NEWSFLASH...
Coaching & Training | Business Coaching
ανάγνωση

Μαστίγιο και καρότο - Γιατί δεν λειτουργεί πλέον αυτό το μοντέλο παρακίνησης

Μαστίγιο και καρότο - Γιατί δεν λειτουργεί πλέον αυτό το μοντέλο παρακίνησης

Πως θα σας φαινόταν αν σας ανέφεραν ότι για την αγαπημένη σας ομάδα στο ποδόσφαιρο ισχύουν τα παρακάτω:

  • Μόνο 2 από τους 11 παίκτες που βρίσκονται στον αγωνιστικό χώρο γνωρίζουν ποιά είναι η εστία τους και πού πρέπει να βάλουν γκολ
  • Μόνο 2 από τους 11 παίκτες τους ενδιαφέρει αν θα νικήσει η ομάδα τους ή όχι
  • Μόνο 2 από τους 11 παίκτες γνωρίζουν σε ποια θέση παίζουν και τι ακριβώς πρέπει να κάνουν
  • Και 2 από τους 11 παίκτες θα σταθούν εμπόδιο με κάποιο τρόπο στην ίδια τους την ομάδα

Πριν προλάβετε να αναφωνήσετε «Σιγά μη γίνει ποτέ κάτι τέτοιο», «Χαλάρωσε λίγο, τι υπερβολές είναι αυτές» και άλλα τέτοια να σας ενημερώσω ότι τα παραπάνω ποσοστά όχι μόνο ισχύουν και είναι πραγματικά αλλά είναι βγαλμένα από το χώρο των επιχειρήσεων.

Παράθεση - epixeiro.gr

Η αποτελεσματικότητα ενός ατόμου ή μιας ομάδας δεν είναι πλέον το ζητούμενο για την επιβίωση ενός οργανισμού, θεωρείται δεδομένη! Το μεγαλείο και η υπεροχή είναι πλέον το ζητούμενο!

Στο βιβλίο του «H 8η συνήθεια» (Εκδόσεις «Κλειδάριθμος»), ο καθηγητής & συγγραφέας dr.  StephenR.Covey αναφέρει ότι η έρευνα της εταιρίας «Harris Interactive» μέσω του δείκτη εκτέλεσης xQ (ExecutionQuestionnaire) σε 23.000 Αμερικανούς που εργάζονταν με πλήρη απασχόληση σε διαφόρους τομείς έβγαλε τα παρακάτω αποτελέσματα:

  • Μόνο το 37% δήλωσαν ότι έχουν καταλάβει πραγματικά τι προσπαθεί ο οργανισμός στον οποίον δουλεύουν να πετύχει και γιατί
  • Μόνο 1 στους 5 ήταν ενθουσιασμένος με τους στόχους της ομάδας του ή της εταιρείας του
  • Μόνο 1 στους 5 εργάτες δήλωσε ότι είχε καταλάβει τη σύνδεση μεταξύ των δικών τους εργασιών και των στόχων της ομάδας ή της εταιρείας
  • Μόνο το 50% ήταν ευχαριστημένο από τη δουλειά που είχαν επιτύχει στο τέλος της εβδομάδας
  • Μόνο το 15% αισθανόταν ότι η εταιρεία τους, τους παρείχε τη δυνατότητα  ώστε να εκτελέσουν τους κύριους στόχους
  • Μόνο το 15% αισθανόταν ότι εργάζονταν σε ένα περιβάλλον υψηλής εμπιστοσύνης
  • Μόνο το 17%  αισθανόταν ότι η εταιρεία τους ενθάρρυνε την ανοιχτή επικοινωνία, δηλαδή παρείχε το σεβασμό και την αποδοχή στην διαφορετική άποψη, οδηγούμενη έτσι σε νέες και καλύτερες ιδέες
  • Μόνο το 20% εμπιστευόταν πραγματικά την εταιρεία στην οποία εργάζονταν
  • Μόνο το 13% είχαν ισχυρούς δεσμούς εμπιστοσύνης και συνεργασίας με άλλες ομάδες ή άλλα τμήματα της εταιρείας

Σίγουρα σε όλες τις επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονταν οι συμμετέχοντες υπήρχαν μπόνους παραγωγικότητας, έλεγχος παραγωγικότητας και ο φόβος της απόλυσης σε περίπτωση μειωμένης απόδοσης. Υπήρχε δηλαδή αυτό που κοινώς αναφέρεται ως το μοντέλου του'' μαστίγιου και του καρότου''.

Από τα παραπάνω γίνεται όμως αντιληπτό ότι το μοντέλο αυτό που λειτούργησε κατά κόρον τις προηγούμενες δεκαετίες δεν φαίνεται να είναι πλέον αποτελεσματικό. Η ισχύς δηλαδή  του μοντέλου της παρακίνησης του ανθρώπινου δυναμικού μέσω της αναζήτησης της υλικής επιβράβευσης ή του φόβου της τιμωρίας αποδεικνύεται περίτρανα από τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας ότι έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Και εδώ είναι που έρχεται η αυθόρμητη ερώτηση: Και πώς λοιπόν μπορούμε να παρακινήσουμε το προσωπικό μας προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής;

Μέσω της ενδυνάμωσης , της ανάπτυξης και της ολοκλήρωσης!

Ενδυνάμωση

Ενδυναμώστε το προσωπικό σας προσφέροντάς του εκείνο το περιβάλλον μέσα στο οποίο θα νιώσει ασφαλής, σημαντικός και αναγνωρίσιμος. Δημιουργήστε και καλλιεργήστε την κουλτούρα της αποδοχής της διαφορετικής γνώμης. Αποφύγετε την άμεση κριτική, όσο παράξενη και παράλογη μπορεί να σας φαίνεται η ιδέα του άλλου. Δώστε το χρόνο στον άλλον να ολοκληρώσει τη σκέψη του, κρατήστε τα θετικά και δουλέψτε πάνω σε αυτά που πιστεύετε ότι μπορούν να τροποποιηθούν. Πάνω από όλα δημιουργήστε το χώρο μέσα στον οποίο μπορεί ο καθένας να εκφραστεί και να νιώσει αυτόνομος, γνωρίζοντας ότι οι συνάδελφοι του είναι δίπλα του για να τον υποστηρίξουν και να τον προστατέψουν.

Ανάπτυξη

Όπως ανέφερε πετυχημένα ο Σύμβουλος Μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας στο άρθρο του στο epixeiro.gr «Η Εκπαίδευση προσωπικού δεν είναι έξοδο, είναι επένδυση». Δώστε τα κατάλληλα εργαλεία στο προσωπικό σας προκειμένου να αναπτύξει τις δεξιότητες του. Ποτέ άλλοτε στην ιστορία του ανθρώπου δεν ήταν τόσο εύκολη η πρόσβαση στην πληροφορία. Και επειδή η πληροφορία αλλάζει την πορεία, δώστε τη δυνατότητα στο προσωπικό σας να έλθει κοντά σε εκείνη την πληροφορία που θα αλλάξει την πορεία της εταιρείας σας.

Ολοκλήρωση

Ολοκληρώστε την ενδυνάμωση και την ανάπτυξη του προσωπικού σας προσφέροντας ένα ξεκάθαρο «ΓΙΑΤΙ». Δημιουργήστε την κουλτούρα γύρω από την λειτουργία του οργανισμού σας βοηθώντας έτσι το προσωπικό σας να καταλάβει και να νιώσει «ΓΙΑΤΙ» κάνετε ότι κάνετε. Το «ΓΙΑΤΙ» σας πρέπει να είναι μοναδικό και αυθεντικό και να εμπεριέχει όλες τις αξίες και τα πιστεύω της εταιρείας σας και είναι αυτό με το οποίο θα ταυτιστεί το προσωπικό σας μετουσιώνοντας έτσι την καθημερινή του εργασία σε αποστολή προς την προσωπική του ολοκλήρωση.

Η αποτελεσματικότητα ενός ατόμου ή μιας ομάδας δεν είναι πλέον το ζητούμενο για την επιβίωση ενός οργανισμού, θεωρείται δεδομένη! Το μεγαλείο και η υπεροχή είναι πλέον το ζητούμενο!

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr