NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Πελάτη μου... απολύεσαι! Σε ποιες περιπτώσεις, επιβάλλεται να «απολύσετε» τον πελάτη σας

Πελάτη μου... απολύεσαι! Σε ποιες περιπτώσεις, επιβάλλεται να «απολύσετε» τον πελάτη σας

Στο επιχειρείν, τόσο στο B2C όσο και στο B2B, τα πάντα περιστρέφονται γύρω από τον πελάτη. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο. Ο πελάτης είναι βασιλιάς. Ο πελάτης είναι το άλφα και το ωμέγα αλλά και τα 22 γράμματα ενδιαμέσως. Εάν ο πελάτης φτερνιστεί, εσείς κρυολογείτε. Και αν σας πάρει τηλέφωνο στις 11 το βράδυ του Σαββάτου για να παραπονεθεί - ε πελάτης είναι, έχουν ωράριο οι πελάτες;

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που με αυτή την αγιοποίηση του πελάτη, η απόλυσή του αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ταμπού στο επιχειρείν, ειδικά σε μία χώρα σαν την Ελλάδα, όπου εκτός όλων των άλλων, οι πελάτες είναι λιγοστοί και «ακριβοθώρητοι».

Όμως, υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις, όπου η απόλυση του πελάτη σας όχι μόνο προτείνεται, αλλά και επιβάλλεται. Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου που ακολουθεί.

Έλλειψη σεβασμού

Υπάρχουν πελάτες που θεωρούν ότι τους ανήκετε. Εάν έχετε την ατυχία να συνεργάζεστε με έναν τέτοιο άνθρωπο που δείχνει έλλειψη σεβασμού, τόσο σε εσάς όσο και στους ανθρώπους σας, και σας φέρεται σαν γαιοκτήμονας του μεσαίωνα προς τους δουλοπάροικούς του, μην το σκέφτεστε.

Απολύστε τον – χθες. Όσο μεγάλος και σημαντικός και αν είναι για την εταιρεία σας, η διάβρωση και η καταστροφή του ηθικού σας θα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Επιπλέον, οφείλετε να προστατεύσετε τους δικούς σας ανθρώπους που μοχθούν για εσάς. Είναι πολύ πιθανόν να χάσετε αξιόλογα στελέχη εξαιτίας ενός τέτοιου πελάτη.

Παράνομες δραστηριότητες

Εάν υποπτεύεστε ή γνωρίζετε ότι ο πελάτης σας παρακάμπτει τις νόμιμες διαδικασίες, λειτουργεί παραδικαστικά ή εντελώς παράνομα, μην περιμένετε λεπτό. Απολύστε τον τώρα. Όσο σημαντικές και αν είναι οι πιθανές δουλειές, είναι ακόμα πιο σημαντικό να κοιμάστε ήσυχοι το βράδυ.

Προσωπικά, θεωρώ ότι ακόμη και αν ο πελάτης σας ανήκει στην κατηγορία «νόμιμο μεν, ηθικό όχι» θα έπρεπε να το σκεφτείτε διπλά πριν συνεχίσετε τη συνεργασία μαζί του. Πολλές φορές, η απουσία business ethics δημιουργεί μεγαλύτερα αδιέξοδα και κινδύνους από ότι μία ξεκάθαρα μη νόμιμη δραστηριότητα.

Υπερβολικός μόχθος

Εάν έχετε μία εταιρεία design και ο πελάτης έχει ήδη απορρίψει τριάντα ένα λογότυπα και σας ζητά το τριακοστό δεύτερο, κάτι δεν πάει καλά στη σχέση σας. Ένας πελάτης μπορεί να είναι τελειομανής, ανασφαλής, εσωστρεφής ή απλά ανικανοποίητος – αλλά μέχρι ενός ορίου.

Μία ανάλυση κόστους – ωφέλειας θα σας δείξει ότι είναι καλύτερα να απολύσετε ένα τέτοιο πελάτη, όχι μόνο για οικονομικούς λόγους και για λόγους ηθικού του προσωπικού σας – δεν θέλετε οι γραφίστες σας να καταλήξουν στον ψυχίατρο!

Πενιχρά έσοδα

Ίσως κάνατε μία κακή συμφωνία εξαρχής. Ίσως βρεθήκατε, λόγω συγκυριών στην ανάγκη να δώσετε μία εξωπραγματικά χαμηλή προσφορά για να πάρετε τη δουλειά. Όταν όμως ο λογιστής σας, σας δείχνει ότι το κέρδος από αυτό τον πελάτη δεν αρκεί ούτε για να καλύψει τα μελάνια των εκτυπωτών, ξανασκεφθείτε το.

Σημείωση: Αυτή είναι, πιθανότατα, η μία απόλυση που θα θέλατε να αποφύγετε, ειδικά εάν όλα τα άλλα λειτουργούν άψογα. Συζητήστε με τον πελάτη σας για αναπροσαρμογή αμοιβής, με ανοιχτά τα χαρτιά σας στο τραπέζι. Εάν δεν τα βρείτε, προχωρήστε σε ένα βελούδινο διαζύγιο.

Οικονομική ασυνέπεια

Η μέρα να καταθέσετε την δεκαοχτάμηνη επιταγή έχει επιτέλους φτάσει. Όμως, ο πελάτης σας παίρνει τηλέφωνο και σας ζητά, με σπασμένη φωνή, «ένα μήνα ακόμα». Και όταν περάσει αυτός ο μήνας, σας τηλεφωνεί και εκλιπαρεί για λίγες ημέρες ακόμα. Και όταν περάσουν αυτές οι λίγες ημέρες… (αυτό στις καλές περιπτώσεις γιατί μπορεί απλά και να … εξαφανιστεί!)

Τι προτείνω; Διεκδικήστε τα χρήματά σας, με όποιο τρόπο μπορείτε, και την επόμενη κιόλας στιγμή απολύστε τον πελάτη.

Συνοψίζω τους κυριότερους λόγους για να απολύσετε τον πελάτη σας:

  • Έλλειψη σεβασμού,
  • Παράνομες δραστηριότητες,
  • Υπερβολικός μόχθος,
  • Πενιχρά έσοδα,
  • Οικονομική ασυνέπεια.
... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr