NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

TechReport: Ο Bezos τα παρατάει, καθώς παίζουμε video games και τρώμε γλυκά

TechReport: Ο Bezos τα παρατάει, καθώς παίζουμε video games και τρώμε γλυκά

Καθώς βλέπουμε τον Jeff Bezos να εγκαταλείπει τη θέση του CEO της Amazon για να κερδίσει χρόνο, ανοίγουμε το Facebook και αναρωτιόμαστε εάν υπάρχει περίπτωση να «ελέγχει τα μυαλά των Ευρωπαίων». Και από εκεί, παίζουμε με το Stadia, «ψάχνουμε» για μια ελληνική επένδυση από την Xiaomi και περιμένουμε ένα eshop για να παραγγείλουμε (και) γλυκά. Σήμερα, στο TechReport.

Η είδηση που ξεχώρισε την περασμένη εβδομάδα από την τεχνολογική (και όχι μόνο) αγορά, ήταν η αποχώρηση του Bezos από τη θέση του CEO της Amazon, μεταβαίνοντας σε ρόλο εκτελεστικού προέδρου. Στόχος του, όπως τόνισε ο ίδιος, είναι να επικεντρωθεί σε άλλες δραστηριότητες (όπως στις φιλανθρωπίες), κάτι που δεν τον αφήνει να κάνει ο ρόλος του CEO. «Το να είσαι διευθύνων σύμβουλος της Amazon είναι μια βαθιά ευθύνη και χρονοβόρα» έγραψε χαρακτηριστικά.

Αυτή η εξέλιξη έρχεται μετά από ένα τρίμηνο που η εταιρεία σημείωσε πωλήσεις - ρεκόρ ύψους 125 δισεκατομμυρίων δολαρίων (για πρώτη φορά πάνω από 100 δισεκατομμύρια). O Bezos βρίσκεται σε αυτή τη θέση - του CEO - από τη στιγμή που ίδρυσε την Amazon, στα μέσα της δεκαετίας του '90. Ήθελε, τότε, στα πρώτα βήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου, να πάρει μέρος στη συγκεκριμένη επανάσταση πουλώντας βιβλία και παίρνοντας δανεικά από τους γονείς του.

Ο Bezos που, με την αποχώρηση του, αφήνει τον Zuckerberg της Facebook ως τον τελευταίο ιδρυτή Big Tech εταιρείας που παραμένει στη θέση του CEO. Μιας Facebook της οποίας ο αντιπρόεδρος Nick Clegg (και πρώην αναπληρωτής πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου, παρεμπιπτόντως), δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η πλατφόρμα δεν «ελέγχει τα μυαλά των Ευρωπαίων» και ότι ο αλγόριθμός της δεν είναι η «κύρια αιτία της αυξανόμενης πόλωσης».

«Η καρικατούρα με τις σκιώδεις μορφές με στολές Star Trek που χειραγωγούν τα νευρικά μας μονοπάτια σε σκοτεινούς ψηφιακούς χώρους ελέγχου μπορεί να είναι ωραία για την τηλεόραση, αλλά δεν κάνει την καρικατούρα αληθινή», συνέχισε ο Clegg. Η αναφορά του γίνεται για το «The Social Dilemma», ένα ντοκιμαντέρ του Netflix που η παρούσα στήλη είδε και σας προτείνει, κυρίως για την «insider» γνώση στελεχών της αγοράς που φιλοξενούνται σε αυτό (και σίγουρα όχι για τις δραματοποιημένες σκηνές).

Μένοντας στο Big Tech και σε εταιρείες που πλέον δεν έχουν τον ιδρυτή τους στη θέση του επικεφαλής, η Google ανακοίνωσε πως κλείνει το in-house στούντιο που είχε ανοίξει για την ανάπτυξη παιχνιδιών της πλατφόρμας Stadia. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει πως κλείνει η ίδια η game streaming πλατφόρμα, η οποία συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία της, αλλά μόνο το στούντιο - το οποίο, σημειωτέων, δεν κατάφερε να αναπτύξει ούτε έναν τίτλο.

Ο τερματισμός δραστηριοτήτων είναι κάτι που μας έχει συνηθίσει η Google. Αν κάτι της μπει στο μάτι, δεν το θέλει, δεν της βγαίνει, δεν λειτουργεί ή αλλάζει στρατηγική, δεν διστάζει να βάλει τέλος (βλ. Google Plus και άλλα πολλά). Και αν το ίδιο το Stadia δεν της βγει, πιθανότατα θα πάρει την ίδια κατεύθυνση. Πάντως, μέχρι τότε, εμείς αναμένουμε πολλά από τις συγκεκριμένες τεχνολογίες (καθώς internet και το cloud μπορούν να βάλουν τέλος στις διακρίσεις, αρκεί να μην χρησιμοποιηθούν για να δημιουργήσουν νέες).

Και από τον τερματισμό δραστηριοτήτων στην έναρξη άλλων και σε μια εξέλιξη που μάλλον δεν πήρε την έκταση που τις αναλογούσε: η Xiaomi, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα smartphone το 4ο τρίμηνο του 2020 όπως λέει και η ίδια σε σχετική ανακοίνωση, ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή smartphone στην Τουρκία κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, με την συγκεκριμένη εξέλιξη να αποτελεί «μόνο την αρχή» και να προσφέρει εργασία σε 2.000 άτομα στη γειτονική χώρα.

Βάσει αυτής της εξέλιξης, της υψηλής θέσης που κατέχουν τα smartphones της εταιρείας στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών και όλων των επενδυτικών εξελίξεων που υπάρχουν τους τελευταίους μήνες στην χώρα μας, πόσο απίθανό θα ήταν, άραγε, κάτι παρόμοιο να συμβεί και στα μέρη μας; Και αν αυτό δεν είναι μια μονάδα παραγωγής (που μπορεί να είναι μια δύσκολη διαδικασία), θα μπορούσε να είναι ένα κέντρο έρευνας και ανάπτυξης; Υπενθυμίζοντας, φυσικά, πως η Xiaomi επενδύει πάνω από 1 δισ. δολάρια τον χρόνο σε R&D.

Κλείνουμε με μια εξέλιξη που «πιάνει» και άλλους κλάδους, αλλά πιάνει και την τεχνολογία, ως ecommerce: όπως μας απάντησε ο κ. Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, Πρόεδρος της «Βενέτης», κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου και μετά από σχετική ερώτηση μας, η γνωστή αλυσίδα ετοιμάζεται να παρουσιάσει το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα. Στόχος είναι να καλυφθεί και ένα ποσοστό από τις απώλειες που σημειώθηκαν τους τελευταίους μήνες λόγω των lockdown. Που βαθαίνουν.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr