP. Σε περίπτωση που καταναλώνετε πολλούς καφέδες να θυμάστε ότι ο καφές έχει διουρητική δράση λόγω της καφεΐνης που περιέχει. Μια ωραία ιδέα λοιπόν είναι για κάθε ποτήρι καφέ να συμπληρώνουμε ένα ποτήρι νερό.

Βήμα 2 - Αερισμός χώρου

Είμαστε περίπου για 19,2 ώρες κάθε μέρα σε εσωτερικούς χώρους. Πόσο συχνά όμως τους αερίζουμε; Είναι κάτι τόσο αυτονόητο που όμως το λησμονούμε. Το σώμα μας λαχταρά οξυγόνο για να αναπνεύσει. Το ίδιο και τα λευκά αιμοσφαίρια για να καταφέρουν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά ενάντια στα μικρόβια. Το ίδιο και το μυαλό μας, αφού το οξυγόνο βελτιώνει τη μνήμη και τη συγκέντρωση και οξύνει την ευρηματικότητά μας. Όσο εκτιθέμεθα σε φρέσκο αέρα, τόσο δυναμώνουμε το ανοσοποιητικό μας και εκτοξεύουμε την επαγγελματική μας απόδοση. Τι να κάνουμε λοιπόν για να τα καταφέρουμε όλα αυτά; Πιο συχνά διαλείμματα με ανοιχτά τα παράθυρα. Εύκολο! Οι κλειστοί χώροι δεν είναι μόνο εστία μικροβίων που απειλούν να μας “επισκεφτούν”, αλλά συγκεντρώνουν και υγρασία και αυξημένα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα. Και αυτό είναι κάτι που επιδρά επιβαρυντικά τόσο στην αναπνευστική όσο και στη νοητική λειτουργία. Δεν νομίζω να θέλει κανείς να το αφήσουμε να συμβεί. Ως εκ τούτου, ανανεώνοντας συχνά τον αέρα διαμορφώνουμε ένα περιβάλλον που θα μας χορηγεί ενέσεις αναζωογόνησης και εργασιακής παρακίνησης.

TIP. Χρήσιμο είναι επίσης να μένει μισάνοιχτο το παράθυρο ακόμη και κατά τη διάρκεια του ύπνου, αφού τότε είναι που φυσιολογικά μέσω της αναπνοής παράγουμε διοξείδιο του άνθρακα.

Βήμα 3 - Συμπληρώματα διατροφής

Είμαστε αυτό που τρώμε. Πόσο συχνά όμως τρώμε σωστά; Αν και η διατροφή γνωρίζουμε ότι αναμφίβολα είναι κομβικής σημασία για την υγεία και την παραγωγικότητά μας, οι απαιτητικές καταστάσεις που βιώνουμε κάθε μέρα και το έντονο στρες:

  1. Δεν μας επιτρέπουν να αφιερώσουμε τον απαιτούμενο χρόνο σε ένα πλήρες και ποιοτικό γεύμα.
  2. Μας ωθούν λίγο πολύ να αναζητήσουμε επιπλέον βοήθεια για να ανταποκριθούμε.

Σίγουρα λοιπόν έχουμε διαβάσει για διάφορα ματζούνια και βιταμίνες που υπόσχονται να μας κρατήσουν για πάντα άτρωτους. Στην πραγματικότητα, η αλήθεια είναι κάπως πιο απλή. Το ΝΟ1 που χρειάζεται να έχουμε αν θέλουμε να διατηρούμε ένας υγιές ανοσοποιητικό σύστημα είναι ένα ισορροπημένο μικροβίωμα εντέρου. Δηλαδή, μια ισορροπία μεταξύ καλών και κακών βακτηρίων που ζουν εκεί. Πρακτικά είμαστε περισσότερο βακτήρια παρά άνθρωποι και σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες μελέτες το 70% του ανοσοποιητικού κατοικεί στο έντερο. Ας το φροντίσουμε λοιπόν με ποιοτικά συμπληρώματα διατροφής με προβιοτικά.

TIP. Για ολοκληρωμένη υποστήριξη του ανοσοποιητικού και εν γένει του οργανισμού μας, σε όλα τα επίπεδα, εξαιρετική επιλογή αποτελεί και η βιταμίνη D. Να σημειωθεί ότι πλέον περιλαμβάνεται στον κατάλογο των βασικών φαρμάκων που απαιτούνται για να θεωρηθεί ασφαλές και αποτελεσματικό ένα σύστημα υγείας σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.

Μήπως η απάντηση που όλοι ψάχνουμε να μην είναι τελικά άλλο ένα κυνήγι θησαυρού αλλά να βρίσκεται απλά μπροστά μας; Ενυδατώσου, εισέπνευσε, θρέψου σωστά και... μείνε υγιής μείνε παραγωγικός.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr