NEWSFLASH...
Coaching & Training | Personal Coaching
ανάγνωση

Γιατί η γενιά X αγχώνεται περισσότερο από άλλες στη δουλειά

Γιατί η γενιά X αγχώνεται περισσότερο από άλλες στη δουλειά
15_01_2021

Powered by:
Thrive Greece Ζήσε καλύτερα. Δούλεψε πιο έξυπνα.
epixeiro icon Coaching & Training, Personal Coaching, Food for Thought

Yπάρχουν πολλοί παράγοντες που καθορίζουν τα επίπεδα άγχους μας στη δουλειά, συμπεριλαμβανομένων των απαιτήσεων, τη φύση της δουλειάς μας, το τι μας συμβαίνει στη προσωπική μας ζωής και του τι κάνουμε τελικά για να παραμείνουμε ήρεμοι.

Πρόσφατα, μια έρευνα από το LinkedIn Learning κατέστησε σαφές ότι η γενιά X είναι εκείνη που έχει το περισσότερο άγχος στον εργασιακό τομέα, και παράλληλα μπορεί να παίξει ένα σημαντικό ρόλο στον τρόπο διαχείρισης του άγχους. Μάλιστα, κατά γενική ομολογία, η γενιά Χ Θεωρείται η «Τυχερή Γενιά» καθώς γνώρισε μια εποχή μεγάλης οικονομικής άνθησης. Οι γονείς των ανθρώπων αυτών ήταν λιγότερο καταπιεστικοί, ενώ οι περισσότερες μητέρες τους είχαν βγει στην αγορά εργασίας. Στην εν λόγω γενιά ανήκουν όσοι είναι γεννημένοι μεταξύ 1965 – 1980.

Παρόλο που πλέον υπάρχουν 3 γενιές εργαζόμενων, οι millennials, η γενιά X και οι λεγόμενοι baby boomers, οι οποίες βιώνουν αρκετό στρες, η γενιά X έρχεται στη κορυφή της λίστας. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι η γενιά των baby boomers, πρόκειται για την πρώτη εξ’ ολοκλήρου μεταπολεμική γενιά. Είναι μια γενιά επαναστατική, η οποία αμφισβητεί το παραδοσιακό κατεστημένο και επιζητεί καινοτομίες και αλλαγές. Είναι η γενιά των Χίπηδων, του Μάη του 68’ του Πολυτεχνείου στην Ελλάδα αλλά και γενικότερα εκείνη που έζησε την κορύφωση του «Ψυχρού Πολέμου».

Αυτοπροσδιορίζεται ως ξεχωριστή σε σχέση με τις προηγούμενες και τις επόμενες γενιές, καθώς κατάφερε να ξεπεράσει τους προγόνους της και να δημιουργήσει μια νέα ισχυρή μεσαία τάξη, ενώ ακόμα και σήμερα κρατά στα χέρια της την κοινωνική, επιστημονική και καλλιτεχνική ζωή. Σε εκείνη, ανήκουν όσοι είναι γεννημένοι μεταξύ 1946 – 1964. Οι millennials, από την άλλη, είναι η γενιά που γεννήθηκε και μεγάλωσε μέσα σε μια τεχνολογική «έκρηξη». Από την τηλεόραση στο Ίντερνετ και από εκεί στα smartphones. Τα χαρακτηριστικά της ποικίλλουν ανά περιοχή, καθώς οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες έχουν πλέον διαμορφωθεί διαφορετικά από χώρα σε χώρα. Είναι όμως κοινό χαρακτηριστικό πως η ζωή τους έχει επηρεαστεί έντονα από τα social media. Στους millenials, ανήκουν όσοι είναι γεννημένοι μεταξύ 1981 – 1995 (ή 2000).

Τι λένε οι μελέτες

Στην μελέτη την οποία αναφέραμε παραπάνω, το 54% των ανθρώπων που βίωναν στρες στην δουλειά τους ανήκαν στην γενιά X, το 48% στους baby boomers, και το 46% στους millennials. Ωστόσο, αν σκεφτούμε πόσα έχουν κατά καιρούς γραφτεί για τους millennials και το στρες, από τα social media και τη σχέση που έχουν αναπτύξει με αυτά, μέχρι τη δυσκολία στο να αποκτήσουν ένα σπίτι, είναι πραγματικά ενδιαφέρον το ότι είναι τελευταίοι στην λίστα.

Σύμφωνα βέβαια με την έρευνα, που έγινε ανάμεσα σε 2.843 καθηγητές στο LinkedIn, αυτό έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με την σχέση τους την τεχνολογία.

Άτομα που ανήκουν στη γενιά Χ, αναφέρει η έρευνα, σκέφτονται περισσότερο το μέλλον τους στη δουλειά, συγκριτικά με άλλες γενιές.

Όπως αναφέρει ένα LinkedIn post που έγινε για τα αποτελέσματα της έρευνας, αυτό ενδέχεται να επηρεάζεται από το πόσο οι ρυθμοί και το αντικείμενο εργασίας αλλάζουν, ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι άτομα που ανήκουν στην συγκεκριμένη γενιά, έχουν περισσότερες ικανότητες από τους millennials, κι ας έχουν 20 ή και περισσότερα χρόνια μπροστά τους, για να βγουν στην σύνταξη, σε αντίθεση με τους baby boomers.

Για τους millennials, το στρες προέρχεται από την ανάγκη να βρουν τον σκοπό της ζωής τους, όπως και τις ευκαιρίες στο να μάθουν, να εξελιχθούν και να αποκτήσουν γνώσεις, σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές.

Η συγκεκριμένη έρευνα, μελέτησε και το κατά πόσο οι μεγαλύτεροι σε ηλικία βίωναν άγχος. Αν και δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη σχέση μεταξύ της ηλικίας και της θέσης που μπορεί να έχει κάποιος στη δουλειά του, είναι γεγονός ότι άνθρωποι με πιο υψηλές θέσεις, είχαν περισσότερη εμπειρία.

Αυτό βέβαια έχει να κάνει και με το στρες: Η έρευνα έδειξε ότι εκείνοι που ήταν διευθυντές σε μια εταιρία, ήταν κατά 61% πιο στρεσαρισμένοι από τους υπόλοιπους, και εκείνοι που ήταν managers ήταν στρεσαρισμένοι κατά 56% παραπάνω από εκείνους που είχαν πιο χαμηλές θέσεις,. Συγκεκριμένα, οι υφιστάμενοί τους ήταν στρεσαρισμένοι σε ποσοστό 48%.

Εκτός από αυτά, ειδικοί του LinkedIn, παρέθεσαν κάποια βήματα τα οποία μπορεί να ακολουθήσει ο οποιοσδήποτε θέλει να ελέγξει το στρες που βιώνει στην καθημερινότητά του. Παρακάτω θα βρεις 3 από αυτά:

Μάθε να λες «όχι»

Επειδή η πολλή δουλειά είναι μια συνηθισμένη αιτία που νιώθουμε στρες, ένα καλό πρώτο βήμα είναι να μάθεις να λες όχι και μέσα στη δουλειά σου αλλά και εκτός. Δεν υπάρχει εύκολα ισορροπία μεταξύ της δουλειάς σου και της προσωπικής σου ζωής, οπότε είναι στο χέρι σου να μάθεις να ξεχωρίζεις ποιες δραστηριότητες μπορείς να κάνεις πριν από κάποιες άλλες, δίνοντάς τους προτεραιότητα.

Σύμφωνα με τον ειδικό του Learning, Dave Crenshaw, αν αναλάβεις λιγότερα θα εκτελέσεις τα καθήκοντά σου πιο αποτελεσματικά, και θα έχεις λιγότερο άγχος.

Ένας τρόπος για να υιοθετήσεις αυτή τη συνήθεια είναι να χρησιμοποιήσεις ένα από τα Thrive Microsteps μας καθώς οι μικρές αλλαγές είναι αυτές που κάνουν μεγάλη διαφορά.

Κάθε πρωί λοιπόν γράψε τις προτεραιότητές σου και αποφάσισε τι είναι πιο σημαντικό. Αυτό είναι το κλειδί ώστε να μειώσεις το στρες και να αυξήσεις την παραγωγικότητα.

Αναγνώρισε ότι είναι ΟΚ το να μαθαίνεις ακόμα πράγματα

Άσχετα από τη πείρα ή τη γενιά από την οποία προέρχεται ο καθένας μας, υπάρχουν ακόμα πράγματα τα οποία μαθαίνουμε όλοι, και κάνουν διαφορά στη ζωή μας. Η συγκεκριμένη έρευνα του LinkedIn υποστηρίζει ότι το να βρεις τον σκοπό της ζωής σου είναι κάτι στρεσογόνο, ειδικά για τη νέα γενιά.

Το κλειδί στο να εξελιχθείς επαγγελματικά έγκειται στο το ότι πρέπει να προσαρμοστείς σε νέες καταστάσεις, και να πας σε νέα μονοπάτια. «Για να το καταφέρεις αυτό, πρέπει συνεχώς να ρωτάς τον εαυτό σου τι σου αρέσει, και τι όχι στη δουλειά σου» λέει η ειδικός του LinkedIn, Elizabeth Lotardo, και η Lisa Earle McLeod.

Καθώς απαντάς αυτά τα ερωτήματα, μαθαίνεις πράγματα για τον εαυτό σου και η διαδικασία σε φέρνει πιο κοντά στο να καταλάβεις τον στόχο της ζωής σου.

Να ακολουθείς την πολιτική της εταιρίας, αλλά να το κάνεις με την καρδιά σου

Οι πολιτικές της εκάστοτε εταιρίας μπορούν να είναι εξτρά πηγή άγχους, αλλά στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεται να ανησυχείς για αυτό.

Όταν πηγαίνεις σε μια νέα δουλειά πρέπει να έχεις στο νου σου ότι η πολιτική της κάθε εταιρίας είναι διαφορετική, και μπορεί να σε βοηθήσει να προσαρμοστείς πιο εύκολα στο νέo σου ρόλο. Επιπροσθέτως, το να εξυπηρετείς την πολιτική της εταιρίας στην οποία εργάζεσαι, όπως λέει και ο LinkedIn expert Dorie Clark, μπορεί να σε βοηθήσει να κάνεις «στρατηγικές και έξυπνες κινήσεις που θα σε κάνουν με την σειρά τους πιο ισχυρό μέσα στον χώρο εργασίας σου», σε αντίθεση με το να μην την ακολουθούσες.


Αρχική δημοσίευση από Elizabeth Yuko, Συντάκτρια Thrive Global, στο www.thriveglobal.gr

Η αποστολή του Thrive Global είναι να τερματίσει την επιδημία του στρες και της εξουθένωσης προσφέροντας επιστημονικές, εφαρμόσιμες λύσεις που ενισχύουν την ευεξία και μαζί την αποδοτικότητα και σε βοηθούν να αλλάξεις πεποιθήσεις και συμπεριφορές και να περάσεις από τη θεωρία στην πράξη, διαμορφώνοντας νέες συνήθειες προκειμένου να κατακτήσεις την πολυπόθητη ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. 

Ιδρύθηκε από την Arianna Huffington στις ΗΠΑ το 2016 και, μέσα σε ένα χρόνο, κατάφερε να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στα προγράμματα ευεξίας, έχοντας πελάτες που διακρίνονται για το εργασιακό τους περιβάλλον. Στην Ελλάδα λειτουργεί από το 2018 και είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια καινοτομία έρχεται στην χώρα μας, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, προσαρμοσμένη στα ελληνικά δεδομένα. Μάθε περισσότερα στο www.thriveglobal.gr.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr