NEWSFLASH...
Διεθνή
ανάγνωση

H καλοκαιρινή έκπληξη της Google

H καλοκαιρινή έκπληξη της Google

​Μέχρι τώρα γνωρίζαμε την Google σαν την μεγαλύτερη ηλεκτρονική μηχανή αναζήτησης πληροφοριών παγκοσμίως. Πόσες φορές είπαμε «Googlare το,» πόσες φορές ψάχνουμε να βρούμε απαντήσεις στα πιο απλά και στα πιο σύνθετα θέματα που μας απασχολούν...

Και ενώ όλοι την περίοδο την πανδημίας έχουμε κάνει στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο, κι ενώ όλα έχουν ψηφιοποιηθεί και όλες οι ενέργειες γίνονται πλέον εύκολα και απλά με μία αναζήτησή στην Google και τα ψώνια online, η Google πάλι κάνει την διαφορά.

Θα έλεγα μας εκπλήσσει για ακόμα μία φορά! Είναι μόνο λίγες ημέρες που άνοιξε το πρώτο φυσικό της κατάστημα στη Νέα Υόρκη! Και συγκεκριμένα στην περιοχή Chelsea. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν τα στελέχη της, το φυσικό κατάστημα το θεωρούν προέκταση των γραφείων που ήδη διατηρούν για 20 χρόνια στη Νέα Υόρκη απασχολώντας χιλιάδες αργαζόμενους.

Το Google store είναι μία διαφορετική εμπειρία για τον κάθε πελάτη. Θα πωλούνται όχι μόνο όλα τα προϊόντα της Google, αλλά θα παρέχει και την εμπειρία της δωρεάν δοκιμής των υπηρεσιών που αυτά έχουν να προσφέρουν. Πάντα με γνώμονα την υγιεινή και την ασφάλεια των καταναλωτών λόγω covid 19.

Γιατί όμως η Google προβαίνει -ειδικά τώρα- σε μία τέτοια πράξη;

Πολλοί θα αναρωτηθούν γιατί να δημιουργήσει φυσικό κατάστημα και να μην ενισχύσει το ηλεκτρονικό της κατάστημα; Η γνώμη μου είναι πως αυτό είναι μία ακόμα κίνηση «ματ» της Google απέναντι στην επιχειρηματικότητα και δεν είναι καθόλου τυχαία αυτή η απόφαση.

Μπορούμε εύκολα να διαλέξουμε οποιοδήποτε προϊόν από οποιοδήποτε ηλεκτρονικό κατάστημα και σε λίγες μέρες ή και σε ώρες να το έχουμε στην κατοχή μας. Αυτό το πολύ σημαντικό που δεν μπορεί να μας προσφέρει το ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι η προσωπική επαφή με τον πελάτη. Η αίσθηση της αφής, της μυρωδιάς και της γεύσης, με απλά λόγια των αισθήσεων.

Ο πωλητής/πωλήτρια, που με ειλικρινή τρόπο και χαμόγελο θα εξυπηρετήσει, που πιθανόν θα κάνει στον πελάτη κάποια άλλη πρόταση σύμφωνα με τις ανάγκες του. Η αρχέγονη ανάγκη κάθε ανθρώπου για να ανήκει κάπου και να πάρει την «έγκριση» μιας συγκεκριμένης ομάδας ανθρώπων που επιθυμεί (ακόμα και αν αυτό είναι ένα brand) δεν θα εξαλειφθεί ποτέ και δεν μπορεί εύκολα να καλυφθεί από μία αγορά από ένα, ίσως, απρόσωπο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Αν πρόκειται για ρούχα ή αξεσουάρ, ο καταναλωτής θέλει να τα δοκιμάσει, να δει πως θα είναι στο δικό του σώμα και όχι σε κάποια φωτογραφία. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί ψωνίζουμε από συγκεκριμένα μαγαζιά ενώ δεν θέλουμε κάποια άλλα;

Σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω τον παράγοντα άνθρωπο. Σε κάθε μείγμα marketing, ο άνθρωπος έχει τον κύριο λόγο στην επιχείρηση, είτε είναι ο επιχειρηματίας, είτε ο υπάλληλος.

Εάν ένα φυσικό κατάστημα πηγαίνει καλά, με σιγουριά θα πηγαίνει καλά και το ηλεκτρονικό, εάν το ενισχύει. Πολλές φορές το ένα συμπληρώνει το άλλο. Δεν το ανταγωνίζεται ή τουλάχιστον, δεν θα έπρεπε.

H Google υποστηρίζει αυτό ακριβώς, αυτή είναι και η φιλοσοφία της. Οι καταναλωτές θα μπορούν να παραγγείλουν από το ηλεκτρονικό κατάστημα τα προϊόντα και οι πελάτες θα έχουν την δυνατότητα να τα παραλάβουν από το φυσικό κατάστημα.

Δίνει επιλογές, προτείνει λύσεις και προσφέρει εμπειρίες στο κοινό της, με αυτό τον τρόπο εισβάλει στην συνείδηση του κάθε πελάτη ώστε να παραμείνει -και θα παραμένει- κορυφαία επιχείρηση, σε μία εποχή που οι σχέσεις και οι ανθρώπινη επικοινωνία έχουν τόσο κλονιστεί.

Ας μιμηθούμε, λοιπόν, αυτό το παράδειγμα σαν επαγγελματίες και σαν επιχειρηματίες και ας προσφέρουμε κορυφαίες υπηρεσίες στον κλάδο μας. Τώρα που φροντίσαμε να φτιάξουμε ηλεκτρονικά καταστήματα, ήρθε η ώρα να διορθώσουμε και τα φυσικά καταστήματα και την επικοινωνία μας μέσω αυτών.

Να προσφέρουμε καλύτερες παροχές με επίκεντρο τον άνθρωπο-πελάτη και τις ανάγκες του, να δώσουμε έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις που έχουν τόσο κλονιστεί με την πανδημία και το κέρδος είναι παραπάνω από σίγουρο ότι θα έρθει.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr