NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Digital Marketing
ανάγνωση

Εταιρική επικοινωνία στην ψηφιακή εποχή: 5+1 προκλήσεις για τις επιχειρήσεις

Εταιρική επικοινωνία στην ψηφιακή εποχή: 5+1 προκλήσεις για τις επιχειρήσεις

Είναι γνωστό ότι η αποτελεσματική εταιρική επικοινωνία είναι εξαιρετικά σημαντική για την ανάπτυξη κάθε επιχείρησης, γιατί χτίζει με θετικό προσημο την εταιρική της φήμη και την καθιστά ελκυστικό εργοδότη. Επιπλέον ενισχύει το αίσθημα του κοινού σκοπού και το κλίμα ομαδικότητας ανάμεσα στους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτή.

Παρά το γεγονός ότι στη θεωρία αυτά είναι γνωστά, οι έρευνες αποδεικνύουν ότι:

  • το 60% των επιχειρήσεων παγκοσμίως δεν έχουν μακροπρόθεσμη στρατηγική εταιρικής επικοινωνιας,
  • το 44% των εργαζομένων παγκοσμίως δεν έχουν σαφή εικόνα για το που κατευθύνεται η επιχείρηση στην οποία εργάζεται, ενώ το 50% εξ αυτών κάνουν τη δική τους διαδικτυακή έρευνα προκειμένου να μάθουν πόσο καλά τα πηγαίνει η εταιρεία τους.

Τι συμβαίνει λοιπόν στην ελληνική πραγματικότητα;

Μέχρι περίπου το 2004, μερικές εταιρικές καταχωρήσεις στις εφημερίδες, 1-2 δελτία τύπου τον χρόνο, κάποια συμμετοχή σε κλαδική έκθεση και μια κάρτα ευχών, ήταν η συνηθισμένη δραστηριότητα μιας μικρομεσαίας επιχείρησης σε ετήσια βάση.

Όμως, η εμφάνιση των social media και οι εξελίξεις στην ψηφιακή τεχνολογία, άλλαξαν εντελώς τις ανάγκες σε επίπεδο corporate communication. Οι αλλαγές αυτές αφορούν εξίσου την εξωτερική επικοινωνία, δηλαδή τις ενέργειες πληροφόρησης των κοινών εκτός της εταιρείας - πελάτες, συνεργάτες, media, stakeholders - και την την εσωτερική επικοινωνία ανάμεσα στη διοίκηση και τους εργαζόμενους.

Οι 5 πιο συχνές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στην εταιρική επικοινωνία είναι:

1. Εσωστρέφεια και αποσπασματική επικοινωνία

Οι εταιρείες που δεν μιλάνε καθόλου, αφήνουν χώρο να μιλάνε όλοι οι υπόλοιποι για εκείνες. Έχει περάσει η εποχή που το ζητούμενο ήταν να επικοινωνήσεις με το σωστό κοινό, τη σωστή στιγμή, το σωστό μήνυμα. Είμαστε στην εποχή όπου το ζητούμενο είναι να έχεις τη σωστή απάντηση, για το κοινό που ρωτάει οποιαδήποτε στιγμή. Επομένως οι εταιρείες πρέπει να αντιληφθούν ότι ακόμη και αν ανήκουν σε παραδοσιακά εσωστρεφείς κλάδους - ναυτιλία, κατασκευές παραγωγή, φάρμακο κ.α. - είναι σημαντικό να έχουν, σταθερότητα και συνέπεια στην επικοινωνία και στον τρόπο με τον οποίο χτίζουν την εικόνα τους.

2. Στρατηγική χρήση των social media

Καλύτερους πρεσβευτές από τους ίδιους τους ανθρώπους της εταιρείας είναι δύσκολο να βρούμε. Παρά τα πολλά αρνητικά που καταλογίζουμε στις πλατφόρμες, τα social media και ειδικά το LinkedIn δεν σταματάνε να παρέχουν μοναδικές ευκαιρίες για employee engagement και advocacy. Αυτά αφορούν το πόσο ενεργά ασχολείται κάποιος με την εταιρεία στην οποία εργάζεται και το αν ή πόσο συχνά μοιράζεται εταιρικά νέα ή άλλες πληροφορίες μέσα από τα προσωπικούς τους λογαριασμούς στα social media.

3. Ουσιαστική κατανόηση των νέων δεδομένων

Στην εποχή όπου η πληροφορία ταξιδεύει με συγκλονιστική ταχύτητα τα αντανακλαστικά των εταιρειών θα πρέπει να γίνουν πολύ πιο γρήγορα. Η ανάγκη αυτή γίνεται πιο επιτακτική σε περιπτώσεις crisis management, όταν ένα απρόβλεπτο γεγονός φέρνει την εταιρεία στη δυσάρεστη θέση να αντιμετωπίσει όχι μόνο το ίδιο το γεγονός - ατύχημα, αστοχία, product recall ή άλλα - αλλά και όλες τις επιπτώσεις στα media.

4. Απλή εξήγηση των δραστηριοτήτων τους

Εάν ένα παιδί δημοτικού δεν μπορεί να κατανοήσει με τρεις απλές προτάσεις τι κάνει μια εταιρεία, τότε η επικοινωνία δεν είναι επιτυχημένη. Δυσνόητες προτάσεις με αοριστίες και μια μίξη από αγγλικούς όρους και “πιασάρικες” έννοιες, δεν βοηθάνε μια επιχείρηση να ξεχωρίσει. Τα εταιρικά αφηγήματα είναι παρόμοια και λέξεις όπως ESG, καινοτομία, βιωσιμότητα και μετασχηματισμός χρησιμοποιούνται με τρόπο σχεδόν ίδιο. Το πιο δύσκολο αλλά και το πιο αναγκαίο είναι να εξηγήσει μια επιχείρηση με απλά λόγια ποια είναι η προστιθέμενη αξία που φέρνει.

5. Μακροπρόθεσμος σχεδιασμός με σαφείς στόχους

Τα χρονοδιαγράμματα και τα πλάνα επικοινωνίας είναι εξαιρετικά χρήσιμα. Εάν όμως γίνονται απλά για να υπάρχουν και δεν έχουν σαφείς και μετρήσιμους στόχους, τότε απλά δεν είναι αποτελεσματικά. Ποιος είναι ο στόχος της εταιρικής επικοινωνίας; Να ισχυροποιήσει την καλή φήμη στην αγορά; Να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό; Να παρουσιάσει τις εξαγωγές ή τις επενδύσεις της; Να προσελκύσει ταλαντούχους υποψήφιους; Εάν τα παραπάνω είναι ξεκάθαρα, τότε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική με μια καλή υλοποίηση είναι σίγουρα πιο πιθανό να είναι επιτυχημένα.

Η τελευταία πρόκληση που καλούνται οι επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν, είναι η εύρεση εξειδικευμένων στελεχών που θα μπορέσουν να αναλάβουν το digital consulting της corporate επικοινωνίας. Χρειάζεται ένα σύνολο από γνώσεις πάνω στο digital περιβάλλον και κατανόηση του business, προκειμένου ο/η σύμβουλος να καθοδηγήσει σωστά μια επιχείρηση που θέλει να προχωρήσει στο επόμενο βήμα. Στη SCL Mellon αυτό είναι η καθημερινότητά μας. Επικοινωνήστε μαζί μαςγια να ξεκινήσουμε μαζί τη διαδρομή στο ψηφιακό παρόν αλλά και μέλλον.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr