NEWSFLASH...
Τροχιοδείκτης
ανάγνωση

Tα αρνητικά και θετικά του ψηφιακού μετασχηματισμού στην κρίση

Tα αρνητικά και θετικά του ψηφιακού μετασχηματισμού στην κρίση

Όσα μας έμαθε η πανδημία σχετικά με την χρήση των τεχνολογιών για την προώθηση των πωλήσεων.

Η πανδημία αποτέλεσε τον μεγαλύτερο και ισχυρότερο τεχνολογικό «επιταχυντή» για την ελληνική (και όχι μόνο) οικονομία. Εφαρμογές που θα χρειάζονταν υπό φυσιολογικές συνθήκες πάνω από 2 - 3 χρόνια για να εισέλθουν διστακτικά στην ελληνική επιχειρηματικότητα εισήλθαν άμεσα και, μάλλον, αποτελεσματικά.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις εάν δεν είχαν προχωρήσει τα προηγούμενα χρόνια στη δημιουργία e-shops κλήθηκαν μέσα σε μερικούς μήνες το 2020 να τα δημιουργήσουν. Υπολογίζεται ότι πάνω από 1,2 δισ. ευρώ ξοδεύτηκαν στην Ελλάδα για την εισαγωγή ή την διεύρυνση των τεχνολογικών εφαρμογών πωλήσεων από ατομικές και οικογενειακές επιχειρήσεις μέχρι πολύ μεγάλους τραπεζικούς και επιχειρηματικούς ομίλους κατά τους τελευταίους 10 μήνες. Η οριζοντιοποίηση των εργασιών σε όλους τους κλάδους επιβάλλει σε κάθε επιχείρηση που θέλει να έχει παρουσία στο μελλοντικό “επιχειρείν” να δημιουργήσει ένα νέο ψηφιακό πρόσωπο.

Οι πωλήσεις (σε όλους τους κλάδους) εάν δεν είχε εφαρμοστεί ο άμεσος ψηφιακός μετασχηματισμός θα ήταν σε επίπεδα 80% - 90% μειωμένα σε σχέση μ' αυτές του 2019 και του 2018. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων που εδρεύουν στην Ελλάδα βοήθησε ώστε η μέση μείωση πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο να μην ξεπεράσει το 30% σε σχέση με τις πωλήσεις 2019, έχοντας 2 μεγάλα lockdowns. Επί της ουσίας, το ηλεκτρονικό επιχειρείν κράτησε τις επιχειρήσεις και τις ελπίδες ανάκαμψης μέσα στο 2021 ζωντανές.

Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς βάσει στατιστικών από μεγάλα αμερικανικά και ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, μία μικρή επιχείρηση (μέχρι 10 άτομα προσωπικό) που καταγράφει μείωση πωλήσεων άνω του 70% σε μία χρήση είτε κατευθύνεται προς «λουκέτο» είτε θα χρειαστεί μεγάλη ρευστότητα και προσπάθεια τις επόμενες 2 - 3 χρήσεις για να επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα.

Αντίστοιχα, μεγαλύτερες επιχειρήσεις (άνω των 100 ατόμων) με μείωση πωλήσεων άνω του 70% θα χρειαστούν μεγάλες περικοπές λειτουργικού κόστους (απολύσεις και downsizing) και πρόσθετες χρηματοδοτήσεις προκειμένου να καταφέρουν να επιστρέψουν σε 2 - 3 χρόνια στα προ κρίσης επίπεδα. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων βοήθησε να αποφευχθούν οι καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και οι επιχειρήσεις να προχωρήσουν άμεσα στο επόμενο βήμα της ανόρθωσης.

Συγχρονίστε συστήματα παραγγελιών και logistics

Στα όποια αρνητικά μπορούμε να εντοπίσουμε, θα επιλέξουμε την ασυμφωνία του ηλεκτρονικού εμπορίου και των παραγγελιών με τον τομέα των logistics και των διανομών. Όλοι είδαμε τους προηγούμενους μήνες, οι εταιρείες να δέχονται χιλιάδες παραγγελίες και να μην μπορούν ούτε να τις μεταβιβάσουν στους διανομείς (outsourcing) ούτε οι διανομείς έγκαιρα στους πελάτες. Εταιρείες που είχαν δικά τους συστήματα logistics και διανομής, κατάφεραν να είναι συνεπείς στις διανομές τους (μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα 4 - 5 εργάσιμων ημερών).

Μελέτες δείχνουν ότι οι δυσαρεστημένοι πελάτες από την αργοπορία εξυπηρέτησης, φεύγουν και δύσκολα επιστρέφουν. Επίσης λανθασμένες παραγγελίες (ανθρώπινα λάθη) ή μη ενημέρωσης του συστήματος logistics (π.χ. παραγγελίες σε είδη που έχουν εξαντληθεί) δημιουργούν δυσαρέσκεια στους πελάτες.

Οι επιχειρήσεις οφείλουν να γνωρίζουν ότι όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός επιτάχυνε την εξυπηρέτηση του κοινού και την διεύρυνσή του, έτσι μία κακή χρήση της τεχνολογίας θα οδηγήσει στην απώλεια της ψηφιακής πελατείας τους αλλά και στην απώλεια της παλαιάς πελατείας που θα έχει δυσαρεστηθεί από την εγκατάλειψή της.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr