NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Η ζωή δεν ήταν ωραία στην αγορά των smartphones, οπότε η LG την εγκατέλειψε

Η ζωή δεν ήταν ωραία στην αγορά των smartphones, οπότε η LG την εγκατέλειψε
Φωτογραφία: Kārlis Dambrāns

​Σε κάθε διαφημιστική της εκστρατεία, η LG δεν ξεχνάει να σημειώσει πως «Life's Good». Και δεν θα διαφωνήσουμε, η ζωή είναι ωραία (κι όταν δεν έχει πανδημίες και lockdown, ακόμα καλύτερη). Εντούτοις, η ζωή, όπως όλα δείχνουν, δεν ήταν ωραία για το τμήμα κινητής τηλεφωνίας του κορεατικού κολοσσού το οποίο - μάλλον αναμενόμενα, μετά από τόσες φήμες, διαρροές και λοιπές αναφορές - τερματίζει τη λειτουργία του.

Η παρουσία της LG στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας ήταν πάντα ενδιαφέρουσα, με μια σειρά πρωτοπόρων, ιδιαίτερων - ενδεχομένως και απρόσμενων - ιδεών και καινοτομιών. Μάλιστα, η νοτιοκορεατική εταιρεία (που αποτελεί το τέταρτο μεγαλύτερο chaebol της ασιατικής χώρας) θεωρούταν κάποτε από τους βασικούς «παίκτες» της αγοράς των smartphones, διατηρώντας μια θέση ακόμη και μέσα στην πρώτη τριάδα - εκεί όπου συνήθως φιγουράρει στην κορυφή η αμερικανική Apple και η (επίσης) κορεατική Samsung.

Για παράδειγμα, η LG (ένα όνομα που προέρχεται από την συγχώνευση των Lucky & GoldStar) πρωτοπόρησε παρουσιάζοντας κινητό τηλέφωνο με capacitive οθόνη, το Prada, μια συσκευή που έφερε και το brand του γνωστού οίκου μόδας. Όμως, μάλλον λίγοι θα το θυμούνται, καθώς έφτασε στα ράφια των καταστημάτων το 2007, έναν μήνα πριν την παρουσίαση του πρώτου iPhone της Apple - οπότε έμεινε στη σκιά του. Η LG πρωτοπόρησε και αλλού, φτιάχνοντας smartphone με οθόνη 1440p (το G3) αλλά και με extra wide-angle camera (το G5).

Αλλά δεν ήταν μόνο αυτά. Ήταν ο κατασκευαστής «πίσω» από το Nexus 4, που άνηκε στην σειρά smartphones με την τελική υπογραφή της Google, η οποία «παγίωσε», θα λέγαμε, την άποψη πως το «καθαρό» Android, χωρίς τις υπερβολικές παραμετροποιήσεις που έκαναν οι κατασκευαστές, είναι απλώς καλύτερο. Στην ίδια σειρά τα Nexus 5 και Nexus 5X, ενώ, μεταξύ άλλων, είδαμε επίσης το κυρτό G Flex, το περίεργο (αλλά καινοτόμο) View και το modular G5. Η αποχώρηση της από την αγορά σημαίνει πως μάλλον δεν θα δούμε και τη συσκευή με την slide-out οθόνη που ετοίμαζε, το Rollable.

Οι φήμες για μια ενδεχόμενη αποχώρηση της κάνουν εδώ και αρκετές εβδομάδες την εμφάνιση τους. Μάλιστα, σύμφωνα με αυτές, η εταιρεία διεξήγαγε διαπραγματεύσεις με διάφορους ενδιαφερόμενους αγοραστές του τμήματος. Η πιθανότητα μιας αποχώρησης από την αγορά των smartphones έκανε την εμφάνιση της και τον περασμένο Ιανουάριο, όταν ο Διευθύνων Σύμβουλος της LG Electronics, Kwon Bong-seok, αναγνώρισε ότι εξετάζεται η κατεύθυνση της δραστηριότητας των κινητών επικοινωνιών, με όλα τα σενάρια να μένουν, τότε, ανοικτά.

Άλλωστε, παρόλο που κατατασσόταν στην 3η θέση της παγκόσμιας αγοράς smartphone το πρώτο τρίμηνο του 2013, η LG δεν είναι καν μεταξύ των κορυφαίων, χάνοντας έδαφος από Κινέζους κατασκευαστές και φτάνοντας να κατέχει μόλις το 2% της παγκόσμιας αγοράς κινητής. Σύμφωνα με την Counterpoint, βάσει των μεριδίων αγοράς για το 4ο τρίμηνο του 2020, στην πρώτη θέση είναι η Apple και στη 2η η Samsung. Στη συνέχεια, εντοπίζονται κατά σειρά οι Xiaomi, Oppo, vivo, Huawei (συμπεριλαμβανομένου του brand Honor που άλλαξε χέρια) και realme. Όλες κινεζικές.

Με την μονάδα κινητής να παρουσιάζει περισσότερα από 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια λειτουργικών ζημιών τα τελευταία έξι χρόνια, 23 συνεχόμενα τρίμηνα με απώλειες και τελευταία κερδοφόρα χρονιά το 2014, ένα πράγμα είναι σίγουρο: η αποχώρηση της από την κινητή τηλεφωνία, όσο δυσάρεστη και αν είναι για όλους εκείνους που προτιμούσαν τις συσκευές της, θα κλείσει μια «τρύπα» από την οποία έφευγαν λεφτά. Είναι χαρακτηριστική άλλωστε και η αναφορά στο επίσημο δελτίο Τύπου: «η στρατηγική απόφαση της LG να αποχωρήσει από τον εξαιρετικά ανταγωνιστικό τομέα των κινητών τηλεφώνων, θα δώσει στην εταιρεία την ευκαιρία να εστιάσει στην ανάπτυξη» της σε άλλα πεδία.

Είναι, όμως, σίγουρο και κάτι άλλο: η αγορά των smartphones «χάνει» έναν από τους πρωτοπόρους, τους «αυθεντικούς», έναν από εκείνους που - παρά τις όποιες συζητήσιμες αποφάσεις, στραβοπατήματα ή λάθη - δεν φοβήθηκαν να δοκιμάσουν πράγματα, να ψάχνουν να βρουν διαφορετικές λύσεις, να προσπαθούν να δοκιμάσουν νέες ιδέες και να ρισκάρουν - ακόμη και αν αυτό γινόταν σε μια ακραία ανταγωνιστική αγορά. Η αποχώρηση ενός τέτοιου «παίκτη» από την αγορά των smartphones είναι μια δυσάρεστη εξέλιξη που δεν παύει να αποτελεί πλήγμα για την καινοτομία.

Η LG γίνεται, κάπως έτσι, ένας μεγάλος κατασκευαστής που αποχωρεί από τον κλάδο των smartphones λόγω ζημιών. Εντούτοις, δεν είναι το πρώτο brand που φεύγει από αυτήν, αφού έχουμε δει, για παράδειγμα, τις άλλοτε κραταιές Nokia και Blackberry να φεύγουν και να «αναβιώνουν» στη συνέχεια μέσω συνεργασιών με άλλους κατασκευαστές. Έτσι, η επωνυμία της Nokia «ζει» σε smartphones που κατασκευάζει η HMD, ενώ εκείνη της Blackberry χρησιμοποιήθηκε αρχικά από την TCL και αναμένεται να επιστρέψει φέτος μέσω της OnwardMobility.

Η LG δεν προχώρησε σε κάτι τέτοιο, σε μια συνεργασία, δηλαδή, όπου θα «δανείζει» το brandname για να φτιάχνει κινητά κάποιος άλλος. Ίσως δεν έβλεπε το όφελος, ίσως το ήθελε αλλά δεν το κατάφερε. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η τεχνογνωσία δεν πάει χαμένη, αφού θα συνεχίσει να την αξιοποιεί «στο κομμάτι των κινητών, για να αναπτύξει τεχνολογίες γύρω από το mobility, όπως το 6G, με σκοπό να ενδυναμώσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητά της σε άλλα επιχειρηματικά πεδία», όπως αναφέρει η ίδια στη σχετική ανακοίνωση.

Το τμήμα smartphone της LG - το μικρότερο από τα τμήματα της, καθώς αναφέρεται πως αντιπροσωπεύει περίπου το 7% των εσόδων της - αναμένεται να τερματίσει τη λειτουργία του έως τις 31 Ιουλίου.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr