NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how | Ηγεσία & Management
ανάγνωση

Πως θα ξεχωρίσετε τον καταλληλότερο υποψήφιο;

Πως θα ξεχωρίσετε τον καταλληλότερο υποψήφιο;

Έχει καταστεί συνηθισμένη πρακτική σε όλους τους κλάδους να αναζητούνται θεωρίες που θα συμπυκνώσουν τη συνολική ή προσωπική πρακτική εμπειρία. Οι θεωρίες ωστόσο παρά τη γοητεία και την απήχηση που ενδεχομένως έχουν συντηρούν το κλασσικό σφάλμα που υποπίπτουν οι άνθρωποι: Την αδυναμία να εναρμονίσουν τα λόγια με τις πράξεις τους!

Η μεταφορά θεωριών ανάμεσα στους ανθρώπους μπορεί πολύ εύκολα να διαδώσει γνώση κόποις κτηθείσα χωρίς τα απαραίτητα λειτουργικά χαρακτηριστικά που συνθέτουν το πάζλ επιτυχίας της συγκεκριμένης πρακτικής. Ας σκεφτούμε περιπτώσεις ανά την ιστορία όπου η ίδια θεωρία δε θα δύνατο να εφαρμοσθεί από άλλους ανθρώπους αν ενδεχομένως κάποιο χαρακτηριστικό τους διέφερε του πρωτοτύπου. Ίσως η εκπαίδευση λοιπόν δεν είναι το μόνο εφόδιο για την επιτυχία –ανάλογα βέβαια πως την ορίζει έκαστος- αλλά απαιτείται η απολύτως κατάλληλη εκπαίδευση σε κάθε άτομο. Σκεφτείτε ένα ακατέργαστο διαμάντι το οποίο παλεύουμε να τρίψουμε ή να σκουπίσουμε, ενώ η σωστή επεξεργασία που είναι απολύτως ανάλογη για το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι μονάχα μια! Όλοι οι άνθρωποι –ακριβώς γιατί είναι ένα σύνολο στοιχείων και όχι μηχανές παραγωγής- δύνανται να προσφέρουν τα μέγιστα σε εαυτούς και αλλήλους μέσω της εργασίας τους, αν έχουν τη «κατάλληλη επεξεργασία».

Για να αποφευχθεί ωστόσο ο κίνδυνος να υποπέσουμε σε σχετικισμούς, ας συνοψίσουμε στο εξής: Κάθε άνθρωπος έχει ένα μοναδικό συνδυασμό χαρακτηριστικών, δυνατοτήτων και προοπτικών ώστε να υπάρχει κάτι πολύ συγκεκριμένο που μπορεί να ανταπεξέλθει στο μέγιστο με μια βέλτιστη αναλογία παραγωγικότητας και προσπάθειας. Απλούστερα, αυτό θα σήμαινε πως η ανάληψη της ακριβώς ανάλογης εργασίας από το καταλληλότερο άτομο θα βελτίωνε εκθετικά τη παραγωγικότητα του και κατά συνέπεια θα αύξανε την αποτελεσματικότητα με τη λιγότερη δυνατή προσπάθεια εκ μέρους του.

Το κλειδί για αυτό είναι η καταλληλότητα!

Υπάρχουν ωστόσο ορισμένες παράμετροι για να επιτευχθεί η παραπάνω κατάσταση, τις οποίες πρέπει να ορίσετε πριν ξεκινήσετε την αναζήτηση του κατάλληλου υποψηφίου:

  • Ποιες είναι οι απαιτήσεις της συγκεκριμένης εργασίας; Συγκεκριμένα, τι απαιτείται να πράττει ο ιδανικός υποψήφιος και με ποια πιθανά χαρακτηριστικά μπορούν να αντιστοιχηθούν;
  • Ποια χαρακτηριστικά θα συνέθετα το προφίλ προσωπικότητας που θα μπορούσε να τα φέρεις εις πέρας; Ανάλογα με την εργασία, ανάλογοι και οι τομείς που αναζητούμε αυτά τα χαρακτηριστικά. Κάποιες εργασίες απαιτούν συγκεκριμένα ψυχολογικά και συναισθηματικά χαρακτηριστικά για να είναι επιτυχημένες. Π.χ αν θέλετε να πραγματοποιήσετε βαριές εργασίες στο τεχνικό κλάδο, τότε οπωσδήποτε η φυσική και μυϊκή διάπλαση του υποψηφίου σας ενδιαφέρει. Αν ωστόσο θέλετε να εντάξετε στο δυναμικό σας έναν πωλητή, τότε αυτό που ψάχνετε είναι μια πολυπλοκότερη σύνθεση.
  • Ποια χαρακτηριστικά ευνοούν την μεταξύ σας συνεργασία; Οι σχέσεις εργοδότη-εργαζόμενου σε πολλά επαγγέλματα ίσως αποδειχτούν πιο πολύπλοκες από όσο νομίζουμε. Οι συνεργάτες σας θα πρέπει να ταιριάζουν με το δικό σας χαρακτήρα δεδομένων βέβαια κάποιων υποχωρήσεων. Μη ξεχνάτε ότι πρέπει να δημιουργείτε συνεχώς μια win-win κατάσταση, οπότε υποχωρήσεις για τα μέγιστα κοινά οφέλη δεν είναι απλά θεμιτές αλλά επιβεβλημένες. Άλλωστε, σκεφτείτε μακροπρόθεσμα πως τα προσωπικά σας οφέλη από μια κατάσταση μεγιστοποιούνται περισσότερο μέσα από μια διαδικασία συνεχών κοινών οφελών. Πολύ απλά δεν προσπαθείτε μόνο εσείς αλλά και κάποιος άλλος που κερδίζει επίσης από αυτή τη συνεργασία.

Απλή μελέτη περίπτωσης στις προωθήσεις/πωλήσεις:

Η πλειοψηφία των εργαζόμενων σε αυτό το κομμάτι έχει αποδείξει πως ο κλάδος κατέστησε τη προώθηση –άρρηκτα συνδεδεμένη με τη πώληση- σε «διαγωνισμό ομορφιάς». Όπως αναφέρθηκε παραπάνω είναι απαραίτητο να είναι γνωστό που στοχεύει η κάθε εργασία τουτέστιν ποιο είναι το βέλτιστο αποτέλεσμα. Σε κάποιες περιπτώσεις ωστόσο τα αποτελέσματα είναι δυσκολότερα μετρήσιμα.

  • Η προώθηση ως απλή διαφήμιση εντάσσεται ενδεχομένως σε αυτή τη περίπτωση και είναι απόλυτα υποκειμενικό εκ μέρους του εργοδότη πως θέλει να εμφανίσει το προϊόν/υπηρεσία του. Η απλή ενημέρωση από μια ελκυστική παρουσία είναι ίσως αμφίβολο πόσο αποτελεσματική καθίσταται.
  • Από την άλλη πλευρά όμως, η προώθηση ως πώληση είναι πολύ πιο συγκεκριμένη, και τα στοιχεία που απαιτούνται σε κάθε προφίλ υποψηφίου είναι περισσότερα. Η παρουσία είναι οπωσδήποτε ένα επιθυμητό στοιχείο για τον ιδανικό υποψήφιο αλλά δεν είναι το πρωτεύον. Απαραίτητα σε αυτή τη περίπτωση είναι η άνεση με το πελάτη, η ευγένεια, η ευφράδεια λόγου και η ευστροφία. Σημαντικότερο στοιχείο όλων όμως είναι η πειθώ. Ένας τέτοιος υποψήφιος ωστόσο θα καταστεί σχεδόν σίγουρα συνεργάτης σας ακριβώς γιατί δύναται να σας πείσει ότι πρέπει να συνεργαστείτε μαζί του. Με τον ίδιο τρόπο θα πουλήσει και το προϊόν/υπηρεσία σας. 

Αναμφίβολα ο ιδανικός συνδυασμός έχει όλα τα παραπάνω στοιχεία, αλλά είναι δυσεύρετος. Στοχεύστε στη καταλληλότητα ιεραρχώντας τα απαραίτητα στοιχεία και η αποτελεσματικότητα είναι εγγυημένη! 

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr