NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

«Έλα σε ένα μήνα» - Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε.

«Έλα σε ένα μήνα» - Φράσεις πελατών που αγαπάμε να μισούμε.

​Πολλές φορές μας εκνευρίζουν. Μας θυμώνουν. Μας απογοητεύουν. Μας «κόβουν τα φτερά». Μας αποδιοργανώνουν, μας βγάζουν από το πρόγραμμά μας και μας κάνουν να αναρωτιόμαστε για την ασημαντότητα της ανθρώπινης ύπαρξης και της Γης μέσα στο ορατό σύμπαν. Όμως, λίγες φράσεις μας «βραχυκυκλώνουν» τόσο πολύ με τη διφορούμενη έννοιά τους, όπως η φράση αυτού του μήνα: «Έλα σε ένα μήνα».

Ο μύθος του Σίσυφου

Αφήστε με να φρεσκάρω λίγο τις γνώσεις σας στη μυθολογία. Ο Σίσυφος, βασιλιάς στην περιοχή της Κορίνθου, καταδικάστηκε να κατέβει στον Άδη, όταν έπεσε στη δυσμένεια του Δία (κάτι που δεν ήταν ποτέ καλό εκείνες τις εποχές). Ο Σίσυφος, όντας ευφυής και πολυμήχανος, κατάφερε να ξεγελάσει τον ίδιο τον Θάνατο, με αποτέλεσμα την έντονη αναστάτωση των θεών.

Για την ασεβή του συμπεριφορά, ο Σίσυφος τιμωρήθηκε με ένα ιδιαίτερα απεχθές βασανιστήριο: να κουβαλά ένα βράχο στην πλάτη του, μέχρι την κορυφή ενός βουνού. Όμως, φτάνοντας στην κορυφή, ο βράχος κυλούσε κάτω και ο Σίσυφος έπρεπε να επαναλάβει ξανά τη διαδικασία – για πάντα. Αυτή ήταν η τιμωρία για τον νικητή του Άδη!

Ο CEO Σίσυφος

Ας περάσουμε στις μέρες μας. Ο «CEO Σίσυφος» είναι ο entrepreneur που ακούει τη φράση «έλα σε ένα μήνα». Αυτό σημαίνει ότι έχει ήδη προηγηθεί ένα, δύο ή και περισσότερα ραντεβού (άρα έχει ήδη κουβαλήσει τον βράχο), ότι ο πελάτης γνωρίζει το προϊόν ή την υπηρεσία, αλλά απλά δεν έχει αποφασίσει.

Για κάποιο παράδοξο λόγο, η φράση είναι πάντοτε «έλα σε ένα μήνα» και σπάνια «έλα σε μια βδομάδα» (που θα ήταν αισιόδοξο) και ποτέ «έλα σε ένα χρόνο» (που θα ήταν αρνητικό και προσβλητικό). Αυτό την κάνει αρκετά διφορούμενη, ώστε ο entrepreneur να μην θεωρεί το παιχνίδι χαμένο.

Έλα σε άλλον ένα μήνα

Ένα ξεκάθαρο «όχι» από την πλευρά του πελάτη θα ήταν απείρως προτιμότερο από το «έλα σε ένα μήνα». Πολλές φορές μάλιστα, όταν ο επιχειρηματίας, αισιόδοξος και συνεπής, επικοινωνεί όντως σε ένα μήνα, παίρνει περίπου την ίδια απάντηση – έλα σε άλλον ένα μήνα. Τίποτα δεν μοιάζει περισσότερο με τον βράχο του Σίσυφου στον 21ο αιώνα από αυτό!

Γιατί λέγεται;

Η φράση «έλα σε ένα μήνα» τις περισσότερες φορές λέγεται για 4 λόγους:

  • Ο πελάτης είναι αναποφάσιστος και θέλει να πάρει τον χρόνο του,
  • Ο πελάτης δεν έχει σε άμεση προτεραιότητα την υπηρεσία ή το προϊόν σας,
  • Ο πελάτης έχει τόσο φόρτο εργασίας που δεν μπορεί να ασχοληθεί με εσάς,
  • Ο πελάτης δεν ενδιαφέρεται και απλά προσπαθεί να το αναβάλλει, ελπίζοντας ότι θα το ξεχάσετε.

Από τα 4 παραπάνω σενάρια, μόνο το πρώτο είναι, υπό όρους, ευνοϊκό για εσάς. Δυστυχώς, το «έλα σε ένα μήνα», ενώ φαίνεται ότι αφήνει ένα παράθυρο ανοιχτό, στην πραγματικότητα είναι ένας τρόπος από τον πελάτη να κλωτσηθεί το τενεκεδάκι παρακάτω μέχρι να πέσει σε κάποια σχάρα στον δρόμο και να χαθεί.

Πώς να αντιδράσετε

Η αντίδρασή σας σε μια τέτοια φράση, εξαρτάται ιδιαίτερα από την ψυχοσύνθεσή σας και τον τρόπο που σας αρέσει να βλέπετε το ποτήρι. Εάν είστε αισιόδοξος άνθρωπος και το βλέπετε μισογεμάτο, θα δώσετε στον πελάτη το benefit of a doubt και θα επανέλθετε σε ένα μήνα.

Εάν είστε απαισιόδοξος ή απλά έχετε πείρα από αυτόν τον «ένα μήνα» που εντέλει πολλαπλασιάζεται μέχρι να πλησιάσει το άπειρο, θα θεωρήσετε την απάντηση ως μία δήλωση απόρριψης και θα συνεχίσετε τις επιχειρηματικές δραστηριότητές σας, διοχετεύοντας την ενέργειά σας αλλού.

Και θα πράξετε καλά. Το επιχειρείν έχει νίκες και ήττες και δεν υπάρχει λόγος να κυνηγάτε κάτι που έχει ελάχιστες πιθανότητες επιτυχίας.

Έλα σε ένα μήνα λοιπόν; Όχι, ευχαριστώ!

Για τη φράση του άρθρου ευχαριστώ πολύ την αναγνώστρια της στήλης κυρία Δωροθέα Σ., αργυροχρυσοχόο Εάν έχετε και εσείς κάποια φράση πελάτη σας που “αγαπάτε να μισείτε”, στείλτε τη μου στο themis.s@marketingconsultant.gr και είναι πιθανόν να γράψω ένα άρθρο για αυτήν!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr