NEWSFLASH...
Καινοτομία & Τεχνολογία
ανάγνωση

TechReport: Καθώς ψάχνουμε για παιχνιδοκονσόλες, η Apple «ψάχνεται» για αυτοκίνητο

TechReport: Καθώς ψάχνουμε για παιχνιδοκονσόλες, η Apple «ψάχνεται» για αυτοκίνητο

Στο TechReport αυτής της εβδομάδας, βλέπουμε την Apple να προσπαθεί να κολλήσει το δαγκωμένο μήλο πάνω στο καπό αυτοκινήτων, εκφράζουμε ερωτήματα για την διαφοροποίηση που φαίνεται πως προσπαθεί να κάνει το Zoom και «τα βάζουμε» με την αγορά των παιχνιδοκονσόλων, που εν μέσω Χριστουγέννων και εορταστικών αγορών δεν μπορεί να ικανοποιήσει το κοινό που (μάλλον) φωνάζει «πάρτε τα λεφτά μου».

Η περασμένη εβδομάδα έφερε στο τεχνολογικό επίκεντρο τα αυτοκίνητα. Και αυτό, όχι γιατί ξεχωρίζουμε κάποια εξέλιξη από τα αυτοοδηγούμενα (που μάλλον δεν θα ήταν και στις άμεσες θεματικές που ενδιαφέρουν το TechReport), αλλά γιατί η Apple, η εταιρεία με σήμα το δαγκωμένο μήλο που έχει καταφέρει να εξελίξει τα προϊόντα της σε «status symbols», φαίνεται πως συνεχίζει την ανάπτυξη του δικού της οχήματος.

Έτσι, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η εταιρεία ετοιμάζει το δικό της αυτοοδηγούμενο, που θα χρησιμοποιεί και μια καινούργια τεχνολογία γύρω από τις μπαταρίες. Σχετικές φήμες κάνουν συχνά-πυκνά την εμφάνιση τους και είναι σίγουρο πως ένα όχημα με την υπογραφή της εταιρείας από το Cupertino θα μπορούσε να αλλάξει (περαιτέρω) τα δεδομένα. Άλλωστε, ο χώρος των αυτοοδηγούμενων ενδιαφέρει πολλούς τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως την Google.

Και αυτή η διαρροή έφερε και μια αναφορά από τον Elon Musk (τον επικεφαλής των Tesla και SpaceX) στο Twitter. Σε άλλο ένα από εκείνα τα τεχνολογικά «what if» που θα έχουμε να συζητάμε στο μέλλον (και που συνήθως εμπλέκουν τις Google, Facebook, Microsoft και άλλους κολοσσούς της τεχνολογίας και του διαδικτύου), ο Musk είπε πως κάποτε θέλησε να πουλήσει την Tesla στην Apple. Αλλά, ο Διευθύνων Σύμβουλος της τελευταίας, Tim Cook, δεν ενδιαφέρθηκε να συναντηθεί μαζί του.

Αφήνοντας την αγορά των αυτοοδηγούμενων και περνώντας σε μια άλλη που αποτελεί trend, εκείνη των τηλεδιασκέψεων, η Zoom φαίνεται έτοιμη να εμπλουτίσει τις υπηρεσίες που προσφέρει, δίνοντας ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και ημερολόγιο. Καθώς η πανδημία (ευελπιστούμε) πως θα αρχίσει να υποχωρεί μέσα στο 2021, μειώνοντας την ανάγκη για τηλεδιασκέψεις, η γνωστή πλατφόρμα, που ήταν από τους κερδισμένους του καταστροφικού 2020, φαίνεται πως θα προσπαθήσει να διαφοροποιήσει τις υπηρεσίες της μέσα στην επόμενη χρονιά.

Αν και στην παρούσα στήλη δεν αρέσει να κάνει τεχνολογικές προβλέψεις (πολλοί προσπάθησαν, πολλοί απέτυχαν), είναι βέβαιο πως εκείνο που χρειάζεται αυτή τη στιγμή η Zoom είναι να προσπαθήσει να φτιάξει άλλο ένα Gmail ή άλλο ένα Google Calendar; Όσο εμπλουτισμένες και εάν είναι οι δικές τις παροχές, είναι βέβαιη πως αυτό που λείπει αυτή τη στιγμή και που θα την καταφέρει να διαφοροποιηθεί είναι κάτι που ήδη παρέχεται από τόσους πολλούς; Έχουμε, πραγματικά, ανάγκη από ένα Zoom Mail;

Προσπαθώντας και εμείς να διαφοροποιήσουμε τη θεματολογία μας και να «πιαστούμε» από μικρές αφορμές που δίνουν την ευκαιρία παρακολούθησης ολόκληρης της αγοράς, στεκόμαστε στην KFC που (σχεδόν) κάνει πλάκα φτιάχνοντας έναν υπολογιστή - κονσόλα που κρατάει ζεστό το φαγητό. Αυτό δεν μας πολυενδιαφέρει αυτή τη στιγμή, όσο κι αν μας αρέσει το κοτόπουλο. Εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι η διαθεσιμότητα του «ανταγωνισμού» της KFC, κυρίως των νέων game consoles που έφτασαν (;) στα καταστήματα από τις Sony και Microsoft.

Και βάζουμε ερωτηματικό στο «έφτασαν» καθώς, ψάχνοντας σε γνωστή μηχανή αναζήτησης προϊόντων την ώρα που γράφουμε αυτές τις γραμμές (λίγο μετά τα Χριστούγεννα), ούτε το Playstation 5 αλλά ούτε και το Xbox Series X είναι ευρέως διαθέσιμα (το πρώτο καθόλου, το δεύτερο σε 1-2 καταστήματα, σε ανυπόφορα «τσιμπημένη» τιμή). Η συγκεκριμένη κατάσταση είναι σχετικά απογοητευτική για την αγορά των παιχνιδοκονσόλων που θέλει να (παρα)μείνει ανταγωνιστική.

Ναι, Sony και Microsoft παρουσίασαν ενδιαφέρουσες κονσόλες. Ναι, υπήρξε το πρόβλημα με την πανδημία, που έφερε τα πάνω - κάτω στην αγορά και στα logistics. Ναι, υπήρξαν προβλήματα και με άλλα νέα τεχνολογικά προϊόντα (βλ. κάρτες γραφικών από Nvidia και AMD). Αλλά, μια κονσόλα δεν παύει να αποτελεί μια «επένδυση» για τα επόμενα χρόνια, μια συσκευή που σε προσκαλεί στο οικοσύστημα της για να παίξεις τα παιχνίδια που φιλοξενεί. Μια «επένδυση» που μπορεί εύκολα να γίνει την περίοδο των Χριστουγέννων. Και που αυτή τη στιγμή δεν μπορεί. Όσο κι αν φωνάζεις «πάρε τα λεφτά μου», δεν θα πάρεις τίποτα, τουλάχιστον όχι άμεσα.

Βέβαια, υπάρχει κάποιος που μπορεί να βγει ακόμη πιο κερδισμένος από αυτήν την εξέλιξη: η αγορά του PC gaming. Μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά, με πληθώρα video games και ηλεκτρονικών καταστημάτων (όπως Steam, Epic, GOG, Uplay και Origin) να «μάχονται» μεταξύ τους για την καλύτερα προσφορά. Σε μια «πλατφόρμα», εκείνη του PC, που δεν θα σου ζητήσει συνδρομή για να παίξεις online, ούτε θα σε «κλειδώσει» σε ένα κλειστό μαύρο κουτί που δεν μπορείς να αναβαθμίσεις και να «πειράξεις».

Και κλείνουμε μπαίνοντας εντός συνόρων (χωρίς Playstation ή Xbox στα χέρια), καθώς μάθαμε πως η Ελλάδα είναι η δεύτερη ακριβότερη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσον αφορά σε θέματα επικοινωνιών (κάτι που συμπεριλαμβάνει κόστη για εξοπλισμό τηλεφώνου και φαξ, παροχή πρόσβασης στο Διαδίκτυο, ταχυδρομείο, ενσύρματο τηλέφωνο, ασύρματο τηλέφωνο, ομαδοποιημένες τηλεπικοινωνίες και άλλες υπηρεσίες μετάδοσης πληροφοριών). Στην κορυφή της λίστας το Βέλγιο, φθηνότερη χώρα η Ρουμανία.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr