NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε: «Θα σας συστήσω σε πολύ κόσμο!»

Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε: «Θα σας συστήσω σε πολύ κόσμο!»

Πελάτες. Can’t live with them, can’t live without them. Τι συμβαίνει όμως όταν ο πελάτης σας υπόσχεται κάτι μέσω μίας παραχώρησης οικονομικής φύσεως από εσάς; Πρόκειται για το «Θέλω καλύτερη τιμή και θα σας συστήσω σε πολύ κόσμο!». Δεν είναι κακό να θέλουν καλή τιμή.

Στην επιχειρηματική σας καριέρα, σας έχουν πει συχνά τη φράση «από εμένα δεν θα χάσεις χρήματα ποτέ!» (ακόμα σας χρωστάει). Σας έχουν χτυπήσει φιλικά στην πλάτη δηλώνοντάς σας ότι «μαζί θα κάνουμε πολλές δουλειές!» (μία, πριν 10 χρόνια). Έχουν χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι και σας έχουν δηλώσει ορθά – κοφτά «εγώ ξέρω!» (αγνοεί τα βασικά).

Σας έχουν κοιτάξει στα μάτια και σας έχουν πει με υπονοούμενο «θα πάρω και από αλλού προσφορές!» (ε και;). Σας έχουν απορρίψει συνοπτικά λέγοντάς σας «δεν χρειάζομαι αυτή την υπηρεσία, εμένα με ξέρουν στην αγορά!» (έτσι νομίζει). Και τέλος σας έχουν κατακεραυνώσει λέγοντάς σας «είστε ακριβός!» (το ξέρω).

Ας ξεκινήσουμε ξεκαθαρίζοντας κάτι: δεν είναι κακό, ανήθικο ή παράνομο να προσπαθεί κάποιος για την καλύτερη οικονομική συμφωνία. Άλλωστε, αυτό είναι η καρδιά του επιτυχημένου επιχειρείν, και για πολλούς entrepreneurs, η προσπάθεια για μία καλύτερη τιμή είναι ένα είδος πάλης μέσα στην επιχειρηματική αρένα, το οποία απολαμβάνουν ιδιαίτερα.

Ωστόσο, υπάρχουν και… πονηρές λαβές μέσα στην αρένα. Ας δούμε μαζί το δεύτερο μέρος της φράσης που αφορά τον «πολύ κόσμο».

Η δύναμη της ασάφειας

Εάν κάποιος σας έλεγε ότι με μία καλύτερη τιμή, θα σας σύστηνε προσωπικά στον Elon Musk και τον Jeff Bezos, θα χαμογελούσατε μεν και θα το βρίσκατε πολύ ενδιαφέρον, αλλά θα κοιτάζατε παράλληλα με την άκρη του ματιού σας την πόρτα υπολογίζοντας νοερά πόσα μέτρα απέχει η έξοδος από το άσυλο.

Όμως, ή έκφραση «πολύς κόσμος», ακριβώς εξαιτίας της ασάφειας και της αοριστίας, έχει ιδιαίτερη δύναμη. Κάνει ΕΣΑΣ να φαντάζεστε μία σύσταση στον Musk, τον Bezos ή εν πάση περιπτώσει, κάποιον που θα απογειώσει τη δυναμική της επιχείρησής σας.

Στην πραγματικότητα, αυτό που κάνει ο συνομιλητής σας αυτή τη στιγμή, είναι να χρησιμοποιεί μηνύματα και τεχνικές πολιτικών. Δημαγωγεί, με εσάς να αποτελείτε το μοναδικό μέλος του Δήμου! Ο «πολύς κόσμος» δεν απέχει ιδιαίτερα από τις «καλύτερες μέρες», το «φως στην άκρη του τούνελ» και τις «θυσίες των πολιτών που θα πιάσουν τόπο».

Τι να κάνετε

Εάν θέλετε να παίξετε το παιχνίδι, και ίσως, να «τρολάρετε» και λίγο τον συνομιλητή σας, ρωτήστε απλά «σε ποιους θα με συστήσετε;» σηκώνοντας παράλληλα την ατζέντα και το στυλό σας για να σημειώσετε ονόματα και διευθύνσεις. Hint: μην περιμένετε και πολλά.

Εάν, έτσι κι αλλιώς, προγραμματίζατε να κάνετε μία καλύτερη τιμή στον πιθανό συνεργάτη σας, απλά ευχαριστήστε τον για την προθυμία να σας κάνει μέλος του κύκλου του. Εξηγήστε του όμως ότι δεν χρειάζεται να μπει σε αυτή τη διαδικασία για εσάς. Με αυτό τον τρόπο, του κόβετε και λίγο τον αέρα από μία μελλοντική βάση συνεργασίας που θα σας ανταμείβει επειδή κάνετε μονίμως καλύτερες τιμές.

Εάν δεν έχετε περιθώριο, ανάγκη ή επιθυμία για να κάνετε μία καλύτερη τιμή, αφοπλίστε τον συνομιλητή σας. Πείτε του ότι προτιμάτε να σας συστήσει στον κύκλο του για την καλή δουλειά που θα κάνετε και όχι για την καλή τιμή. Και να σας πω κάτι; Εάν κάνετε καλή δουλειά, αυτό μπορεί να είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ο λόγος για να σας συστήσουν σε κάποιον!

Εάν έχετε και εσείς κάποια φράση πελάτη σας που «αγαπάτε να μισείτε», στείλτε τη μου στο themis.s@marketingconsultant.gr και είναι πιθανόν να γράψω ένα άρθρο για αυτήν!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr